يکشنبه ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب : ۴۶۱۴
plusresetminus
با فرار متهمان 4قبضه سلاح گرم و مقدار زیادی مهمات از خودروی آنها کشف شد.
جزئیات درگیری مسلحانه در بزرگراه همت
صبح‌شد: پلیس پایتخت در تعقیب ۳ مرد مسلح است که در جریان درگیری با مأموران در بزرگراه شهید همت یکی از مأموران را با شلیک گلوله مجروح کردند و گریختند. این افراد در شرایطی تحت تعقیب قرار دارند که یکی از آن‌ها در صحنه درگیری مجروح شد، اما همدستانش به هر قیمتی که بود او را با خود بردند.
به گزارش همشهری، شامگاه پنجشنبه گذشته مأموران کلانتری ۱۴۰ باغ فیض در بزرگراه شهید همت به یک پژو پارس سفیدرنگ که ۳ سرنشین داشت و کنار بزرگراه توقف کرده بود، مظنون شدند. آن‌ها قصد داشتند برای بررسی موضوع به سرنشینان پژو نزدیک شوند، اما وقتی به چند قدمی‌شان رسیدند، مظنونان به‌طور غافلگیرکننده‌ای شروع به تیراندازی به سوی مأموران کردند. با اینکه این اتفاق خیلی سریع و ناگهانی رخ داد، اما مأموران به مقابله با مردان مسلح پرداختند و با آن‌ها درگیر شدند.
در چشم برهم‌زدنی صحنه درگیری مسلحانه پلیس و مردان مسلح، باعث وحشت رانندگان و ایجاد ترافیک در بزرگراه شد. در جریان این درگیری یکی از مأموران هدف گلوله قرار گرفت و از سوی دیگر یکی از مردان مسلح نیز با تیراندازی پلیس مجروح شد. این درگیری چند دقیقه بیشتر طول نکشید و سرنشینان خودرو‌هایی که از بزرگراه همت عبور می‌کردند آن چیزی را که به چشم می‌دیدند باور نداشتند. ۳ مرد مسلح درحالی‌که کلاشینکف به‌دست گرفته بودند تیراندازی می‌کردند و رانندگان وحشت‌زده در میان ازدحام خودرو‌ها نه راه پیش داشتند و نه راه پس. در این میان مردان مسلح قصد داشتند به هر قیمتی که شده همدست‌شان را که مجروح و دچار خونریزی شدیدی شده بود، با خود ببرند. به همین دلیل از خودروی‌شان پیاده شده و به‌دنبال سوار شدن به‌خودروی شهروندان بودند.
آن‌ها لحظاتی بعد با تهدید اسلحه توانستند یک خودروی پژو ۲۰۷ را که زن و مردی سرنشین آن بودند متوقف کنند. سپس آن‌ها را از خودروی‌شان پیاده کرده و ۳ نفری سوار بر آن از آنجا گریختند.
فرار مردان مسلح در حالی بود که یکی از مأموران پلیس مجروح و دچار خونریزی شده و سایر مأموران نیز با وجود تیراندازی نتوانستند مانع فرار مردان مسلح شوند. دقایقی از این حادثه هولناک می‌گذشت که مامور مجروح به بیمارستان منتقل و تلاش‌ها برای ردیابی ۳ مرد مسلح آغاز شد. همزمان با این اتفاق تصاویری ضبط شده توسط سرنشینان خودرو‌های عبوری از این درگیری مسلحانه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. کاربران شبکه‌های اجتماعی باورشان نمی‌شد که چنین حادثه‌ای در بزرگراه شهید همت اتفاق افتاده است. خیلی‌ها شجاعت مأموران پلیس، به‌خصوص ماموری را که در این درگیری مجروح شده بود تحسین می‌کردند و در این شرایط بود که دستگیری افراد مسلح به یک مطالبه عمومی تبدیل شد.

کشف سلاح و مهمات از خودروی متهمان
دقایقی پس از پایان درگیری مسلحانه تیم‌های ویژه‌ای از مأموران پلیس آگاهی خود را به محل حادثه رساندند. مردان مسلح علاوه بر خودروی‌شان، چهار قبضه سلاح جنگی و هفت تیغه خشاب سلاح کلاشینکف و تعداد زیادی فشنگ به جا گذاشته بودند. در همین حال استعلام درباره خودروی به جا مانده در صحنه نشان می‌داد که پلاک خودرو سرقتی است.

مامور پلیس در بیمارستان
در همین حال از بیمارستان خبر رسید که مأمور شجاع کلانتری ۱۴۰ باغ فیض که در این درگیری مجروح شده تحت درمان قرار گرفته و وضعیت وی رو به بهبود است. یک منبع در پلیس تهران به همشهری گفت: این مأمور از ناحیه دست و پا هدف گلوله قرار گرفته است و با اینکه دچار خونریزی شده بود در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بیمارستان منتقل شد و تحت مداوا قرار گرفت. خوشبختانه خطر رفع شده و وضعیت او رو به بهبود است.

تحقیقات ادامه دارد
از سوی دیگر رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از آغاز تحقیقات گسترده برای دستگیری متهمان فراری خبر داد. سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در این‌باره گفت: اقدامات برای دستگیری مردان مسلح از سوی پلیس آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcg.q9trak93tpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما