جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۱
کد مطلب : ۳۷۳
plusresetminus
احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده باشد که قصد خرید میوه با قیمت مناسب را داشته باشید و در این وضعیت اقتصادی به دنبال اقلامی با قیمت کمتر از بازار و در حد توان خرید خود باشید و در کنارگذر خیابان به وانت‌بارهایی که میوه‌هایی را برای فروش گذاشته‌اند برمی‌خورید که قیمت میوه‌ را در تابلوی خود به نصف قیمت همان میوه در مغازه‌ها و سایر جاها نوشته باشند!
دو ترفند عجیب میوه فروشان وانتی
صبح‌شد:  احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده باشد که قصد خرید میوه با قیمت مناسب را داشته باشید و در این وضعیت اقتصادی به دنبال اقلامی با قیمت کمتر از بازار و در حد توان خرید خود باشید و در کنارگذر خیابان به وانت‌بارهایی که میوه‌هایی را برای فروش گذاشته‌اند برمی‌خورید که قیمت میوه‌ را در تابلوی خود به نصف قیمت همان میوه در مغازه‌ها و سایر جاها نوشته باشند! و شما نیز سرخوش از پیدا کردن میوه‌ای با قیمت پایین سریعا و با هزار جور زحمت و بدون توجه به ترافیک و عبور و مرور خودروها به‌دنبال جای پارکی برای ماشین گشته و یا گاها نیز خودروی خود را دوبله پارک کرده و به سمت میوه‌فروش می‌روید.

اما قضیه در اینجا به اتمام نمی‌رسد و به یکباره با تابلوی قیمتی مواجه می‌شوید که کلمه «نیم کیلو» را به صورت کاملا ریز وناخوانا در کنار قیمت بزرگ نوشته، در اینجاست که به اصل ماجرا پی برده و متوجه می‌شوید که قیمت این میوه به همان قیمت سطح بازار و یا حتی بیشتر نیز بوده و اغلب نیز به دلیل رودربایستی و یا اینکه دست خالی بازنگردید اقدام به خرید میوه با همان قیمت اصلی می‌کنید.

البته برخی اوقات نیز افراد تا زمان خرید میوه متوجه موضوع نمی‌شوند و پس از درخواست هزینه میوه خریداری شده توسط میوه‌فروش متوجه قیمت اصلی کالا می‌شوند.

اما برخی از میوه‌فروشان و اغلب وانت‌بارهای کنار گذر خیابان که از این روش استفاده می‌کنند این موضوع را ترفندی برای جلب مشتری گذری می‌دانند.

یکی از وانت‌بار فروشان در خصوص چرایی انجام این کار توسط خود می‌گوید؛ این کار از سوی ما بیشتر دو دلیل اصلی دارد: اول اینکه با توجه به وضعیت اقتصادی مردم و افزایش قیمت میوه‌ها در طی ماه‌های اخیر مردم توان خرید میوه با قیمت‌های نجومی را ندارند.

وی ادامه داد: دلیل دیگر آن، جلب مشتری بوده و همانند سایر اصناف و مشاغل این روش نیز برای ما به‌عنوان یکی از ترفندهای جلب مشتری است و همانطوری که مغازه‌ای بر روی شیشه‌های مغازه می‌زند تمامی اجناس به نصف قیمت به فروش می‌رسد و وقتی به داخل مغازه می‌روی متوجه می‌شوی که بسیاری از اجناس مستثنی از این نصف قیمت می‌شوند و فقط تعدادی از اجناس با کیفیت پایین به نصف قیمت است.

پس از شنیدن دلایل این میوه فروش از وی سوال کردم که خوب اگر این اقدام شما برای رفاه حال مردم و وضعیت اقتصادی بوده چرا کلمه «نیم‌کیلو» را آن‌قدر با خط ریز می‌نویسید که اصلا قابل خواندن نباشد؟

وی پس از اندکی مکث گفت: همانطور که گفتم این روشی برای جلب مشتری است!

درج قیمت «باسبد» ترفندی جدید و جایگزین واژه «نیم کیلویی»

اما علاوه بر این ترفند که چندین سال است از سوی برخی از میوه‌فروشان انجام می‌گیرد ترفند دیگری نیز ظهور کرده و این روزها بیشتر به چشم می‌خورد، درج قیمت میوه بر روی تابلو قیمت با استفاده از کلمه «باسبد» است که همانند کلمه نیم‌کیلویی قیمت میوه با سبد پایین‌تر از قیمت میوه به صورت کیلویی بوده و همین امر سبب نارضایتی برخی از شهروندان شده است.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcgrw9w4ak9u.pra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما