يکشنبه ۲۰ تير ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب : ۴۰۳۹
plusresetminus
بامداد روز شنبه، صدای انفجاری در حوالی ساختمان جام جم و پارک ملت خواب شبانه مردم منطقه را به‌هم ریخت.
انفجار پر حاشيه پارک ملت
صبح‌شد: بامداد روز شنبه، صدای انفجاری در حوالی ساختمان جام جم و پارک ملت خواب شبانه مردم منطقه را به‌هم ریخت. خیلی زود خبر‌های مختلفی از این حادثه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. تصاویر و فیلم‌هایی که از آن حوالی در دقایق ابتدایی منتشر شد نشان می‌داد که نیرو‌های آتش نشانی و همچنین پلیس در منطقه حاضر شدند.

خبر‌های ضد و نقیضی در فضای شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شد و همین باعث شد که توجه‌ها بیشتر به این موضوع جلب شود. اما ماجرا از زمانی قابل توجه شد که صداوسیما از صحنه حادثه گزارش پخش کرد. گزارش شبکه خبر از صحنه حادثه با واکنش فعالان شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

بسیاری بعد از پخش گزارش اولیه شبکه خبر نوشتند که با توجه به صحبت کردن مردم و لهجه آنان در این گزارش، می‌توان احتمال داد که این تصاویر مربوط به تهران نیست و احتمالا از تصاویر آرشیوی استفاده شده است.

همزمان تصاویری هم از عوامل انتظامی منتشر شد که در پارک ملت حضور یافته‌اند. تصاویر نشان می‌داد عوامل انتظامی گوشه‌ای از پارک را مشخص کرده‌اند و در آن منطقه شروع به جست‌وجو کرده‌اند. این تصاویر عمدتا واکنش طنز کاربران را در پی داشت.

صبح روز شنبه گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان درباره جزییات این حادثه با مسوولان استانداری و نیروی انتظامی تهران گفت‌وگویی انجام داد. در این گفتگو معاون امنیتی استانداری تهران به تشریح حادثه می‌پردازد و همچنین جانشین فرمانده انتظامی تهران سعی دارد که در این مصاحبه تأکید کند که هیچ نوع حادثه امنیتی رخ نداده است و هر آن چه در شبکه‌های اجتماعی گفته می‌شود بیشتر یک گمانه‌زنی است.

گودرزی معاون امنیتی استانداری تهران از انفجار شیء ناشناسی در اطراف پارک ملت خبر داد و گفت: انفجار ساعت ۵۲:‌۱۲ دقیقه نیمه شب رخ داده و هیچ خسارت جانی یا مالی به همراه نداشته است؛ علت حادثه در دست بررسی است.

سردار حمید هداوند جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ در گفت‌‎وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزییات انفجاری که بامداد امروز «شنبه» در پارک ملت تهران رخ داد، اظهار کرد: این حادثه موضوع خاصی نبوده و فقط در یک لحظه صدای انفجاری شنیده شد.

وی با بیان اینکه بر اثر این حادثه هیچ ساختمانی تخریب یا دچار حریق نشده است، گفت: علت وقوع این حادثه در دست بررسی است و به محض دریافت چرایی این انفجار، جزییات حادثه به اطلاع عموم خواهد رسید.

سردار هداوند در واکنش به جوسازی‌های رسانه‌های معاند در رابطه با این موضوع و اینکه آن‌ها این حادثه را امنیتی قلمداد کردند، تصریح کرد: کار رسانه‌های ضد انقلاب همین جوسازی‌هاست و باید بگویم که پس از وقوع این حادثه در محل مورد نظر فقط تعدادی برگ و شاخه درخت بر زمین ریخته و این حادثه هیچ خسارت جانی و مالی در پی نداشت.


به گفته جانشین فرمانده انتظامی تهران بزرگ فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی با این عنوان که در پی وقوع این حادثه برخی از ساختمان‌های پایتخت دچار حریق و منفجر شده است، واقعیت ندارد و این فیلم‌ها مربوط به این حادثه نیست.

 در همین حال ویدئوی دیگری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که نشان می‌داد که انفجار رخ داده کوچک نبوده و باعث ایجاد دود وسیعی شده است. صحبت‌های افراد در این ویدئو تأکید بر آن داشت که این حادثه در حوالی ساختمان جام جم رخ داده است.

البته این ویدئو به صورت رسمی از سوی مقامات تأیید نشد ولی به هر حال شک و گمانه را درباره این حادثه افزایش داد. با این حال به غیر از پلیس و مقامات امنیتی استانداری تهران، آتش نشانی تهران نیز در صحنه این حادثه حاضر بوده است.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران در این باره گفت: بعد از تماس‌های مردمی که با سازمان آتش‌نشانی گرفته و اعلام شد که صدای مهیبی در محدوده شمال تهران شنیده شده، ماموران دو ایستگاه به محل اعزام شدند، اما هنوز اطلاع دقیق‌تری در دسترس نیست. ملکی گفت: پیرو تماس‌های شهروندان مبنی بر شنیده‌شدن صدای انفجار در محدوده شمال تهران در دقایق اولیه بامداد روز شنبه، نیرو‌های آتش‌نشانی به محل اعزام شدند و پس از جست‌وجو در بخش‌های مختلف، هیچ حادثه‌ای مشاهده نشد و نیرو‌ها برگشتند.


سوال این است که چگونه امکان دارد انفجاری رخ داده باشد که مردم ساکن منطقه خیابان ولیعصر محدوده پارک ملت آن را شنیده باشند ولی اثری از این انفجار باقی نمانده باشد. با توجه به گزارش مردم و تماس آنان با عوامل آتش‌نشانی، این احتمال وجود دارد که وسعت انفجار بیش از حد معمول بوده باشد و به همین خاطر انتظار بود که با حضور عوامل آتش‌نشانی حداقل آنان بتوانند اثری از این انفجار را ببینند و گزارش کنند.

اما ماجرا به این ختم نشد. دیروز در اخبار ساعت ۱۴ گزارشی از حواشی این انفجار پخش شد. خبرنگار مصاحبه‌ای با مردم و مقامات ذی‌ربط در این حادثه انجام می‌دهد که در مجموعه گفتگو‌ها و گزارش بار‌ها تأکید می‌شود که این اتفاق باعث تأسف است چرا که اقدام کثیف و ناشایستی بوده، اما باعث قوی‌تر شدن مردم می‌شود.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdch.xnkt23nvwftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما