دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۳
کد مطلب : ۴۶۲۷
plusresetminus
طبق برآوردها حدود 3میلیون دانش آموز در سال گذشته، وسایل لازم برای آموزش مجازی را نداشتند. اکنون نیز شرایط سخت معیشتی برخی از خانواده ها تحصیل فرزندانشان را در معرض خطر قرار داده است، وقت آن است که در پویش عاطفه ها به کمکشان بشتابیم
۳ میلیون دانش آموز، وسایل آموزش مجازی را ندارند!
صبح‌شد: سال‌هاست که با بوی خوش ماه مهر که مشام را نوازش می‌دهد، نسیم خوش مهر و مهرورزی و نوع‌دوستی هم وزیدن می‌گیرد و آسمان ایران را فرامی‌گیرد. من و شما حتما از این مهرورزی خاطرات و تصاویر نابی در ذهن داریم؛ تصاویری که همه پر از عشق و محبت و انسان‌دوستی است. به‌ویژه آن‌جا که تو می‌دانی کمک و دستگیری‌ات از یک دانش‌آموز محروم از امکانات تحصیل، او را پشت میز کلاس و مدرسه می‌نشاند و زمینه علم‌آموزی و معرفت‌اندوزی‌اش فراهم می‌شود.

حالا و چند روز مانده به آغاز سال تحصیلی، زنگ پویش عاطفه‌ها به صدا درآمده و من و تو را به این موسم یاری و کمک‌رسانی فراخوانده است. من و تو اگر می‌توانیم و دستمان به دهانمان می‌رسد، دور از انصاف و نوع‌دوستی است که در این شرایط نه‌چندان مناسب اقتصادی بخشی از جامعه، دانش‌آموزان نیازمند دستگیری را دستگیری نکنیم؛ پس بشتابیم به سوی این پویش عاطفه‌ها....

غصه ترک تحصیل

برای این‌که از وضعیت دانش‌آموزان محروم و نیازمند کمک در کشور آگاهی بیشتری کسب کنیم، به سراغ علیرضا عسکریان معاون مشارکت‌های مردمی و معاون اداری و مالی کمیته امداد می‌رویم. عسکریان می‌گوید: طبق برآورد سال قبل حدود ۳ میلیون دانش‌آموز در کشور وسایلی از قبیل گوشی و تبلت نداشتند که طبیعی است وقتی امکانات اولیه برای آموزش در میان نباشد، احتمال ترک تحصیل نیز قوت می‌گیرد که این بسیار دردناک است؛ چراکه وقتی یک دانش‌آموز حتی به طور موقت از تحصیل جدا می‌شود، بازگرداندن او به تحصیل به دلیل ضعف معیشتی خانواده بسیار دشوار است.

غصه کمبود ۱۰۰ هزار تبلت

خوشبختانه کمیته امداد تا حدودی توانسته است، نیاز‌های اولیه ۷۰۰ هزار دانش‌آموز تحت پوشش خود را تامین کند؛ البته عسکریان می‌گوید: ما برای امسال حدود ۱۰۰ هزار تبلت کسر داریم که امیدواریم مردم عزیزمان در تهیه این تعداد به ما کمک کنند. از عسکریان می‌پرسیم، برآوردتان برای تهیه یک تبلت چه مبلغی است، که می‌گوید: اگر بخواهیم یک دستگاه تبلت خوب و با کیفیت تهیه کنیم، حداقل ۵ میلیون تومان باید هزینه کنیم منتها مردم می‌توانند به میزان توانشان کمک کنند.

غصه کیف و کفش و قلم و دفتر

نکته مهمی را این مسئول اشاره می‌کند: متاسفانه مشکل برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان کم‌بضاعت، گوشی و تبلت نیست. اگر سال تحصیلی در نیم‌سال دوم حضوری شود، نیاز‌های پیشین آن‌ها شامل کیف و کفش و لباس و نوشت‌افزار به جای خود باقی است. درست است که به دلیل شرایط کرونا، اولویت این دانش‌آموزان از کیف و کفش به تبلت تغییر یافت، اما دیگر نیاز‌های آن‌ها همچنان به قوت خود باقی است.

غصه جدی‌تر شدن مشکلات

«حتی خیلی از من و شما که کارمند و شاغل هستیم، گاهی در تامین نیاز‌های فرزندانمان دچار مشکل می‌شویم». این جمله‌ای است که عسکریان به آن اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: متاسفانه مشکلات معیشتی طبقات محروم به دلایل مختلف اقتصادی و بیماری کرونا جدی‌تر و عمیق‌تر شده است. همه می‌دانیم که به‌خصوص امسال، سال سختی از نظر فشار‌های اقتصادی است و حقیقتا این زمان، زمانی است که لازم است همه آنان که از عهده‌شان برمی‌آید و دستشان به دهانشان می‌رسد، در کاهش مشکلات خانواده‌ها و دانش‌آموزان محروم آستین همت بالا بزنند. امسال هم پویش عاطفه‌ها از بیستم شهریور شروع شده است و تا یازدهم مهر ادامه خواهد داشت که کمک‌های مومنانه و انسان‌دوستانه مردم عزیزمان را پذیرا خواهیم بود.


عسکریان درباره این موضوع که آیا این کمک‌های مردمی فقط برای کودکان تحت پوشش کمیته هزینه می‌شود یا خیر؟ گفت:این کمک‌ها فقط برای دانش‌آموزان تحت پوشش کمیته امداد نیست و همه دانش‌آموزان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. البته یک‌سری اولویت‌ها را هم در نظر گرفتیم، مثلا برای کودکان مناطق محروم مرزی که تحت پوشش کمیته امداد هم نیستند و محروم‌اند، با تجمیع این کمک‌ها به استان‌ها تحویل داده می‌شود و استان‌ها هم به دانش‌آموزان این کمک‌ها را می‌رسانند.
 

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdca.unyk49ni05k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما