يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب : ۳۴۱۴
plusresetminus
سامانه ثبت نام واکسن از ساعت ۱۴ روز گذشته تحت عنوان سامانه ثبت نام واکسن کرونا توسط ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت راه اندازی شده است تا به کمک این سامانه، واکسیناسیون کرونا به طور جامع در کشور انجام شود.
چطور برای واکسن کرونا ثبت نام کنیم؟
صبح‌شد: سامانه ثبت نام واکسن از ساعت ۱۴ روز گذشته تحت عنوان سامانه ثبت نام واکسن کرونا توسط ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت راه اندازی شده است تا به کمک این سامانه، واکسیناسیون کرونا به طور جامع در کشور انجام شود.

قرار است افراد برای این که در مراکز تزریق واکسن در صف تجمع نکنند پیش از حضور در مراکز ثبت نام کنند و منتظر پیامک اطلاع‌رسانی بمانند تا شاهد صف واکسن کرونا نباشیم. در این گزارش سعی کرده ایم که نحوه ثبت‌نام و بقیه اطلاعات لازم برای دریافت واکسن کرونا را در اختیارتان قرار دهیم.

مراحل ثبت نام

۱- برای ورود به سامانه ثبت نام واکسن کرونا لازم است مراحل زیر را دنبال کنید: ابتدا وارد سایت salamat.gov.ir شوید.

۲- حال روی گزینه «ثبت نام واکسن کرونا» کلیک کنید. اگر نمی‌توانید وارد آدرس بالا شوید، از طریق موتور جست وجوی گوگل، عبارت «ورود به سامانه ثبت نام واکسن کرونا» را جست وجو کنید.

۳- اکنون فقط افراد بالای ۸۰ سال می‌توانند در سایت ثبت نام کنند و با رسیدن موعد واکسیناسیون گروه‌های دیگر، باز هم از همین سایت برای ثبت نام می‌توانید استفاده کنید. به خاطر داشته باشید ثبت نام در این سامانه کاملا رایگان است و هیچ وجهی در هنگام ثبت نام واکسن کرونا دریافت نمی‌شود.

۴- بعد از وارد کردن شماره ملی وارد مرحله بعد می‌شوید که باید تاریخ تولد را انتخاب کنید. همان طور که گفتیم هم اکنون تنها متولدین سال ۱۳۲۰ و قبل از آن می‌توانند ثبت نام کنند.

۵- بعد از پر کردن این بخش و تایید شماره ملی با تاریخ تولد از شما یک شماره تلفن همراه برای اطلاع رسانی از زمان و مکان واکسیناسیون تان می‌خواهد که باید یک شماره‌ای را که پاسخگو هستید، بدهید.

۶- دیگر نیازی نیست کاری انجام دهید فقط منتظر بمانید تا زمان و مکانی که برای واکسن زدن باید مراجعه کنید برای شما پیامک شود.
ترتیب واکسیناسیون عمومی

هم اکنون قرار است به ترتیب زیر، افراد واکسیناسیون شوند:

۱. افراد بالای ۸۰ سال
 ۲. افراد بالای ۷۵ سال
۳. افراد بالای ۷۰ سال
۴. افراد بالای ۶۵ سال
 ۵. افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند و سن آن‌ها بین ۱۶ تا ۶۴ سال است.

 ۶. سایر مردم

این واکسن‌ها دو مرحله‌ای هستند و نوبت دوم واکسن بر اساس نوع واکسنی که دریافت می‌کنید ممکن است متفاوت باشد و بین ۴ تا ۱۰ هفته متغیر است که روی کارتی که هنگام تزریق واکسن به شما داده می‌شود این موضوع مشخص شده است.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcd.f0s2yt0ooa26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما