سه شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۷۳۳
plusresetminus
نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که مصرف داروی «رمدسیویر» دوره بهبودی بیماران مبتلا به کووید-۱۹ را کوتاه می‌کند و خطر مرگ ناشی از این بیماری را کاهش می‌دهد.
داروی رمدسیویر خطر مرگ ناشی از کرونا را کاهش می‌دهد
صبح‌شد: به گزارش روزنامه دیلی میل، محققان متوجه شدند که این داروی ضد ویروس، دوره بهبودی بیماران کرونایی را که در بیمارستان بستری هستند دست کم پنج روز کاهش می دهد، علاوه بر این مشخص شده است که این دارو خطر مرگ و میر ناشی از آلودگی به ویروس کرونا را تا ۳۰ درصد تقلیل می دهد.  

داروی رمدسیویر که توسط شرکت داروسازی Gilead Sciences در کالیفرنیا ساخته شده است، تنها دارویی است که در آمریکا برای مصرف اورژانسی و برای درمان بیماران مبتلا به وضعیت شدید کرونا تایید شده است.

نتایج این مطالعه که توسط محققان موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی وزارت بهداشت آمریکا انجام شد، نه تنها نشان می دهد که داروی رمدسیویر می تواند به بهبود وضعیت بیماران کرونایی کمک کند بلکه می تواند مانع بروز عوارض شدید این بیماری شود.  

داروی رمدسیویر توسط شرکت داروسازی  Gilead Sciences برای درمان «ابولا» ساخته شد. ابولا، تب خونریزی دهنده کشنده ای است که در سال ۲۰۱۴ در غرب آفریقا پدیدار شد. این دارو با مسدود کردن آنزیمی عمل می کند که به ویروس کرونا کمک می کند رونوشت هایی از خود ایجاد کند و به نوبه خود در سراسر بدن گسترش یابد.

نتیجه مطالعات در مدل های سلولی و حیوانی نشان داده است که داروی رمدسیویر، فعالیت «سندرم مزمن تنفسی»  (SARS) و بیماری ویروسی «مرس» را که از خانواده های ویروس جدید کرونا هستند، مسدود کرده است.

محققان می گویند: پیشگیری از تکثیر این ویروس به بیمار کمک می کند تا در غلبه بر این عفونت پیروز شود.

مشروح این مطالعه در مجله New England Journal of Medicine منتشر شده است.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcgrw9u4ak9w.pra.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما