شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب : ۷۷۷
plusresetminus
اداره اطلاعات ارتش عراق از پیدا کردن ۱۹ کامیون در استان دیاله خبر داده که بار آن داروی قاچاقی بوده است. رسانه‌های عراق به نقل از مقام‌های امنیتی این کشور بار کشف شده را "بزرگ‌ترین محموله قاچاق دارو از ایران به عراق" توصیف کرده‌اند.
داروهای ایرانی قاچاق در عراق و سخنان متناقض مسئولین
صبح‌شد: اداره اطلاعات ارتش عراق از پیدا کردن ۱۹ کامیون در استان دیاله خبر داده که بار آن داروی قاچاقی بوده است. رسانه‌های عراق به نقل از مقام‌های امنیتی این کشور بار کشف شده را "بزرگ‌ترین محموله قاچاق دارو از ایران به عراق" توصیف کرده‌اند.

بر اساس این اطلاعیه "ارزش بار این کامیون‌ها صدها هزار دلار بوده و رانندگان کامیون‌ها قصد داشته‌اند از دست گمرک فرار کنند که در جاده نیسمیه به خانقین بازداشت شده‌اند."

این موضوع با انتقاد بسیاری از ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده که می‌پرسند در شرایطی که به خاطر تحریم‌های آمریکا بعضی داروها در ایران کمیاب است، چطور این محموله توانسته از مرزها خارج شود.

ایرانی بوده و از داروخانه تهیه شده است!

علیرضا وهاب‌زاده، مشاور وزیر بهداشت، در پاسخ به این سوال به خبرگزاری رکنا گفته که احتمالا این داروها، از داروهای ورقی بدون نسخه بوده است: «طبق آنچه اعلام شده این داروها از داروخانه خریداری شده است. هنوز مشخص نیست که چه داروهایی قاچاق شده، چون داروهای خاص در ایران طبق پروتکل‌های خاص ارایه می‌شود.داروهایی که در ایران بدون نسخه و به صورت ورقی خریداری می‌شود، در کشورهای دیگر با قیمت‌های بالا به فروش می‌رسد.»

ایرانی نبوده و فقط از مرزهای ایران عبور کرده است!

این در حالیست که سازمان غذاودارو دراطلاعیه‌ای اعلام کرد: «داروهای قاچاق مکشوفه در کشور عراق، که در بعضی رسانه‌های خارجی مورد توجه قرار گرفته است، متعلق به یکی دیگر از کشورهای همسایه بوده و صرفا از طریق یکی از مرزهای کشور ترانزیت شده بود. به این ترتیب علاوه بر اعلام اینکه داروهای مکشوفه در عراق به هیچ عنوان ایرانی نبوده و تنها از مسیر مرز ایران ترانزیت و وارد عراق شده است، به استحضار مردم شریف ایران می‌رساند که با سوداگرانی که نیت سودجویی در شرایط کنونی کشور، آن هم در حوزه سلامت مردم را دارند به جد برخورد خواهد شد.»


 
https://sobhshod.ir/vdcebf8fijh8f.9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما