کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۲ وکیل تضمینی دستگیر شدند

24 شهريور 1399 ساعت 15:42

رئیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه گفت: اخیراً دو نفر از وکلا که در یکی از مجامع قضایی به صورت تضمینی برای مردم رأی می‌گرفتند و مبالغ کلانی نیز دریافت می‌کردند، دستگیر شده‌اند.


صبح‌شد: حجت الاسلام عبداللهی، رئیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه  امروز در نشست شورای عالی قوه قضاییه، با اشاره به تأکید رییس دستگاه قضا مبنی بر برخورد با پدیده «وکالت تضمینی» در سفر استانی به چهارمحال و بختیاری، از شناسایی و برخورد با تعدادی از این وکلا خبر داده و گفت: اخیراً دو نفر از وکلا که در یکی از مجامع قضایی به صورت تضمینی برای مردم رأی می‌گرفتند و مبالغ کلانی نیز دریافت می‌کردند، دستگیر شده‌اند.

حجت الاسلام عبداللهی همچنین تعداد گزارش تخلفات ارجاعی در سال ۹۸ را هزار و ۷۴ مورد اعلام کرد و توضیح داد: ۷۲۴ مورد تخلفات اعلام شده به هیات‌ها منجر به صدور رأی شده که نکته قابل توجه این است که اکثر این موارد از سوی خود مدیران دستگاه قضایی ارجاع شده است.

وی تصریح کرد: ۲۲۶ مورد گزارشات از طریق مراکز حفاظت اطلاعات، ۲۶ مورد از طریق مردم و ۷۶ مورد آن نیز از مسیر نظارت و ارزشیابی کارکنان بوده و مجموعاً سال گذشته از نظر سلامت دستگاه قضایی گام‌های خوبی برداشته شده است.


کد مطلب: 339

آدرس مطلب :
https://www.sobhshod.ir/news/339/۲-وکیل-تضمینی-دستگیر-شدند

صبح شد
  https://www.sobhshod.ir