دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۴۸۸۳
plusresetminus
2 ستاره «خاتون» و «میدان سرخ»، نقش‌های متفاوت و ویژه‌ای را در این سریال ها تجربه کرده‌اند.
درباره نقش متفاوت مهران مدیری در سریال خاتون
صبح‌شد: این روز‌ها بازیگران و ستاره‌های مختلف با سریال‌های نمایش خانگی در این مدیوم دیده می‌شوند. بعضی از این چهره‌ها حضور ناامید کننده‌ای در سریال داشته‌اند و نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند. بعضی دیگر از آن‌ها نیز با یک نقش ویژه، حضور متفاوتی نسبت به دیگر آثار خود داشته‌اند. مهران مدیری در سریال «خاتون» و علی مصفا در مجموعه «میدان سرخ»، با نقش‌های متفاوت خود تا حدودی موفق شده‌اند توجهات را جلب کنند. مدیری برای نقش «جهانگیر روزبه» که روحیه سرخوش و شوخ طبعی دارد، انتخاب مناسبی بوده و مصفا نیز با کاراکتر «تورج» از قالب همیشگی خود خارج شده است.
همکاری با تینا پاکروان
مهران مدیری در دوران فعالیت حرفه‌ای خود، در کنار کارگردانی، بازیگری را نیز دنبال کرده و بیشتر در ساخته‌های خودش ایفای نقش کرده، اما گاهی به ویژه در فیلم‌های سینمایی با کارگردان‌های دیگر نیز همکاری داشته است. البته این همکاری دستاورد ویژه‌ای برای مدیری به همراه نداشته و او در سریال‌های خودش و نقش‌های کمدی، حضور موفق‌تری داشته است. حالا مهران مدیری حدود یک دهه پس از تجربه شکست خورده «قلب یخی»، جلوی دوربین تینا پاکروان رفته و نقش «جهانگیر روزبه» یا همان «دایی جون انگلیسی» را ایفا کرده. این کاراکتر به تازگی، همزمان با انتشار قسمت هشتم «خاتون» وارد قصه سریال شده است.
حضور همراهی برانگیز مدیری در «خاتون»
همان طور که گفتیم شخصیت «جهانگیر روزبه» تازه وارد قصه شده و هنوز جزئیات ویژگی‌های این کاراکتر مشخص نیست، اما بنا بر معرفی سریال از این شخصیت در سکانس‌های پایانی قسمت ۸، «جهانگیر» مرد ثروتمندی است که رابطه خوبی با انگلیسی‌ها دارد. «روزبه» چندان مورد اعتماد «خاتون» نیست، اما تنها کسی است که برای او باقی مانده است. مدیری در همان حضور کوتاه خود مخاطب را با این شخصیت آشنا و او را با خود همراه می‌کند. این بازیگر با استفاده از سرخوشی و شوخ طبعی این کاراکتر در رفتار، حرکات و لحن خود، او را همان طور که لازم است شخصیت شیرین و بامزه‌ای نشان می‌دهد که چندان مسائل را جدی نمی‌گیرد. «روزبه» رابطه بسیار خوب و عمیقی با «خاتون» ندارد، اما در برابر او بی‌تفاوت هم نیست و حمایتگر است. مدیری با نگاه مشکوک و کنجکاو خود، بُعد دیگری از این شخصیت یعنی غیرقابل پیش‌بینی و مورد اعتماد نبودن او را نیز به نمایش می‌گذارد. هرچند که مهران مدیری در فیلم «درخت گردو» که این روز‌ها روی پرده سینماست، نتوانسته بازی قابل توجهی از خود ارائه بدهد، اما احتمالا «خاتون» نتیجه متفاوتی را برای او رقم می‌زند.
خروج از قالب مرد آرام و درونگرا
علی مصفا بازیگر خوب و خوش سابقه‌ای است، اما بازی در نقش شخصیت‌های درونگرا، آرام، کم حرف و متفکر در آثار مختلف، باعث شده او کمتر چنین فرصتی پیدا کند که توانایی خود را در ایفای نقش‌های متفاوت نشان بدهد. کاراکتر «تورج» در سریال «میدان سرخ» یکی از همین فرصت‌هاست. این شخصیت قاچاقچی است و با دوستان تبهکار خود «پاپ» و «عبد» همکاری می‌کند. «تورج» رفتار‌های برونگرایانه، لحن تند و پرخاشگرانه ندارد، اما شخصیتی منفی است و نسبت به دیگر نقش‌هایی که علی مصفا معمولا ایفا کرده، ویژگی‌های کاملا متفاوتی دارد. او حتی در قسمت ۴ با کاراکتر «عبد» درگیر شد و واکنش‌های تندی به او نشان داد؛ چیزی که پیشتر از مصفا ندیده بودیم.
حضور متفاوت علی مصفا در «میدان سرخ»
به طور کلی نمی‌توان از بازی‌های سریال «میدان سرخ» به عنوان نقطه قوت و بازی خوب یاد کرد، اما می‌توان گفت در میان بازیگران این مجموعه، علی مصفا و بهرام افشاری توانسته‌اند نسبت به دیگران گلیم خود را از آب بیرون بکشند و اجرای خوبی داشته باشند. در هر صورت علی مصفا ذاتا چهره و تُن صدای آرامی دارد، اما او در «میدان سرخ» سعی کرده متناسب با نقشی که ایفا می‌کند، لحن متفاوت و قاطعی داشته باشد. او در برخورد با همسر خود یک مرد آرام و معمولی جلوه می‌کند، اما در ارتباط با دوستانش، در جلد یک خلافکار خونسرد، موذی و زرنگ فرو می‌رود که احتمالا برخلاف ظاهر آرامش، کار‌های زیادی از او برمی‌آید. هر چند که نمی‌توان بازی او را بی‌نقص دانست، اما می‌توان گفت نسبت به دیگر بازیگران سریال تسلط بیشتری بر نقش خود داشته است. ناگفته نماند که اگر سریال در معرفی «تورج» بهتر عمل می‌کرد و از ویژگی‌های او و پیشینه‌اش اطلاعات خوبی به مخاطب می‌داد، در عملکرد هرچه بهتر علی مصفا به عنوان بازیگر نیز بی‌تاثیر نبود. مصفا اکنون مجموعه «حرفه‌ای» را در نوبت پخش دارد که انتشار آن با «میدان سرخ» همزمان خواهد بود، باید صبر کرد و دید در این سریال چه نقشی برعهده داشته است.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdce.v8ebjh8vx9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما