پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۰۵
کد مطلب : ۷۵۸
plusresetminus
این هفته برخلاف هفته های گذشته که 7 مقاله، کلمه، پست و هشتگ پربازدید را در شبکه های اجتماعی مرور می کردیم تنها به 6 مورد از هر سرفصل می پردازیم چون که نام محمد رضا شجریان در تمامی آن ها دیده می شود.
پربازدیدهای هفته در فضای مجازی چه بود و مردم به دنبال چه چیزی بودند؟
صبح‌شد: این هفته برخلاف هفته های گذشته که 7 مقاله، کلمه، پست و هشتگ پربازدید را در شبکه های اجتماعی مرور می کردیم تنها به 6 مورد از هر سرفصل می پردازیم چون که نام محمد رضا شجریان در تمامی آن ها دیده می شود. اما قبل از خواندن گزارش نگاهی داریم به آماری که دوستداران هنر در این مرز و بوم در بدرقه استاد شجریان در شبکه های اجتماعی از خود به جا گذاشتند.

اعداد و ارقامی که شاید غیر قابل باور به‌نظر برسد اما حقیقتی است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.  اعتماد در گزارشی نوشت: رکورد لایک توئیتر فارسی در پست همایون شجریان که خبر فوت پدرش را اعلام کرده بود با 85 هزار لایک شکسته شد. همچنین ۵۹ میلیون لایک و یک میلیون و ۲۳۰ هزار کامنت در اینستاگرام و ۳۰۰میلیون بازدید در تلگرام هم از دیگر رکوردهایی بود که دوستداران هنر ایرانی در بدرقه مجازی استاد شجریان از خود به جا گذاشتند.

 

6 مقاله پر بازدید از ویکی پدیا

همایون و مژگان شجریان: بعد از فوت استاد شجریان مقاله هایی با نام این دو فرزند استاد مورد توجه قرار گرفت. البته استاد شجریان به جز همایون و مژگان دو فرزند دیگر به نام های افسانه و رایان هم داشتند.
فردوسی: نام فردوسی بزرگ هم که شجریان در نزدیکی آن به خاک سپرده شد در این چند روز بسیار مورد توجه قرار گرفت.
مهدی اخوان ثالث: اخوان ثالث یکی از شاعران بنام خراسانی کشورمان است که مزارش در کنار آرامگاه فردوسی است. در ابتدا  محل دفنی در نزدیکی مزار اخوان برای استاد شجریان آماده شد اما به نظر می رسد به درخواست خانواده شجریان محل دفن استاد به مکان جدیدی در کنار موزه در آرامگاه فردوسی منتقل شد.
حافظ: ۲۰ مهرماه در تقویم رسمی کشورمان روز بزرگداشت حافظ شیرازی نام گذاری شده است. روزی که حافظ دوستان زیادی از سراسر کشور را در حافظیه شیراز گرد هم می‌آورد.
انتخابات آمریکا: انتخابات آمریکا 13 آبان برگزار می‌شود یعنی کمتراز 20 روز دیگر و هرچه به این رویداد نزدیک تر می شویم، مردم درباره آن جست وجوی بیشتری خواهند داشت.
 
6 هشتگ داغ توئیتر از دیتاک

#قهرمانان_وطن و #شهدای_خان_طومان: کاربران فضای مجازی با منتشر کردن دلنوشته‌ها و خوش آمد گویی به شهدای مدافع حرم خان طومان  سوریه که بعد از چهار سال پیکرشان پیدا شده این هشتگ ها را داغ کردند و به آن ها لقب قهرمانان وطن دادند.
#حب_الحسین_یجمعنا: عاشقان امام حسین (ع) از هفته ها پیش این هشتگ را استفاده می کردند و با فرارسیدن  اربعین، کلید واژه #حب_الحسین_یجمعنا را به داغ‌ترین کلید واژه جهان تبدیل کردند.
#ایمیل های_هیلاری: پس از انتقادات پی‌درپی کلینتون علیه ترامپ، مایک پمپئو در گفت‌وگویی اعلام کرد که به تمام ایمیل‌های هیلاری کلینتون وزیر خارجه اسبق آمریکا و نامزد انتخابات سال ۲۰۱۶ این کشور دسترسی دارد و تا پیش از انتخابات آن را در اختیار عموم مردم قرار می‌دهد. سه روز بعد از این مصاحبه تعدادی کاربر گمنام و ناشناس توئیتر فارسی با هشتگ ایمیل های هیلاری شروع به توئیت و به اصطلاح خودشان «افشاگری» درباره محتویات این ایمیل‌ها کردند و مدعی شدند دموکرات‌ها با کمک سپاه پاسداران، داعش را ساختند. این در حالی است که بررسی ها نشان داد اساسا این ادعا ها در ایمیل های منتشر شده وجود ندارد .
2 هشتگ هم از سوی اپوزیسیون درباره رژیم پهلوی و برخی از محکومان امنیتی و سیاسی مانند نرگس محمدی در این فهرست جای دارد.
 
6 واژه فارسی پرجست وجو در گوگل

مرغ سحر شجریان: تصنیف «مرغ سحر» جایگاه ویژه‌ای در تاریخ موسیقی ایران دارد و خوانندگان بسیاری آن را بازخوانی کرده‌اند. شاعر این شعر، ملک الشعرای بهار است اما به واسطه اجراهای متعددی که استاد شجریان از این تصنیف داشته، نام او نیز با این تصنیف گره خورده‌است.
نرگس محمدی: اشتباه فاحش روزنامه سعودی «مکه» و سازمان عفو بین الملل در آلمان که عکس نرگس محمدی، بازیگر تلویزیون را به جای تصویر یک  محکوم امنیتی   منتشر کرده بودند، مهم ترین دلیلی است که محمدی دراین لیست  قرار بگیرد.
نصرت ا... وحدت: هرچند به دلیل همزمانی فوت این بازیگر قدیمی با  درگذشت استاد شجریان  چندان دیده نشد اما بازهم کاربران نام این بازیگر 95 ساله را که از پایه‌گذاران تئاتر اصفهان و در بیش از ۴۳ فیلم بازی کرده بود،جست و جو کردند.
سحر دولت شاهی و همایون شجریان: برخی از پاپاراتزی های حاضر در مراسم ختم استاد شجریان، عکس هایی از سحر دولت شاهی در خودرو و کنار همایون شکار کردند و بازهم شایعه ازدواج این دو در فضای مجازی پخش شد.
فوت امیر تتلو: بعد از اعلام ادمین کانال تلگرام امیرحسین مقصودلو مبنی بر فوت این خواننده، شایعه خبر مرگ این خواننده فراری در فضای مجازی و رسانه‌ها قوت گرفت. البته خیلی زود مشخص شد این شایعه برای جذب فالوور در تلگرام و یوتیوب صورت گرفته است.
 
6 پست پر بازدید در تلگرام از تلگرافی

1. جریمه 50 هزار تومانی افرادی که ماسک نمی‌زنند
 6.9۴ میلیون در 1349 کانال، تاریخ انتشار: 19/7
2. تحریم های آمریکا علیه ۱۸ بانک ایرانی
 4.34 میلیون بازدید در ۱۷۵۶ کانال، تاریخ انتشار: 17/7
3. موقعیت بسیار خوب گلزنی ایران مقابل ازبکستان
4.32 میلیون بازدید در۶۸۰ کانال، تاریخ انتشار: 17/7
4. برق مجانی از آبان!
3.59 میلیون بازدید در ۱۳۶۹ کانال، تاریخ انتشار: 21/7
5. ممنوعیت بستری بیماران غیراورژانسی در بیمارستان‌ها
3.35 میلیون بازدید در ۱۰۱۳ کانال، تاریخ انتشار: 18/7
6. سخنرانی رهبر کره‌شمالی با چشمانی گریان
3.18 میلیون بازدید در 737 کانال، تاریخ انتشار: 20/7

 
انتهای پیام/
 
https://sobhshod.ir/vdcd2j056yt0k.a2y.html
منبع : خراسان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما