کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در گفت‌وگو با صبح شد مطرح شد

بابک زنجانی دقیقا در زندان چه امکاناتی دارد؟ / آیا اتاق زنجانی لاکچری است؟

28 دی 1399 ساعت 10:32


صبح‌شد: روزنامه شرق در گزارشی که در اواسط تیرماه منتشر شد ادعا کرد که زندانیان بندمالی در زندان از امکاناتی برخوردار هستند که دیگر زندانیان از آن محروم هستند، در این گزارش البته بر این نکته تاکید شده بود که این امکانات را سازمان زندان‌ها در اختیارشان قرار نداده بلکه این زندانیان هستند که با هزینه شخصی، محصولات یا خوراک‌های مورد نیاز را تأمین می‌کنند.
 
این موضوع موجب شد تا در سوالاتی در مورد وضعیت بابک مرتضی زنجانی اختلاس گر میلیاردی و بدهکار معروف نفتی که به اتهام مسائل اقتصادی بازداشت شده است؛ در ذهن مخاطبان ایجاد شود؛ اول اینکه اتاق بابک در زندان چه ویژگی‌هایی دارد؟

رسول کوهپایه‌زاده وکیل مدافع بابک زنجانی در خصوص وضعیت موکلش در زندان به سایت «صبح شد» می‌گوید: بابک زنجانی از بدو بازداشت تا امروز به صورت انفرادی در بازداشت بوده و هیچ وقت در بند عمومی حضور نداشته است.

کوهپایه‌زاده در ادامه در خصوص شایعاتی که در خصوص لاکچری بودن محل نگهداری بابک زنجانی مطرح می‌شود نیز گفت: اینکه گفته شده فضای نگهداری بابک زنجانی، خاص یا وی آی پی و لاکچری است در ادامه همان شایعات و حرف‌های بی پایه و اساس است که بعضا با انگیزه‌های مختلف در این خصوص زده می‌شود.

وی افزود: براساس اطلاعات موثق، وضعیت نگهداری زنجانی در وضعیت عادی و مانند بقیه زندانیان و بدون هیچ امتیاز خاصی و مطابق با ضوابط و مقررات و آیین نامه زندان است.
وکیل مدافع بابک زنجانی در خصوص اتاق زنجانی در زندان اوین نیز گفت: وقتی می‌گوییم انفرادی یعنی در اتاقی هستید که دور تا دور شما سیمان، فولاد و آهن است حالا این اتاق ۱۲ متر است یا کمتر یا بیشتر فرقی در اصل ماجرا نمی‌کند.

کوهپایه زاده در ادامه در خصوص امکانات اتاق زنجانی افزود:» امکاناتی که زنجانی دارد مانند بقیه و مطابق با ضوابط و مقررات که زندانیان مشابه هم از آن بهره‌مند هستند.»
وی افزود: بابک زنجانی در اتاقش تلویزیون دارد و در روز از چند روزنامه‌ای که برای همه زندانیان موجود هست می‌تواند استفاده کند، البته این امکانات در زمانی که پرونده وی در دادسرا بود، برای او وجود نداشت.

وکیل مدافع بابک زنجانی در خاتمه اظهار کرد: نتیجا باید بگویم که این صحبت‌ها و ادعا‌ها و شایعاتی که بعضا مطرح می‌شود که بابک زنجانی در فضای زندان از امکانات ویژه و خاص و لاکچری برخوردار است، قرین به صحت نیست و اساس و پایه و مبنایی ندارد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 91

آدرس مطلب :
https://www.sobhshod.ir/news/91/بابک-زنجانی-دقیقا-زندان-امکاناتی-آیا-اتاق-لاکچری

صبح شد
  https://www.sobhshod.ir