پنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۵۸
کد مطلب : ۴۴۸
plusresetminus
درحالی‌که گروه‌های حساس و پرخطر هنوز موفق نشده‌اند واکسن آنفولانزای مورد نیاز خودشان را از داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی دریافت کنند، سندی منتشر شده است که نشان می‌دهد، نمایندگان و کارکنان مجلس شورای اسلامی، ۱۵۰۰ عدد واکسن را به‌صورت اختصاصی دریافت کرده‌اند.
واکنش مجلس به خبر دریافت واکسن: سرطانی داریم!
صبح‌شد: درحالی‌که گروه‌های حساس و پرخطر هنوز موفق نشده‌اند واکسن آنفولانزای مورد نیاز خودشان را از داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی دریافت کنند، سندی منتشر شده است که نشان می‌دهد، نمایندگان و کارکنان مجلس شورای اسلامی، ۱۵۰۰ عدد واکسن را به‌صورت اختصاصی دریافت کرده‌اند.


سندی که تلویحا توسط سخنگوی سازمان غذا و دارو تایید شد؛ کیانوش جهانپور در این باره گفته «در مرحله اول، یک میلیون و ۵۰۰هزار دوز واکسن جهت استفاده افراد پرخطر و در معرض خطر در مراکز بهداشت تامین شده و این واکسنها به تدریج در حال توزیع در مراکز بهداشتی هستند؛ قاعدتا مراکز بهداشت نهادهای مختلف از جمله مرکز بهداشت مجلس شورای اسلامی نیز ممکن است در این مرحله دریافت کننده واکسن باشند.»

 عباس آقازاده، رییس مجمع عمومی نظام پزشکی در نامه‌ای به اسحاق جهانگیری در واکنش به خبر تحویل ۱۵۰۰ واکسن آنفلوانزا به بهداری مجلس گفته: «آیا نمایندگان مجلس در اولویت نخست دریافت واکسن آنفلوانزا هستند؟ پس تمام گروه‌بندی‌ها و اولویت‌گذاری‌ها بر چه مبنایی انجام شده است؟»

گروه‌های پرخطر که تزریق این واکسن برای آن‌‌ها توصیه شده است، زنان باردار، کودکان زیر شش سال، افراد بالای ۶۵ سال، بیماران دیابتی و افراد دارای فشارخون بالا، بیماران سرطانی و بیماران ریوی هستند.

حال، «حسینعلی شهریاری»، رییس کمیسیون بهداشت مجلس، در گفت و گو با یکی از خبرگزاری های نزدیک به دولت، با تایید تحویل این واکسن ها توسط مجلس گفته: « من موافق دریافت این واکسن ها نبودم ابتدا باید مردم دریافت می کردند بعد به مجلس، ارائه می شد. تعداد ۱۵۰۰ واکسن، ‌نمایندگان مجلس خدمه و کارکنان را شامل می شود. بهداری با بیان اینکه تعدادی مریض سرطانی داریم، این را دریافت کرده است‌.

او البته در این مصاحبه انتقادات به تصمیم مجلس را وارد می داند.

صبح‌شد توصیه می کند، وزیر بهداشت به عنوان بالاترین فرد  وزارت خانه ای که مسئول سلامت کشور است دستورِ بررسی بدهد که چطور ١۵٠٠ واکسن آنفلوانزا بدون رعایتِ اولویت‌ گروه‌های پرخطر و نیازمند، با کمترین مبلغی  در اختیار مجلسی ها قرار گرفته است؟

انتهای پیام/



 
https://sobhshod.ir/vdcjfoexzuqex.sfu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما