چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب : ۳۵۷
plusresetminus
سرپرست معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: فروش اجباری هر نوع کالای دیگر با کره از سوی فروشندگان ممنوع است و در صورت مشاهده با خاطیان برخورد قانونی می‌شود.
فروش اجباری کالا همراه با کره در مشهد ممنوع شد
  صبح‌شد: سرپرست معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: فروش اجباری هر نوع کالای دیگر با کره از سوی فروشندگان ممنوع است و در صورت مشاهده با خاطیان برخورد قانونی می‌شود.

محمدجواد ساعدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تشدید نظارت در حوزه عرضه کره افزود: علاوه بر آن با گران فروشی، عدم عرضه یا اختفای این محصول برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: هرچند محصول کره در بازار نسبت به گذشته کمتر شده اما حجم وسیعی از این محصول را در اختیار داریم که به زودی توزیع و بازار را اشباع خواهد کرد لذا مردم نباید نگرانی در این زمینه داشته باشند.

سرپرست معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به محموله کشف شده کره در یکی از سردخانه‌های مشهد گفت: این محموله برخلاف آنچه گفته می‌شود وارداتی نبوده و تولید داخل است.

وی افزود: این محموله شامل هزار و ۲۶۰ تن کره از نوع پاستوریزه و بسته بندی شده در اندازه و وزن‌های مختلف و کره صنعتی بدون بسته‌بندی بود که نگهداری آن تخلف سردخانه محسوب نمی‌شود بلکه تخلف مربوط به صاحب این کالاست که وی به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.

ساعدی ادامه داد: ستاد خبری معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و سازمان اطلاعات سپاه امام رضا (ع)، گزارش اولیه نگهداری حجم بسیاری از کره در سردخانه‌ای در مشهد را گزارش دادند که پس از آن همراه با ماموران تعزیرات حکومتی، معاون دادستان و پلیس امنیت اقتصادی از سردخانه بازدید به عمل آمد و تخلف محرز شد.

وی گفت: این موضوع در اسرع وقت در نخستین کارگروه تنظیم بازار مطرح و نسبت به نحوه توزیع محموله کشف شده در استان تصمیم گیری خواهد شد.

سرپرست معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: صاحبان واحدهای تولیدی، انبارهای خصوصی و عمومی، سردخانه‌ها، صادرکنندگان و واردکنندگان، همه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلف هستند، عملیات واردات کالا، تولید، ورودی و خروجی به انبار و نحوه توزیع کالاهای خود را در سامانه جامع انبارها و سامانه جامع تجارت ثبت کنند در غیر این صورت هرگونه استنکاف از این اقدامات پیگیرد قانونی دارد و منجر به جرایم سنگین برای فرد خاطی می‌شود.

نیاز سالانه کشور به کره حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار تن برآورد می‌شود که قبل از تغییر نرخ ارز برای کره، حدود ۳۵ هزار تن از محل واردات و مابقی از محل تولید داخل تامین می‌شد. اخیرا ارز واردات کره از ۴۲۰۰ تومان به ارز نیمایی تغییر یافته و انتظار افزایش قیمت آن در بازار وجود دارد. با این حال شرکت‌های لبنی اعلام کرده‌اند که امکان تولید کره با قیمت کمتر از بازارهای جهانی در کشور وجود دارد و تا یک ماه آینده وضعیت بازار کره متعادل خواهد شد.

از ابتدای هفته جاری تاکنون ۱۲ پرونده مربوط به گران فروشی کره در مشهد تشکیل و به تعزیرات حکومتی اعلام شده است.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcicyap2t1aw.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما