شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۹
کد مطلب : ۴۱۳۹
plusresetminus
در حالی که بازی‌های المپیک توکیو آغاز شده است، هنوز بیماری کرونا مساله و خبر مهم در مورد این بازی‌هاست و اعتراضات مردم پایتخت نسبت به برگزاری این بازی‌ها همچنان ادامه دارد.
نکاتی جالب از دهکده المپیک توکیو
صبح‌شد: در حالی که بازی‌های المپیک توکیو آغاز شده است، هنوز بیماری کرونا مساله و خبر مهم در مورد این بازی‌هاست و اعتراضات مردم پایتخت نسبت به برگزاری این بازی‌ها همچنان ادامه دارد. با این اوصاف، خیلی‌ها می‌گویند با توجه به تمهیداتی که مقامات ژاپنی دیده‌اند، باید شاهد یکی از بهترین بازی‌های تاریخ المپیک باشیم. یکی از موارد جالب، اطلاعات و آمار جالبی است که در مورد دهکده بازی‌ها در رسانه‌ها و فضای مجازی مخابره شده است. در ادامه به برخی از این موارد جالب نگاهی می‌اندازیم: دولت ژاپن در ابتدا طراحی ورزشگاه اصلی این بازی‌ها را به زا‌ها حدید، معمار معروف عراقی-انگلیسی داد. در ادامه به دلیل انتقاد‌ها و هزینه‌های زیاد، ساخت این پروژه به یک معمار ژاپنی به نام کنگو کوما داده شد. این معمار برای منحصربه فرد کردن کارش، حدود ۲۰۰۰ مترمربع الوار‌های چوبی از ۴۷ استان ژاپن جمع‌آوری کرد تا در ساخت بخش‌های مختلف ورزشگاه از آن‌ها استفاده کند. دهکده ۴۴ هکتاری این بازی‌ها در منطقه ساحلی توکیو ساخته شده و متشکل از ۲۱ برج است که ۱۸ هزار نفر از کاروان‌های ورزشی و مسؤولان بازی‌ها از ۲۰۷ کشور جهان را در خود جای می‌دهد. بعد از پایان بازی‌ها، این برج‌ها به آپارتمان‌های مسکونی لوکس تبدیل شده و برای فروش یا اجاره مورد استفاده قرار می‌گیرد. گفته می‌شود قیمت واحد هر پایه حدود
 ۵۰۰ هزار دلار برآورد شده است.
سالن غذاخوری این دهکده دو طبقه است و ۳۰۰۰ نفر ظرفیت دارد. در منوی المپیک ۷۰۰ نوع غذا شامل انواع غذا‌های مشهور ژاپنی وجود دارد. در این دهکده روزانه ۴۸ هزار غذا سرو می‌شود. اپلیکیشنی نیز در این زمینه برای ورزشکاران تهیه شده که با کمک آن می‌توانند در اتاق خودشان غذا سفارش دهند یا ببینند فضا‌های مشترک عمومی تا چه اندازه شلوغ است. یکی دیگر از موارد جالب، مساله حمل و نقل ورزشکاران است. ۱۷ اتوبوس برقی خودران به صورت ۲۴ ساعته در اطراف دهکده، مسیر‌های ثابتی را می‌چرخند و ورزشکاران می‌توانند از آن برای رفتن به محل اقامت‌شان استفاده کنند. مسؤولان ژاپنی سعی کرده‌اند در ساخت بخش‌های مختلف این دهکده، از مواد بازیافتی استفاده کنند. یکی از این بخش‌ها، تخت‌های دهکده المپیک است که همگی یک نفره و از جنس مقوا‌های قابل بازیافت است. البته این تخت‌های مقوایی بسیار محکم است و تا ۲۰۰ کیلو وزن را تحمل می‌کند. با توجه به حساسیت ژاپنی‌ها روی مساله کرونا، کلینیک مخصوص کرونا در این دهکده وجود دارد و تمام ورزشکاران باید هر روز در اتاق خود تست pcr بدهند. تخلف از ماسک زدن یا آزمایش و مقررات کرونا، تبعاتی مثل رد صلاحیت، جریمه مالی یا حتی اخراج از کشور ژاپن را به همراه دارد. از طرف دیگر، به دلیل شرایط این بیماری، ورزشکاران قادر به گردش در شهر نیستند و تیم‌ها ۴۸ ساعت بعد از باخت یا حذف باید ژاپن را ترک کنند.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdci.pa5ct1az3bc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما