کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرزندان برخی متهمان فساد در شهرداری در اروپا تحصیل می‌کنند

6 مهر 1399 ساعت 16:53

دادستان شهریار با اشاره به برخی جزئیات ناگفته پرونده فساد شهرداری شهریار مانند واگذاری تمامی پروژه‌های عمرانی شهر به یک نفر، الحاق برخی اراضی با جعل مدارک در طرح تفصیلی شهر و تحصیل فرزندان برخی متهمان در مدارس کشورهای اروپایی پرده برداشت.


صبح‌شد: حمید عسگری پور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهریار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ورود به پرونده شهرداری شهریار مشخص شد فساد گسترده‌، ریشه‌دار و قدیمی حاکم بود و متهمان پرونده با سابقه چند سال در سِمت شهردار مناطق فرزندان آن‌ها در مدارس کشورهای اروپایی همچون انگلستان، فرانسه و مجارستان درس می‌خواندند که نشان از تحصیل اموال نامشروع و بادآورده زیادی بود.

وی با اشاره به اینکه عملاً شهر شهریار بین افراد تقسیم شده بود و نظارتی وجود نداشت، ادامه داد: در این پرونده میلیاردها تومان اعم از اموال منقول و غیرمنقول به بیت المال بازگشت و زمانی که طرح تفصیلی شهریار تصویب شد، اعضای شورا و شهرداران اراضی کشاورزی را با بهاء اندک خریده و با ورود خواسته‌هایی به طرح تفصیلی میلیاردها تومان کسب کردند.

دادستان شهریار بیان کرد: بسیاری از اراضی که اساساً در خارج از طرح تفصیلی بود با جعل مدارک وارد طرح شده و به لحاظ عدم مدیریت تعمدی اموالی زیادی به دست آوردند و با ورود به این پرونده هجمه‌های زیادی علیه دستگاه قضایی آغاز شد.

عسگری پور اضافه کرد: از تمامی قدرت خود برای توقف و عدم نتیجه رسیدن این پرونده استفاده کردند و ۱۷ نفر در این پرونده از شهردار، اعضای شورا، شهرداران مناطق و پیمانکاران بازداشت شدند و پروژه‌های مهم شهری شهریار به ۳ پیمانکار داده می‌شد که در اصل برای یک نفر با ۳ شرکت مختلف بود.

وی تصریح کرد: در پرونده شهرداری شهریار این طور نبود که پول اخذ شده از مالک برای ساخت‌وساز غیرمجاز به حساب شهرداری برود و قسمت زیادی از پول به جیب خود افراد و قسمت دیگر تحت عنوان کمک به ادارات و نهادها برای همراه و همکلام شدن آن‌ها پرداخت می‌شد و به همین لحاظ بود که در پرونده شهرداری شهریار برخی از مسؤولان موضع قاطعی نگرفتند و از کنار آن گذشتند.

به گزارش فارس، سال گذشته و پس از ورود دستگاه‌های قضایی و اطلاعاتی به پرونده فساد شهرداری شهریار تعدادی از مسؤولان مدیریت شهری شهریار اعم از شهردار، یک عضو شورای اسلامی، تعدادی از شهرداران مناطق، کارکنان شهرداری و چند پیمانکار به صورت سلسله وار بازداشت شدند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 488

آدرس مطلب :
https://www.sobhshod.ir/news/488/فرزندان-برخی-متهمان-فساد-شهرداری-اروپا-تحصیل-می-کنند

صبح شد
  https://www.sobhshod.ir