شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب : ۴۸۵۹
plusresetminus
کمی بیش از دو ماه از رفتن حسن روحانی از پاستور گذشته و تقریبا در تمام این روز‌ها خبری از او منتشر نشده است.
تشکیل پرونده علیه حسن روحانی/آرامش قبل از طوفان!
صبح‌شد: کمی بیش از دو ماه از رفتن حسن روحانی از پاستور گذشته و تقریبا در تمام این روز‌ها خبری از او منتشر نشده است. حتی از عضویتش به‌عنوان عضو حقوقی در مجمع تشخیص مصلحت نظام که بنا بر روال، مقام معظم رهبری برای رؤسای جمهور پیشین حکم می‌زنند نیز خبری نیست. پیام تبریک روحانی به تیم ملی کشتی آزاد و قبل از آن پیام تسلیتش برای درگذشت علامه حسن‌زاده‌آملی، خبر‌های رسمی از او است که در چند روز گذشته منتشر شده است.
روحانی از سال ۹۲ تا مرداد امسال هشت سال رئیس دولت بود و با توجه به شرایط خاص دوران ریاست جمهوری‌اش، روز و هفته‌ای نبود که سخنرانی نکند یا در جلسه‌ای شرکت نداشته باشد. او پیش از رسیدن به ریاست‌جمهوری نیز روز‌های پرمشغله‌ای در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی امنیت ملی داشت و حتی در زمان جنگ، عضو شورای عالی دفاع و نایب‌رئیس مجلس بود، اما این روز‌ها ترجیح داده سکوت کند و تنها یک مطایبه از او در دیدار جمعی از سیاسیون با مهدی کروبی، درخصوص سنجش عمر خودش با آقای جنتی نقل‌قول شد. مخالفان او، اما ساکت ننشسته‌اند و در آخرین اقدام از طرف رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خبر رسیده که پرونده‌ای درباره ترک‌فعل‌های حسن روحانی در این کمیسیون تشکیل شده و در حال رسیدگی به ابعاد مختلف آن هستند. فارس به نقل از حجت‌الاسلام حسن شجاعی نوشت: «بیش از ۵۰۰ هزار امضا و شکایت از حسن روحانی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس رسیده است و حتی برخی از طومار‌ها رسیده که خیلی از آن‌ها به‌صورت دستی نوشته شده و امضا‌های مردمی دارد که به آن‌ها هم رسیدگی خواهد شد». او البته گفته زمان استقرار تیم بازرسی کمیسیون اصل ۹۰ در نهاد ریاست‌جمهوری مشخص نیست، اما، چون مصوبه کمیسیون است حتما باید اجرا شود. همچنین خبرگزاری فارس برخی از موارد اتهامی صورت‌گرفته در نامه شکایت بیش از ۵۰۰ هزار نفر از دانشجویان، طلاب و اقشار مختلف مردم علیه روحانی را این‌گونه نقل کرده است: «افزایش نرخ ارز و بی‌ارزش‌کردن پول ملی و نابودی سرمایه‌های مردم»، «به‌کارگیری عوامل جاسوس دشمن و دارای تابعیت دوگانه در سمت‌های کلیدی دولت و نیز زمینه‌سازی برای افزایش مرگ‌ومیر ناشی از کرونا ازطریق ممانعت از ترویج طب سنتی‌-ایرانی و تبعیت بی‌چون‌وچرا از WHO» و «همکاری با تحریم‌کنندگان ملت از‌طریق اجرای غیرقانونی قرارداد‌های استعماری پالرمو و سی‌اف‌تی و افشای راه‌های دور‌زدن تحریم‌ها و عدم استقبال از پیشنهادات کشور‌های دوست جهت خلاصی کشور از حاکمیت دلار»، «تخریب بنیان خانواده‌ها، توسعه قمار، قتل، سرقت، انحرافات جنسی، بیماری‌های روحی و روانی و بسیاری مفاسد و فجایع دیگر به‌واسطه توسعه تسلط اجانب بر فضای سایبری کشور و عدم برگزاری منظم جلسات شورای عالی فضای مجازی و عدم راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات علی‌رغم تصریح در قوانین و دستورات مکرر رهبر انقلاب»، «ارسال مکرر پالس ضعف کشور به دشمن و هتک حیثیت ملی با گدایی مکرر و مذاکرات بی‌فایده با دشمن» و «ایجاد فتنه بنزینی در کشور و ایراد بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان خسارت مالی و کشته‌شدن بیش از ۲۰۰ نفر از هم‌وطنان در آن فتنه».
در ماه اول خداحافظی حسن روحانی از پاستور نیز حسن نوروزی، یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس، گفته بود رئیس‌جمهور پیشین ماهی ۳۵۰ میلیون تومان حقوق بازنشستگی می‌گیرد؛ ادعایی که از سوی روابط‌عمومی نهاد ریاست‌جمهوری تکذیب و گفته شد عدد ۳۵۳ میلیون تومان که در یک مکاتبه اداری مورد توجه قرار گرفته و سبب برخی سوءتفاهمات شده بود، نه پاداش بازنشستگی حسن روحانی بلکه مابه‌التفاوت حق‌بیمه‌ای بود که ایشان می‌بایست برای تغییر صندوق بازنشستگی خود به صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت می‌کرد.
به‌جز حسن روحانی، یک رئیس دولت دیگر نیز این روز‌ها کمتر سخن می‌گوید و مصاحبه جنجالی می‌کند و آن هم محمود احمدی‌نژاد است. او که بعد از پایان دوران ریاستش بر دولت نهم و دهم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شد، دو بار دیگر نیز برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد و هر دو بار با جواب منفی شورای نگهبان مواجه شد، اما بار‌ها در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های متعدد خود علیه بسیاری از سیاست‌مداران مخصوصا خانواده لاریجانی‌ها، مطالبی را بیان و حاشیه‌ای ایجاد کرد. احمدی‌نژاد، اما در دو ماه اخیر کمتر سخن می‌گوید و بیشتر پیام تبریک یا تسلیت صادر می‌کند. شاید دلیل این سکوت را باید در آنجا دید که برخی از اعضای دولت او حالا در دولت جدید نیز دیده می‌شوند.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdch.mnkt23n6wftd2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما