پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۲۰
کد مطلب : ۳۶۸
plusresetminus
شب گذشته در یک مناظره تلویزیونی، مهدی نصیری، مدیرمسئول سابق روزنامه کیهان از برخوردهای انجام شده در رابطه با حجاب انتقاد کرد و گفت که الزام حکومت به حجاب از عوامل تضعیف حجاب بوده است.
گزارشی از پس‌لرزه‌های مناظره جنجالی حجاب در شبکه چهار
صبح‌شد: شب گذشته در یک مناظره تلویزیونی، مهدی نصیری، مدیرمسئول سابق روزنامه کیهان از برخوردهای انجام شده در رابطه با حجاب انتقاد کرد و گفت که الزام حکومت به حجاب از عوامل تضعیف حجاب بوده است.
 
 نصیری از چهره‌های شناخته شده اصولگرا در ایران در بخشی از برنامه زاویه، که چهارشنبه ۲۶ شهریور، از شبکه ۴ پخش شد گفت که طبق آمار وزارت ارشاد ۷۰ درصد جامعه ایران مخالف حجاب اجباری هستند.
 
او در این برنامه از اینکه ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب در جامعه ایران با پدیده "شل حجابی" و "گرایش به بی حجابی" رو به رو هستند ابراز نگرانی کرد.
 
او گفت که تجربه چهل سال نشان داده که الزام حکومت به حفظ حجاب عامل تضعیف حجاب بوده است و "این روند نه منطقی و نه عقلی و شرعی نباید ادامه یابد."
 
او گفت که وقتی اکثریت افراد جامعه با قانون حجاب اجباری مخالف‌اند، حکومت باید این قانون را کنار بگذارد چون قابل اجرا نیست.
 
 
خدا عاقبت همه ما را بخیر کند! 
 
قاسم روانبخش عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در واکنش به این اظهارات نصیری گفت: خداوند عاقبت همه مارا به خير کند. اين همان مهدي نصيري است که ماهنامه صبح را منتشر مي کرد؟ همان که بادفاع ازسنت با مدرنيته مخالفت مي کرد و معتقد بود که از مظاهر تمدن غربي مانند سينما و تلويزيون و... نبايد استفاده کنيم؟! وحالا ... 
 
 
وی ادامه داد: ‏طبق اين فرمايش،همه پيامبران و امامان معصوم مي بايست ازحکومت اسلامي خداحافظي کنند! اين درحالي است که همه آن ها براي تشکيل حکومت الهي تلاش کرده ودراين راه تعداد زيادي از آن ها به شهادت رسيده اند وآن هايي که به تشکيل حکومت موفق شده اند، تمام تلاش خودرا براي حفظ آن به کار گرفته اند.
 
این چهره جبهه پایداری در ادامه با خطاب قرار دادن نصیری افزود: ‏امام حسين(ع) به ما ياد داده‌اند زماني که ارزش ها کم رنگ شدند، به پاخيزيد وبا ‎نهی از منکر با منکرات بجنگيد و معروف را در جامعه نهادينه کنيد،نه این که تسلیم شرایط شویم.
 
 
نصیری همچنان تندروی می‌کند!
 
این تنها واکنش تند به سخنان نصیری نبود؛داود مهدوی زادگان عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در واکنش به این سخنان گفت: ‏متاسفانه نصیری کاملاً عرفی گرایانه حرف می زد و صریحاً بر تعطیلی احکام اسلام نظر می داد که این حرف بدعت است.تقریباً از باور دینی دست شسته است.همچنان افراطی حرف می زند و در تندروی تغییر نکرده است.
 
وی ادامه داد: ‏زن و دختر ایرانی شریف ترین و عفیف ترین زنان و دختران جهان هستند و در عفت و حیا با هیچ کشوری قابل قیاس نیستند. آنان الگوی زن مسلمان هستند. آن اقلیت بد حجاب هم به تدریج اصلاح می شوند. باید ذهنیت های معوج و بد گمان را کنار گذاشت. تهمت تمنای بی حجابی به زن ایرانی معصیت کبیره است.
 
انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcakane149ni.5k4.html
نظرات منتشر شده : ۶  | 
در صف انتظار : ۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

محمد
خیلی خوب بود مناظره
یاشار
نفسم حبس شد
مهرشاد
جبهه پایداری است دیگر....
محمود
معیار حال افراد است آقای روانبخش
سحر
افرین
نوروز
از صبح دارم مقاله هاشو میخونم