شنبه ۳ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۵۳
کد مطلب : ۸۷۷
plusresetminus
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در حال حاضر ۳.۵ میلیون دانش‌آموز داریم که به اپلیکیشن «شاد» دسترسی ندارند. این ۳.۵ میلیون نفر یا در محلی زندگی می‌کنند که اینترنت وجود ندارد و یا تبلت و گوشی تلفن مورد نیاز را ندارند.
خبر غمگین: ۳.۵ میلیون دانش‌آموز به «شاد» دسترسی ندارند!
صبح‌شد: محمد وحیدی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه از نظریه عدالت آموزشی هنوز فاصله زیاد با نقطه مطلوب داریم، گفت: در پوشش تحصیلی شرایط خوب است، اما در شکاف آموزشی، پوشش خوبی نداریم حتی در فضا، ایجاد کارگاه، فناوری و ایجاد بستر اپلیکیشن شاد هم برابری نیست.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۳.۵ میلیون دانش‌آموز داریم که به اپلیکیشن «شاد» دسترسی ندارند. این ۳.۵ میلیون نفر یا در محلی زندگی می‌کنند که اینترنت وجود ندارد و یا تبلت و گوشی تلفن مورد نیاز را ندارند.

وحیدی با بیان اینکه مجموعه دولت‌ها در ادوار مختلف پشتیبانی درستی از آموزش و پرورش نداشتند، گفت: سهم آموزش و پرورش در دنیا از تولید ناخالص ملی ۴.۶ درصد است در حالی که در کشور ما کمتر از ۲ درصد است. عددی که در ایران وجود داشته است در ۳۰ سال گذشته به عدد دنیا بسیار نزدیک بوده است، اما افت کردیم. ریشه‎اش این است که آموزش و پرورش را همیشه هزینه‌بر فرض کردیم یعنی مجموعه دولت‌ها هرجا که بودجه کم داشتند، از بودجه آموزش و پرورش کم کردند.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcfiedcaw6de.giw.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما