سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۳۷
کد مطلب : ۷۲۰
plusresetminus
رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران آمارهای عجیبی از کرونا در پایتخت عنوان کرد.
آمارهای عجیب کرونا در تهران
صبح‌شد:  ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران می گوید: «مطالعات ما هم نشان می‌دهد تهران وضعیت خوبی ندارد. حرکت ویروس در مناطق مختلف یک ناهمگونی را نشان می‌دهد. بنابراین با این وضعیت، ما نمی‌توانیم نسخه واحدی برای کل شهر تهران تجویز کنیم. در فاز اول مطالعات شورای شهر که با کمک اپیدمیولوژیست‌های دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی انجام شد، مشخص شد که آلوده‌ترین منطقه، منطقه4 و کم‌خطرترین منطقه، 22 بوده است.

بنابراین منطقه22 منطقه ایزوله‌تری به‌شمار می‌رفت. منطقه 15 و 16 هم وضعیت خوبی نداشتند. در فاز اول منطقه5 هم وضعیت ابتلای بالایی داشت که با اطلاع‌رسانی‌های انجام‌شده در مطالعه بعدی  مشخص شد شرایط منطقه5 بهتر شده است. مردم باید این اطلاعات را بدانند. همین مطالعه نشان داد بیشترین خطر ابتلا برای گروه‌های سنی در دهه50 است. میانگین سنی 58سال بیشترین افرادی‌اند که در تهران مبتلا به این ویروس می‌شوند.

بیشترین میزان مرگ هم مربوط می‌شود به دهه60  به بالا عمر افراد با میانگین 69سال. همین بررسی به ما نشان داد که میزان تحصیلات هم در ابتلا تأثیر دارد؛ به‌طوری که 39.5درصد مبتلایان دارای تحصیلات ابتدایی یا بی‌سواد بودند. با دانستن این اطلاعات می‌توان روی همین گروه‌ها تمرکز کرد و در سرای محله و خانه‌های سلامت که ابزارهای شهرداری تهران هستند، اقدامات پیشگیرانه انجام داد.

 بررسی ما از 48هزار نفری که به بیمارستان‌های 3دانشگاه علوم پزشکی در تهران مراجعه کرده بودند نشان داد که 26.4درصد این افراد در 14روز قبل، به مراکز درمانی و مطب پزشکان مراجعه کرده بودند. بنابراین باید به مردم بگوییم که مراجعه بدون دلیل به مراکز درمانی می‌تواند منجر به ابتلای آنها به ویروس شود.

البته مابقی این افراد هم در مراسم مختلف و مهمانی‌ها شرکت کرده بودند. ما گزارشی داشتیم که نشان می‌داد 40نفر از یک خانواده که در مراسمی شرکت کرده بودند، به ویروس مبتلا شدند.»

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdccaxqm82bqi.la2.html
منبع : همشهری
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما