يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : ۷۹۹
plusresetminus
حیدرآبادی‌پور، سه سال و نیم قبل از تهران به اسپانیا گریخت، اما خرداد سال گذشته با اعلان قرمز اینترپل دستگیر شد. قاضی دادگاه بارسلونا بعد از بررسی اولیه پرونده او را با قرار وثیقه آزاد کرد تا به درخواست ایران رسیدگی کند.
حاشیه‌های استرداد یک مجرم فراری!
صبح‌شد: حیدرآبادی‌پور، سه سال و نیم قبل از تهران به اسپانیا گریخت، اما خرداد سال گذشته با اعلان قرمز اینترپل دستگیر شد. قاضی دادگاه بارسلونا بعد از بررسی اولیه پرونده او را با قرار وثیقه آزاد کرد تا به درخواست ایران رسیدگی کند.

 در ۱۵ ماه گذشته او اجازه خروج از اسپانیا را نداشت و تصور می‌کرد این پرونده با رای دادگاه مبنی بر عدم استرداد بسته می‌شود.

 ماموران پلیس سه روز قبل از انتقال حیدرآبادی‌پور به ایران با حکم قاضی، او را دستگیر کرده و از پلیس ایران خواستند او را تحویل بگیرند.
 دو مامور پلیس بین‌الملل ایران راهی اسپانیا شده و با تحویل گرفتن متهم، او را به ایران انتقال دادند.

 پس از فرود هواپیمای شرکت هواپیمایی قطر در باند فرودگاه امام خمینی (ره) ابتدا مسافران عادی پرواز پیاده شده و بعد متهم از هواپیما خارج شد.

 حیدرآبادی‌پور برای این‌که چهره‌اش مشخص نشود، ماسک بهداشتی را تا بالای ابرو کشیده بود و روی صورتش شیلد زده بود.

 متهم پرونده فساد در بانک سرمایه که به‌راحتی توانسته بود از کشور خارج شود، تصور نمی‌کرد آرامشش در شهر بارسلون عمر کمی داشته باشد.

 حیدرآبادی‌پور، از انتقالش به ایران عصبانی بود و در پاسخ به خبرنگاران در‌باره اتهاماتش فریاد می‌زد، قبول ندارم. قبول ندارم.

 وقتی ماموران او را به خودروی بنز سفید منتقل کردند از شدت عصبانیت، ماسک و شیلد را از روی صورت کشید و کف خودرو انداخت.

علیرضا حیدرآبادی پور در بهمن ۱۳۹۴ به مدیرعاملی بانک سرمایه منصوب و حدود پنج ماه بعد در خرداد ۹۵ از این سمت برکنار شد.

او با قرار پنج میلیارد تومانی آزاد بود، اما در اواخر سال ۱۳۹۷ خورشیدی گزارش شد از ایران خارج شده است.

صندلی مدیرعاملی بانک سرمایه فقط پنج ماه به حیدرآبادی‌پور وفا کرد و او خرداد ۹۵ برکنار شد. با آغاز رسیدگی به پرونده فساد در بانک سرمایه، نام وی نیز جزو متهمان قرار گرفت و او قبل از شروع محاکمه از کشور گریخت.

در جریان رسیدگی به این پرونده، این بار نام او در میان محکومان قرار گرفت و به اتهام اخلال در نظام اقتصادی از طریق خیانت در امانت و تحصیل مال نامشروع و بر‌اساس رأی شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی، به تحمل ۱۲ سال حبس تعزیری و محرومیت دائم از هرگونه خدمات دولتی استخدام در مشاغل دولتی و ضبط مبلغ چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از شرکت سایه‌گستر که از طریق خلاف قانون تحصیل کرده به نفع دولت محکوم شد.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcic3ay2t1a3.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما