سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۴۷
کد مطلب : ۴۶۴۹
plusresetminus
رئیس مرکز بهداشت شرق تهران در خصوص تزریق واکسن بدون اولویت سنی توضیحاتی را ارائه کرد.
کدام مراکز بدون اولویت سنی واکسن می زنند؟
صبح‌شد: امیرعلی فریدون‌فر، رئیس مرکز بهداشت شرق تهران درباره اقدام برخی مراکز در تزریق واکسن بدون اولویت سنی، گفت: «این وضعیت ناشی از اتفاقی بود که در یکی از مراکز تزریق واکسن در شمال تهران و برخی شهرستان‌های اطراف رخ داد. این اشتباه چند مرکز بود و منجر به شلوغی و سردرگمی مردم شد.»

به‌گفته او، در این مراکز بدون ضابطه و درنظر گرفتن اولویت‌های سنی اعلام شده برای مردم واکسن تزریق شده، حالا شهروندان در مراجعه به مراکز واکسیناسیون انتظار تداوم چنین وضعیتی را دارند. اصرار و درخواست آن‌ها برای تزریق واکسن خارج از اولویت سنی، منجر به رقم خوردن مشکلات و برخی جدل‌ها شده است.

فریدون‌فر در پاسخ به این سؤال که آیا امکان ثبت کد ملی افرادی که اولویت سنی‌شان اعلام شده وجود دارد و این افراد خارج از محدوده سنی تعیین شده چگونه واکسن دریافت کرده‌اند؟ گفت: «سامانه برای ثبت کد ملی قفل نیست و با توجه به قرار گرفتن دانشجویان، طلاب و مسافران خارج از کشور در اولویت واکسیناسیون، اکنون سامانه باز شده است. دانشجویان ممکن است متولد ۱۳۸۰ هم باشند و می‌توانند برای تزریق واکسن مراجعه کنند. از روز گذشته با دستور موکد وزارت بهداشت نظارت جدی در این باره صورت گرفته و قرار است خارج از نوبت سنی، واکسیناسیون برای سنین دیگر انجام نشود، اما با توجه به باز بودن سامانه اگر کارشناسی که پشت کانتر قرار دارد تخلف کند و ثبت‌نام و واکسیناسیون خارج از گروه‌های سنی را انجام دهد، نمی‌توان نظارتی بر این مسئله داشت.»

او از مردم خواست برای پیشرفت سریع کار و خدمات‌رسانی منسجم از سوی مراکز، از مراجعه بدون اولویت سنی خودداری کنند: «با توجه به تامین واکسن در کشور، وزارت بهداشت گروه‌های سنی را با سرعت بیشتری اعلام می‌کند و اگر مردم در این‌باره صبوری کنند شاهد این ازدحام و فشار کاری بر گروه‌های واکسیناسیون نخواهیم بود.»


انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdce.e8ebjh8po9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما