چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۲
کد مطلب : ۸۳۹
plusresetminus
انتخاب نوع گل در درجه اول به میزان هزینه مدنظر شما بستگی دارد و بعد به فصل هدیه‌دادن و گل‌های موجود در آن فصل؛ چون بعضی گل‌ها چهارفصل نیستند.
چند نکته درباره انتخاب گل
صبح‌شد: انتخاب نوع گل در درجه اول به میزان هزینه مدنظر شما بستگی دارد و بعد به فصل هدیه‌دادن و گل‌های موجود در آن فصل؛ چون بعضی گل‌ها چهارفصل نیستند.

 کیفیت گل هم نکته مهمی است که نباید فدای قیمت شود. اصل هدیه‌دادن برای اشتراک حال خوب است و کیفیت رابطه مستقیمی با انتقال این حس خوب دارد پس به‌هیچ‌وجه سراغ گل‌های پژمرده و آسیب‌دیده نروید.

 گل‌هایی که ساقه چوبی و ضخیم دارند به خاطر ایستادگی خوب و فرورفتن راحت در اسفنج، مناسب جعبه‌های گل هستند. یکی از دلایل استفاده زیاد از رز در طراحی جعبه‌های گل همین است.

 هنوز هم بیشترین گل مورد استفاده در جعبه‌های گل، رز است، چون نشانه عشق و دوست‌داشتن است. خوبی استفاده از رز آن است که بعد از خشک‌شدن هم زیبایی خودش را دارد.

 دیگر گل‌های مورد استفاده عبارتند از: فرزیا، داوودی مینیاتوری، لیسیانتوس، میخک مینیاتوری، هورتانسیا یا ادریسی، صدتومانی، انواع برگ‌های تزیینی و انواع ساکولنت.

 استفاده از گل‌های بزرگی مثل لیلیوم یا ارکیده در جعبه‌های گل مرسوم نیست، چون یک تک گل تمام فضای جعبه را اشغال می‌کند، اما از آن‌جایی‌که گل‌آرایی و طراحی این جعبه‌ها سلیقه‌ای است ممکن است از این گل‌ها هم استفاده شود.

 مناسبت هدیه می‌تواند شما را در انتخاب گل و طراحی آن کمک کند، مثلا برای هدیه تولد یک جعبه گل حروف جذاب‌تر است.

 جعبه‌های مستطیلی در تمام مناسبت‌ها، کاربرد دارند. نحوه گل‌آرایی در آن‌ها هم به این صورت است که چند شاخه گل تازه و سرزنده که معمولا گل رز است در جعبه چیده می‌شود تا نمادی از عشق و خلوص توأم با سادگی باشد.

 در جعبه‌های چوبی که صندوقچه‌مانند هستند و در لولایی دارند می‌توان از تعداد گل بیشتر و با تنوع جنس و رنگ فراوان استفاده کرد.
تناسب نوع گل و جنس و اندازه جعبه فراموش نشود. مثلا بهتر است از گل‌های مینیاتوری در جعبه‌های چوبی بزرگ استفاده نکنید یا اگر جعبه‌تان استوانه‌ای با اندازه متوسط و روکش مخمل است گل‌های خیلی درشت و شکفته در آن نچینید.

 طراحی و گل آرایی یک جعبه گل، کاملا ذوقی و سرشار از خلاقیت است. به تعداد هر فرد طرح و مدل وجود دارد. مدل‌هایی که هم به‌تن‌هایی و هم به‌صورت تلفیقی زیبایی خاص خودشان را دارند. همه چیز بستگی به سلیقه شما دارد.

 جعبه‌های گل جدیدترین قالب هدیه‌دادن گل هستند که در طرح‌های مختلف هندسی در بازار موجودند. همین تنوع در شکل، رنگ و جنس جعبه‌ها از یک‌سو و تنوع در استفاده از انواع گل و گیاهان زینتی از سوی دیگر دایره انتخاب وسیعی را فراهم کرده که می‌تواند سلیقه اغلب علاقه‌مندان را تامین کند.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcd2n0j6yt0s.a2y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما