سه شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب : ۳۴۹
plusresetminus
برخی شرکت‌ها و سایت‌های خرید بلیت هواپیما تخلفاتی از جمله بی‌هویت بودن بلیت خریداری شده از سوی مشتری را مرتکب شده که موجب سرگردانی و اعتراض مشتریان شده است.
کلاهبرداری عجیب یک سایت فروش بلیط هواپیما
صبح‌شد: برخی شرکت‌ها و سایت‌های خرید بلیت هواپیما تخلفاتی از جمله بی‌هویت بودن بلیت خریداری شده از سوی مشتری را مرتکب شده که موجب سرگردانی و اعتراض مشتریان شده است.

مشتری یکی از سایت‌های فروش بلیت هواپیما که خواست نامش در خبر ذکر نشود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: چند روز پیش، همراه یک نفر دیگر ۲ بلیت هواپیما از یک سایت‌ فروش بلیت خریداری کردیم، اما زمانی که به فرودگاه مراجعه کردیم چنین پروازی وجود خارجی نداشت.

وی گفت: در تماس با مسوولان این سایت نه تنها این تخلف را نپذیرفتند بلکه حاضر به برگشت پول و هزینه صرف شده نیز نشدند، این در حالی است که قیمت بلیت هواپیما بسیار گران شده است.

برخی شهروندان از این دست موارد تاکنون چند مورد مشابه را گزارش کرده‌اند که باعث نگرانی و نارضایتی مسافران شده است.

خودداری خرید بلیت هواپیما از سایت‌های غیرمعتبر

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در این باره گفت: مسافران باید از سایت‌ها و شرکت‌های هواپیمایی هویت دار خرید کنند تا در صورت بروز تخلف امکان پیگیری وجود داشته باشد.

بهرام جباری افزود: مردم از خرید بلیت از سایت‌های غیرمعتبر خودداری کنند تا میزان تخلف در این بخش کاهش یابد.

وی گفت: متاسفانه تخلف‌هایی از این دست و بی‌هویت بودن پرواز به سازمان صمت اعلام شده که این موارد پیگیری شد و در بیشتر موارد مدیریت این سایت‌ها درون استان نبوده اما تا جای امکان جریمه‌هایی برای این سایت‌ها در نظر گرفته شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت خوزستان افزود: در صورت بروز چنین تخلفاتی مشتری می‌تواند برای پیگیری تخلف، با در دست داشتن مستندات به سازمان صمت مراجعه کند.

لزوم خرید بلیت هواپیما از دفاتر وابسته به شرکت‌های هواپیمایی معتبر

رییس هیات مدیره انجمن صفنی دفاتر خدمات مسافر هوایی و جهانگردی خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: برای جلوگیری از تخلف در بخش فروش بلیت هواپیما، مردم باید از سایت‌ها و آژانس‌های هواپیمایی که مستقیم با شرکت‌های هواپیمایی معتبر ارتباط دارند خرید کنند تا در زمان بروز تخلف پاسخگو باشند.

عبدالامیر خوانساری ادامه داد: این انجمن نامه‌ای در خصوص تخلف برخی سایت‌ها و شرکت‌های هواپیمایی در خصوص فروش بلیت بدون هویت و پرواز، به سازمان هواپیمایی کشور ارسال کردهاست.

وی افزود: در بسیاری از موارد برخی شرکت‌های هواپیمایی برای جذب نقدینگی مرتکب این تخلف می‌شوند و از چارتر کننده‌ها برای انجام این کار کمک می‌گیرند.

خوانساری گفت: برخی از شرکت‌های هواپیمایی این تخلف را از چارتر کننده‌ها به دلیل کمکی که به آنها می‌کنند نادیده می‌گیرند و در این بین مردم متضرر می‌شوند.

 وی ادامه داد: بهترین راه برای جلوگیری از این تخلف ، خرید از شرکت‌های معتبر هواپیمایی و مراجعه به آژانس‌های هواپیمایی قابل تایید است.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcjfhetzuqex.sfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما