کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رفتار عجیب صدا و سیما در تبلیغ واکسیناسیون

2 مرداد 1400 ساعت 10:44

چند روزی است رسانه ملی با گزارش‌های تکراری و مشابه هم از مراکز واکسیناسیون تهران با محتوای کاملا مشابه که هیچ روند مشخصی هم ندارد طوری بر یکسری مسائل تاکید میکند که به گونه این دوگانگی در مردمی ایجاد میکند که واکسن داخلی و خارجی میگیرند.


صبح شد: چند روزی است رسانه ملی با گزارش‌های تکراری و مشابه هم از مراکز واکسیناسیون تهران با محتوای کاملا مشابه که هیچ روند مشخصی هم ندارد طوری بر یکسری مسائل تاکید میکند که به گونه این دوگانگی در مردمی ایجاد میکند که واکسن داخلی و خارجی میگیرند.

 یقینا واکسن‌های داخلی با طی کردن مراحل کافی علمی، هم مایه عزت ماست و هم افتخاری است که تولید علمی در کشور طی میکند، اما در حالی که از بهمن ماه تاکنون اکثر واکسن‌های مصرفی خارجی بودند، این ایجاد دوقطبی بین مردم چه اثراتی دارد؟ میخواهیم مردم را به واکسن‌های مورد تایید خارجی (که رهبری تاکید کردند که از واکسن‌های معتبر خارجی باید استفاده کنیم) بدبین کنیم؟

عجیب است دائما مجریان این گزارشات تکراری از مردمی که واکسن داخلی را استفاده کردند میپرسد "چرا واکسن داخلی میزنید؟ " مردم باید در استفاده این واکسن‌ها بدنبال اهداف سلامتی باشند یا غیر آن؟ این القا‌های عجیب غریب هیچ تعریف علمی ندارد. این سوالات یعنی چه؟

 متاسفانه به هرمساله‌ای داریم جوری نگاه میکنیم که انگار نه انگار هدف ایجاد سلامتی است نه تاکید بر اهداف عجیب غریب رسانه‌ای که گا‌ها صدا و سیما بدنبال القای آن است. حتی برای صدا و سیما گویا ممنوع شده است از مردم بپرسد سینوفارم زده اید یا استرازنکا یا اسپوتینک!

در این فضای فاجعه بار بی اعتمادی، با مردم با تبلیغات و کار رسانه‌ای درست رفتار کنیم. دو قطبی سازی سهوی یا عمدی را کنار بگذاریم.


کد مطلب: 4147

آدرس مطلب :
https://www.sobhshod.ir/news/4147/رفتار-عجیب-صدا-سیما-تبلیغ-واکسیناسیون

صبح شد
  https://www.sobhshod.ir