يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب : ۷۹۵
plusresetminus
درحالی‌که احتمال دارد شرکت‌های دیگر هم از اپل برای حذف شارژر و هدفون از جعبه گوشی‌های جدید الگو بگیرند، اکثر کاربران این ماجرا را برای سودجویی بیشتر می‌دانند.
جنجال حذف شارژر ایفون
صبح‌شد: چند روز پس از معرفی آیفون‌های جدید اپل یعنی ۴ مدل آیفون ۱۲ یک مسئله برخلاف همیشه پیشرفت‌های فنی را زیر سایه برده است؛ حذف شارژر و هدفون!

اپل در مراسم هفته گذشته خود اعلام کرد که این کار را به دلایل زیست‌محیطی انجام داده، اما براساس نظرسنجی سایت فون‌آرنا بیشتر از ۸۰ درصد کاربران اعتقاد دارند که این کار برای سودجویی مالی است.

علاقه‌مندان به خرید سری جدید گوشی‌های اپل با نام آیفون ۱۲ مجبورند این لوازم جانبی را جداگانه خریداری کنند. ماجرا زمانی جنجالی‌تر می‌شود که شرکت‌های دیگر هم از این رویه پیروی کنند. در اوایل سال‌جاری، گزارش‌هایی منتشر شد که سامسونگ هم قصدی مشابه دارد، اما این مسئله هنوز در عمل شکل نگرفته است.

از بحران زباله تا سود کلان

همانطور که کیسه‌های خرید یک‌بار مصرف منجر به افزایش زباله‌های پلاستیکی شده، لوازم الکترونیکی بلا استفاده و دور انداخته شده نیز به ازدیاد زباله‌های الکترونیکی کمک می‌کند.

زباله‌های الکترونیکی یک مشکل زیست‌محیطی واقعی، اما قابل حل است. این پسماند‌ها شامل اشکال مختلف وسایل برقی و الکترونیکی دور انداخته شده است که می‌تواند شامل تلفن‌های همراه، تلویزیون، لپ تاپ، شارژر، صفحه کلید، پرینتر و گوشی باشد.
هم‌اکنون حدود ۴.۷۸ میلیارد کاربر تلفن همراه در سطح جهان وجود دارد.

فقط شارژر‌های تلفن همراه بیش از ۵۱ هزار تن زباله الکترونیکی در سال تولید می‌کنند. بر این اساس، اگر کاربران بیشتری از شارژر‌های تلفن استفاده مجدد و اگر شرکت‌های فناوری مدل شارژ استاندارد را در مارک‌های مختلف تلفن همراه یکسان کنند، برای محیط‌زیست بسیار سودمند خواهد بود.

این کار در نهایت منجر به کاهش تولید شارژر‌ها و به‌طور بالقوه بهره‌برداری کمتر از منابع طبیعی خواهد شد. با این حال بسیاری از کاربران اعتقاد دارند که شرکت‌های تلفن همراه می‌خواهند مردم را مجبور کنند که علاوه بر خرید گوشی پول شارژر و هدفون را جداگانه بپردازند. با این حال باید دید که این کار دقیقا چقدر به اهداف زیست‌محیطی اپل کمک می‌کند.

به‌خصوص اینکه به هر حال بسیاری از مصرف‌کنندگان در نهایت شارژر را جداگانه می‌خرند. گروهی هم می‌گویند شرکت‌های فناوری می‌خواهند مردم را به سمت فناوری‌های بی‌سیم مثل شارژر‌ها و هدست‌های بی‌سیم سوق دهند. اما به‌نظر می‌رسد اکنون این کار دارد تبدیل به یک اجبار برای هزینه و خرج بیشتر می‌شود.

در نهایت بهترین راه‌حل این است که غول‌های فناوری در مورد یک شارژر پلاگین جهانی برای همه دستگاه‌های الکترونیکی کوچک یا متوسط ازجمله تلفن‌های همراه به توافق برسند تا بیشتر از این به جیب مردم ضرر نزنند.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcebn8fijh8o.9bj.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما