چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب : ۸۴۰
plusresetminus
چند ماه پیش می‌خواستم برای تولد عزیزی که از هم دور بودیم هدیه‌ای بفرستم و ترجیحم فرستادن جعبه گل به جای دسته گل بود، چون می‌خواستم او را به قول معروف سورپرایز کنم.
با فوت‌وفن ساخت جعبه‌ گل آشنا شوید
صبح‌شد: چند ماه پیش می‌خواستم برای تولد عزیزی که از هم دور بودیم هدیه‌ای بفرستم و ترجیحم فرستادن جعبه گل به جای دسته گل بود، چون می‌خواستم او را به قول معروف سورپرایز کنم. سایت‌های زیادی را جست‌وجو کردم تا بتوانم طرح موردنظرم را انتخاب کنم. بماند که بیشتر طرح‌ها تکراری و از الگوی یکسانی برخوردار بودند، ولی مهم‌تر از آن، قیمت جعبه‌ها بود. قیمت‌هایی غیرواقعی با چند برابر هزینه خرید گل و جعبه. برای همین پیشنهاد می‌کنیم هر چه زودتر دست به‌کار شوید و با یک روش بسیار آسان شروع به ساخت این جعبه‌های زیبا کنید. حسن این کار علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، لذت‌بردن از هنر دست خودتان هم هست.

قبل از هر چیز برویم سراغ وسایل موردنیاز: جعبه کادویی، نایلون، اسفنج، روبان، چسب نواری یا حرارتی، قیچی و گل طبیعی.
 چطور جعبه گل بسازیم؟

جعبه موردنظر را انتخاب کنید و علاوه بر کیفیت جعبه، زیبایی آن را هم در نظر بگیرید، چون می‌توان این گل‌ها را پس از خشک‌شدن به‌صورت دکوری هم استفاده کرد.

همان اول این نکته را مدنظر قرار دهید که تعداد شاخه‌های گل تعیین‌کننده اندازه جعبه است. همچنین باید بین نوع گل و جنس جعبه تناسب باشد؛ مثلا برای گل‌های سنگین جعبه‌های طلقی مناسب نیستند.

 به‌اندازه محیط داخلی جعبه (شامل کف و دیواره‌ها) نایلون ببرید به‌طوری‌که نایلون فقط قسمت داخلی را بپوشاند و از لبه جعبه بیرون نزند. بهتر است جنس نایلون نرم باشد و خش‌خش نکند یا لیز نخورد. نقش نایلون این است که مثل یک عایق عمل کند و نگذارد رطوبت اسفنج به جعبه برسد، چون جنس این جعبه‌ها اغلب مقوایی است.

اسفنج را به‌اندازه کف جعبه برش بزنید و ارتفاع آن‌هم باید دوسوم ارتفاع جعبه باشد.
 اسفنج را چند دقیقه در یک‌کاسه آب قرار دهید تا به‌قدر کافی آب جذب کند.
 قبل از گذاشتن اسفنج در کف جعبه به‌هیچ‌وجه آب آن را نگیرید، چون ممکن است بعضی نقاط اسفنج خشک شود و ساقه گلی که در آن قسمت فرومی‌رود زودتر خشک شود. بگذارید همه جای اسفنج به‌طور یکنواخت خیس باشد.
شما می‌توانید برای جلوگیری از جمع‌شدن آب، یک‌تکه پارچه در کف جعبه بگذارید و اسفنج را روی آن قرار دهید.
 موقع خرید گل، حتماً گل‌های تازه را انتخاب کنید و از خرید گل‌هایی با لبه سوخته و قهوه‌ای خودداری کنید. شادابی گل‌ها هم به ماندگاری بیشتر آن‌ها کمک می‌کند هم جعبه شما را زیباتر جلوه می‌دهد.

اگر می‌خواهید رز بخرید شکفتگی گل‌های انتخابی باید یکسان باشد. نظم هم یکی از فاکتور‌های مهم بصری در ساخت جعبه گل است.

 ساقه گل‌های موردنظر را زیر فشار کم شیر آب بگیرید و همان‌جا با قیچی یا کاتر تیز به‌صورت مورب برش بزنید. حسن این کار این است که هم لایه مرده انتهای ساقه حذف و راه نفوذ آب باز می‌شود و هم این‌که با برش مورب سطح بیشتری برای جذب آب در اختیار ساقه است و گل‌ها مدت بیشتری شاداب و با طراوت می‌مانند.

 قبل از برش گل‌ها دقت کنید ارتفاع ساقه گل با ارتفاع جعبه هماهنگ باشد به‌طوری‌که سرگل‌ها از جعبه بیرون باشد. اگر گل را زیاده از حد کوتاه کنید گل‌ها داخل جعبه فرو می‌روند و زیبایی‌شان به چشم نمی‌آید، اما اگر خودتان می‌خواهید جعبه گل در داشته باشد در این حالت باید گل‌ها کاملا داخل جعبه قرار بگیرند تا در آن بسته شود.

 برای چینش گل‌ها شما می‌توانید به چند روش عمل کنید. مثلا این‌که تمام گل‌ها هم‌ردیف باشند برای این‌کار از یک گوشه شروع کنید به چیدن و سعی کنید گل‌ها هم‌ردیف و هم‌ارتفاع باشند.

 اگر یکی از گل‌ها کمی بلندتر از بقیه بود می‌توانید ساقه آن را بیشتر در اسفنج قرار دهید یا اگر ساقه گلی بیش از اندازه کوتاه شده آن را در حاشیه بگذارید تا کوتاهی‌اش به چشم نیاید.

گل‌ها می‌توانند در چند سطح ارتفاعی متفاوت نیز چیده شوند. اگر می‌خواهید جعبه شما شبیه یک دسته گل باشد ارتفاع گل‌ها را به سه دسته تقسیم کنید: کوتاه، متوسط و بلند. ساقه بلند‌ها را در مرکز، متوسط‌ها در میانه و ساقه کوتاه‌ها در حاشیه جعبه جای‌گذاری می‌شوند.

 کار چیدن که تمام شد جعبه را از زوایای مختلف ببینید تا مطمئن شوید قاعده هم‌ردیفی و هم‌ارتفاعی را رعایت کرده‌اید.
 دور جعبه را هم روبانی به شکل پاپیون ببندید. بین رنگ روبان، جعبه و گل‌ها باید هماهنگی لازم برقرار باشد. تنوع رنگ را آن‌قدر زیاد نکنید که توجه از گل‌ها به سمت روبان معطوف شود. برای همین بهتر است روبان‌هم‌رنگ گل و دسته‌های آن کوتاه باشد. برای ثابت‌ماندن روبان می‌توان از چسب حرارتی کمک گرفت.

 اگر می‌خواهید از کارت تبریک استفاده کنید دو راه دارید؛ اول این‌که کارت را با یک سنجاق ظریف و کوچک به روبان وصل کنید یا این‌که یک‌تکه پلاستیک هم‌رنگ گل‌ها در کنار جعبه فرو کرده و کارت را از آن آویزان کنید.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcfixdcaw6dj.giw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما