کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جریمه پلیس برای یک اشتباه

20 شهريور 1400 ساعت 9:22

تصور کنید در خانه نشسته‌اید که پیامکی از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی روی گوشی تلفن‌همراه شما ظاهر می‌شود.


صبح شد: تصور کنید در خانه نشسته‌اید که پیامکی از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی روی گوشی تلفن‌همراه شما ظاهر می‌شود. لب گزیده، ابرویی بالا می‌اندازید و منتظر هستید مبلغ جریمه را مشاهده کنید و بعد ببینید اصلا در گذر عمر چشمتان به جمال آن شهر یا خیابان روشن شده یا نه!

اما در کمال ناباوری متوجه می‌شوید این بار دوربین ثبت تخلف جریمه شده و هزینه اشتباه آن هم به‌حساب شما واریز شده است؛ به انضمام عذرخواهی رسمی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی منطقه‌ای که دوربین متخلف در آن قرار داشته است. این یک‌رؤیا نیست؛ رویدادی است که در یکی از مناطق انگلستان اتفاق افتاده است. دوربین ثبت تخلف از سرعت مجاز در همپشایر انگلستان به مبلغ بیش از ۵ میلیون پوند جریمه و این پول به‌حساب ۵۱ هزارو ۴۹ راننده واریز شد. ماجرا از این قرار بود که دوربین یاد‌شده باید سرعت بالای ۵۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت می‌کرد و تنظیم نبودن آن طی ۲ سال باعث شد راننده‌های بسیاری به اشتباه جریمه شوند.

پس از اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی همپشایر متوجه شد راننده‌هایی جریمه شده‌اند که در تاریخ جریمه اصلا آنجا حضور نداشته‌اند، موضوع را بررسی کرد.

حدس آن‌ها درست بود دوربین یادشده به‌دلیل مشکل فنی، شماره پلاک خودرو‌هایی که شاسی آن‌ها ارتفاع کمی از زمین داشت را اشتباه ثبت می‌کرد. برای این کشف فقط و فقط گواهی ۲ راننده مبنی بر اینکه آنجا نبوده‌اند، کافی بود. ناتان تامپسون، مهندس ۳۷ ساله آی‌تی یکی از این دو راننده بود.

او می‌گوید: می‌دانستم برخی به‌دلیل وجود تخلفات رانندگی در پرونده‌شان ممکن است برای شغل مورد علاقه‌شان استخدام نشوند؛ همین موضوع باعث شد مورد را پیگیری کنم. ماجرا به همین‌جا ختم نشد. پلیس راهنمایی و رانندگی اشتباه بخش فنی خود را پذیرفت و به سرعت گزارش این کار روی میز رئیس پلیس بخش رفت.

آن‌ها با وجود اینکه می‌دانستند زیر سؤال می‌روند، اما مسئولیت این اشتباه را پذیرفتند. سپس برای تمام راننده‌هایی که به اشتباه جریمه شده بودند، پیام عذرخواهی و واریز مبلغ جریمه ارسال شد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 4598

آدرس مطلب :
https://www.sobhshod.ir/news/4598/جریمه-پلیس-یک-اشتباه

صبح شد
  https://www.sobhshod.ir