سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۴۵۶۷
plusresetminus
پس از گمانه‌زنی‌ها درباره توقیف سریال کمدی حامد محمدی، این کارگردان یادداشتی اعتراض آمیز درباره ممیزی سریال خود منتشر کرد.
جزئیات بخش‌های سانسور شده سریال قبله عالم
صبح‌شد: پس از سریال «زخم کاری» اکنون نوبت به مجموعه «قبله عالم» رسیده تا اعمال ممیزی و اصلاحات، حاشیه‌هایی برای آن به وجود بیاورد و اعتراض سازنده‌اش را به دنبال داشته باشد. حواشی «قبله عالم» از تاخیر در انتشار قسمت سوم این مجموعه شروع شد و روز گذشته با انتشار یادداشت اعتراضی حامد محمدی کارگردان آن ادامه یافت.
وقفه در انتشار سریال و تکذیب توقیف
قسمت سوم «قبله عالم» روز‌های یک شنبه ۲۴ و ۳۱ مردادماه به دلیل ایام عزاداری محرم منتشر نشد. قرار بود پس از دو هفته وقفه، انتشار سریال از سر گرفته شود، اما این اتفاق نیفتاد. حامد کمیلی در واکنش به پخش نشدن قسمت سوم، در اینستاگرامش نوشت: «ملت عزیز ایران، گویا عده‌ای دلواپس نمی‌گذارند ما بیاییم.» او در پایان از هشتگ «توقیف» استفاده کرد. پس از گمانه‌زنی‌ها درباره توقیف سریال، حامد محمدی این موضوع را تکذیب کرد و ماجرا را در گفتگو با تسنیم این طور توضیح داد: «واقعاً هیچ توقیفی در میان نبوده و نیست. ما کار را تحویل پلتفرم پخش‌کننده (فیلیمو) داده‌ایم و به خاطر تقارن پخش سریال با ایام محرم، قسمت سوم پخش نشده و دلیل دیگری هم
ندارد.»
حواشی قسمت سوم «قبله عالم»
در نهایت قرار بود قسمت سوم یک شنبه ۱۴ شهریورماه ساعت ۸ صبح، در فیلیمو بارگذاری شود، اما انتشار آن باز هم به تعویق افتاد و این قسمت ساعت ۲۰ منتشر شد. در حالی که قسمت دوم «قبله عالم» با ترور ناصرالدین شاه به پایان رسیده بود، قسمت سوم ناگهان از جایی شروع شد که شخصیت‌های سریال به زمان حال سفر کرده بودند! این موضوع باعث شد مخاطبان واکنش‌هایی را درباره اعمال ممیزی در این قسمت از سریال نشان بدهند. یکی دیگر از حواشی قسمت سوم، بازسازی سکانس معروفی از فیلم «ایستاده در غبار» و شوخی با آن بود که واکنش‌های منفی و انتقادی عده‌ای از مخاطبان را برانگیخت.
اعتراض حامد محمدی به ممیزی
دیروز صبح حامد محمدی در اعتراض به ممیزی سریال خود یادداشتی را منتشر کرد و در بخشی از آن نوشت: «اصلاحیه قسمت‌های پخش شده و پخش نشده به استناد برگه‌های ممهور و مستند (قابل ارائه به مردم عزیز ایران در هر کجای جهان) آن قدر زیاد است که متاسفانه آن چه از این سریال پخش شده و پخش نشده اثر ساخته شده توسط من و تیم همراه و درجه یک سازنده این اثر نیست.» او همچنین اشاره کرد که سعی داشتند ماجرا با گفتگو حل شود و رسانه‌ای نشود.


انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcd.90o2yt0k5a26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما