دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۵
کد مطلب : ۴۱۴
plusresetminus
تعارف که نداریم، به هر دلیل درست و غلطی شرایط اقتصادی و معیشتی برای اکثرمان سخت و کرونا هم قوز بالا قوز شده است، پس باید راه‌هایی برای زندگی ارزان‌تر پیدا کنیم.
7 ترفند کلیدی برای زندگی ارزان‌تر در دوران کرونا
صبح‌شد: روزنامه جوان در گزارشی راهکارهایی برای ارزان‌تر کردن زندگی در شرایط گرانی و کرونا ارائه داده است که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید.

تعارف که نداریم، به هر دلیل درست و غلطی شرایط اقتصادی و معیشتی برای اکثرمان سخت و کرونا هم قوز بالا قوز شده است، پس باید راه‌هایی برای زندگی ارزان‌تر پیدا کنیم و سبک مصرف‌مان را کلاً تغییر بدهیم.

 تا می‌توانید از شر بدهی‌ها خلاص شوید

به هر شیوه مناسب و ممکن، بدهی خود را کم کنید. این اقدام به کاهش هزینه‌های جاری ماهانه شما کمک می‌کند. اگر فکر می‌کنید ممکن است وامی را با نرخ پایین‌تر دریافت کنید، اقدام کنید. اگر امکانش بود سایر بدهی‌های خود را با این وام تسویه کنید.

نرخ بهره پایین‌تر موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها شده و در نتیجه جریان نقدی ماهانه خانوار افزایش می‌یابد. اگر حین کار، درس هم می‌خوانید از وام‌های دانشجویی استفاده کنید. نرخ بهره وام‌های دانشجویی معمولاً پایین است.

به مکانی ارزان‌تر نقل مکان کنید

برای برخی افراد نقل مکان به مکان‌هایی که ارزان‌تر هستند کمی دشوار است، زیرا شاید نگران بافت فرهنگی منطقه باشند. گاه چاره‌ای نیست، باید کمی در مورد محله مورد نظر تحقیق کرد.

بسیاری از افراد وقتی به دنبال کم‌کردن بودجه خود هستند این گزینه را کنار می‌گذارند، اما اگر می‌توانید با کمی زودتر از خواب بیدارشدن در چنین مناطقی ساکن شوید یا در منطقه نزدیک خانه خود کار پیدا کنید، شاید ارزش آن را در نظر بگیرد.

تفریح و سرگرمی ارزان برای خودتان دست و پا کنید

بسیاری از افراد اولین چیزی که برای کم کردن هزینه‌های خود در نظر می‌گیرند، زدن از هزینه تفریح و سرگرمی است. تفریح و سرگرمی لازم است، ولی می‌توان سبک آن را تغییر داد و هزینه کمتری پرداخت. نباید اجازه داد که این موضوع تبدیل به یک هزینه ثابت ماهانه شود که خیلی آرام و بی‌صدا مبلغی از درآمد شما را از ماهی به ماه بعد ببلعد. روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید رعایت کنید. به هزینه‌هایی مانند عضویت در سالن بدن سازی، عضویت در باشگاه محلی و ... توجه کنید.

چند بار واقعاً از این خدمات استفاده می‌کنید؟ عجالتاً عضویت خود را لغو کنید و ببینید که آیا واقعاً آن‌ها را از دست داده‌اید یا خیر. گزینه‌های ارزان‌تر مراقبت و سرگرمی کودکان را در نظر بگیرید. نقاشی، کاردستی و بازی‌های خانگی. آیا جایگزین ارزان‌تر و مناسبی به‌جای بردن به شهربازی‌های گران وجود ندارد؟ گهگاه با مشاهده فیلم در کانال‌های اینترنتی می‌توانید از هزینه‌های سرگرمی خود بکاهید.

سبک خرید خود را تغییر دهید

خرید لباس را کمتر کنید و برخی عادت‌ها را کنار بگذارید. اگر مثلاً در محیط کار باید لباس خوبی بپوشید، اشکالی ندارد. شما می‌توانید با خریدن البسه کمتر ولی با کیفیت‌تر بسیار صرفه جویی کنید.

فرزندان خود را طوری تربیت کنید تا پوشیدن لباس‌های مختلف برای هر مهمانی دوستانه را برای خود یک الزام تلقی نکنند. اگر شامپو‌های گرانقیمت خریداری می‌کنید به گزینه‌های کم هزینه‌تر هم نگاه کنید. لازم نیست برای ظاهر خوب هزینه گزافی بپردازید.

اعتیاد به تلفن و اینترنت و دخانیات، ممنوع!

صورتحساب تلفن همراه خود را پایین بیاورید. از خود بپرسید که واقعاً از برنامه داده تلفن همراه خود استفاده می‌کنید؟ به دنبال راه‌هایی برای پایین آوردن هزینه تلفن همراه باشید. اگر زیاد از آن استفاده می‌کنید به سبک استفاده از آن در صورتحساب خود نگاهی بیندازید و ببینید کدام ویژگی آن را می‌توانید تعدیل کنید. هنگام صحبت کردن راه نروید، زیرا تجربه نشان داده موقع راه رفتن، بیشتر صحبت می‌کنیم.

صورتحساب خرید حجم اینترنت را کنترل کنید. بسته‌های ارزان‌تر را خریداری کنید یا بسته‌های بلند مدت با حجم نامحدود بخرید. عادات مصرف دخانیات را کاهش داده یا کنار بگذارید. حساب کنید در سال چه مبلغی بابت خرید سیگار هزینه می‌کنید؟ این مبلغ جدای از ضرر‌های جسمانی خواهد بود که به شما وارد می‌شود. هرگونه عادت مصرفی بیش از حد چه سیگار، نوشابه زیاد و امثالهم را ترک کنید که می‌تواند یک بودجه ثابت و بدون هیچ گونه فایده‌ای را از شما بگیرد.

در مصرف بی‌ملاحظه موادغذایی تجدیدنظر کنید

یکی از رایج‌ترین محل‌های اتلاف هزینه در بودجه طبقه متوسط، هزینه خریداری موادغذایی است. آیا نحوه مصرف موادغذایی ما مناسب است؟ دور ریز موادغذایی نداریم؟ چرا به‌جای سیب‌زمینی سرخ کرده، سیب‌زمینی پخته مصرف نکنیم که هم سالم‌تر است و هم اتلاف آن کمتر است؟

آیا نان و برنج اضافه بر مصرف خریداری یا طبخ نمی‌شود، مقدار دورریز آن‌ها را حدودی برآورد کنید و در ۳۶۵ روز ضرب کنید. آیا تمام حبوباتی که در وعده غذایی طبخ می‌شود مصرف می‌شود؟ عدس، لوبیا، لپه و امثالهم مثال‌های خوبی هستند که معمولاً اضافه آن‌ها دور ریخته می‌شود. غذا‌های خود را در خانه طبخ کنید و اگر بیشتر از مصرف یک وعده است، آن را بسته‌بندی کنید تا کیفیت آن در یخچال حفظ شود.

روال گذشته را کنار بگذارید

تلاش برای چند مورد از این راهکار‌ها می‌تواند موجب صرفه‌جویی زیادی شود. یا صرف‌نظر از اینکه برای دیگران هم درآمدی ایجاد کنید، ولی در شرایط فعلی و اگر تحت فشار اقتصادی هستید، غرور و روال گذشته خود را کنار بگذارید. مثلاً اگر کسی را برای نظافت خانه دعوت می‌کردید از این پس نظافت خانه را خودتان به‌صورت هفتگی انجام دهید. حتی می‌توانید هر یک از اعضای خانواده را مسئول قسمتی از خانه کنید. اگر کمی مهارت دارید، پیرایش کودکتان را خودتان انجام دهید. نه تنها در هزینه صرفه‌جویی می‌کنید، بلکه می‌فهمید که بسیاری از فعالیت‌ها می‌تواند تمام خانواده را درگیر کند.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcca0q082bqs.la2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما