دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۵
کد مطلب : ۷۶
plusresetminus
مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی هم اکنون به وفور در ایران موجود است، این موضوع اتفاق مبارکی است که حتی در برخی کشورهای توسعه یافته هم اکنون محقق نشده است اما چند نکته مهم در همین مورد قابل ذکر است.
چرا فراوانی مواد ضد عفونی ترسناک است؟
صبح‌شد: مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی هم اکنون به وفور در ایران موجود است، این موضوع اتفاق مبارکی است که حتی در برخی کشورهای توسعه یافته هم اکنون محقق نشده است اما چند نکته مهم در همین مورد قابل ذکر است:
اول اینکه قیمت‌ها به قبل از کرونا برنگشته و برخی محصولات به چندین برابر قیمت عرضه می‌شوند که نیاز است حتما قیمت‌ها مورد بررسی قرار گیرد چرا که اتفاق عجیب و غریبی رخ نداده که نیاز باشد محصولی ۳۰۰ درصد رشد قیمت داشته باشد.

دوم بخشی از این فراوانی‌ها قطعا حاصل مدیریت درست مسئولان است و شکی در این موضوع نیست اما نباید سهم کاهش حساسیت مردم در استفاده و خریداری بیش از حد این محصولات را نادیده گرفت که در این مورد هم نیاز است رسانه‌ها به استفاده بیشتر مردم از این محصولات تاکید کنند.

سوم تقریبا از ماه اسفند تاکنون اغلب مردم از پس‌انداز خود برای گذران زندگی استفاده می‌کنند و اکنون و پس از گذشت حدود ۶۰ روز کف‌گیر خیلی‌ها به ته‌دیگ خورده و اگر بخواهند مسائل بهداشتی را رعایت کنند هم اولویت‌های هزینه‌ای دیگر اجازه حضور محصولات بهداشتی در سبد خرید را نمی‌دهد، اگر بشود بن‌هایی را برای خرید این محصولات در اختیار مردم گذاشت قطعا از شیوع بیشتر کرونا جلوگیری می‌شود.

چهارم تهیه برخی از این محصولات در کارگاههای غیر بهداشتی و فاقد مجوز است، هرچند برخی از این کارگاهها همان اول ماجرای کرونا بسته شدند اما نمی‌توان به نقش این کارگاهها که ممکن است همچنان در پشت پرده فعال هستند در اشباع کردن بازار این محصولات اشاره نکرد.

هر یک از موارد بالا می‌تواند کمی ترسناک باشد و آینده کرونا را تحت شعاع قرار دهد، بهتر است مسئولان این نکات را بررسی کنند تا بتوان با خیال راحت به فراوانی محصولات ضدعفونی کننده و بهداشتی در کشور افتخار کرد و این فراوانی را به قول معروف بر سر دیگر کشورهای جهان کوبید.

انتهای پیام/

 
https://sobhshod.ir/vdci2.aytt1aqccb.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما