پنجشنبه ۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : ۹۵۰
plusresetminus
نامزدهای ریاست جمهوری امریکا به روزهای سرنوشت رسیده‌اند؛ روزهایی که هر انتخاب و تصمیم کاندیداها و کمپین‌هایشان می‌‌تواند در تعیین رئیس جمهوری بعدی حائز اهمیت ویژه باشد.
ترامپ و بایدن در آخرین سفرهای خود به کجا می‌‌روند؟
صبح‌شد:  نامزدهای ریاست جمهوری امریکا به روزهای سرنوشت رسیده‌اند؛ روزهایی که هر انتخاب و تصمیم کاندیداها و کمپین‌هایشان می‌‌تواند در تعیین رئیس جمهوری بعدی حائز اهمیت ویژه باشد.

به گزارش «واشنگتن پست»، در حال حاضر تیم ترامپ برنامه‌های فشرده سفر رئیس جمهوری فعلی امریکا را در شرایطی چیده‌اند که وضعیت را برای نامزد منتخب جمهوریخواهان چندان مساعد نمی‌بینند اما در سوی مقابل تیم بایدن به دلیل پیشتازی در بسیاری از ایالت‌ها، خیال آسوده‌تری دارند، سازمان یافته‌تر به سمت هدف‌شان حرکت می‌‌کنند. در این شرایط «دونالد ترامپ»، علاوه بر حدود 11 کمپین متعدد و فشرده در دو روز آخر، چندین برنامه خاص و ویژه دارد که یکی از مهم‌ترین‌هایشان، توقف آخر هفته‌ای در فرودگاه «نیوهمپشایر» خواهد بود؛ جایی که در سال 2016 با رقابتی تنگاتنگ، میدان را به «هیلاری کلینتون» باخت.

گرچه به باور تحلیلگران این سیاست دفاعی، استراتژی مؤثری در تسخیر فرصت‌های بزرگ برای پیروزی نخواهد بود اما به نظر می‌‌رسد «ترامپ» از آنها به عنوان تیری در تاریکی بهره خواهد گرفت. او که از ماه آگوست هفت بار به کارولینای شمالی-که در 2016 پیشتاز آن شد-سفر کرده است، این بار بر بخش‌های محافظه‌کار، روستاها و شهرهای کوچک تمرکز بیشتری دارد؛ موضوعی که «هریسون هیکمان»، از ناظران دموکرات انتخابات، پیشتازی ترامپ در آنها را چندان نگران کننده نمی‌داند. به نوشته «وال استریت»، «ترامپ» در این هفت روز دست‌کم به 5 ایالت حامی خود در 2016 که مهم‌ترین آنها میشیگان، ویسکانسین و نبراسکا است، سفر می‌‌کند. همچنین کمپینی در آریزونا که نظرسنجی‌ها پیشتازی رقیب را در آن نشان می‌‌دهد، دارد.

 در برنامه «جو بایدن»، هرچند سفرهای زیادی دیده نمی‌شود، اما تیم او با برنامه‌ای منسجم و هدفمند با نشانه گرفتن قلمروی قرمزهای جمهوریخواه، سعی در گسترش نقشه انتخاباتی خود دارند. «بایدن» آخرین سفرهای مهم خود را از روز دوشنبه این هفته آغاز کرد. او نخست به پنسیلوانیا رفت. ایالتی مناقشه برانگیز که «ترامپ» سال 2016 در آن به سختی پیروز شد و اکنون نیز نظرسنجی‌ها نشان می‌‌دهد، تمایلی به وی در این ایالت وجود ندارد. او روز سه‌شنبه هم به جورجیا رفت که 16 رأی الکترال دارد و به طور سنتی جمهوریخواه است. «بایدن» آخر هفته هم به «آیووا»؛ همان جایی که ترامپ در سال 2016 با حدود 10 درصد بیشتر «هیلاری» را شکست داد. او پس از آن به «فلوریدا» و «ویسکانسین» خواهد رفت. معاون او «کاملا هریس» نیز سفر به  تگزاس و آریزونا، دو ایالت جمهوریخواه دیگر را در برنامه این هفته خود دارد. اما برنامه‌های بایدن فقط به نقاط قرمز نقشه محدود نیست بلکه نامزد دموکرات‌ها با شعار «دیوار آبی را بار دیگر برپا می‌‌کنیم»، ساکنان ایالت‌های سنتی طرفدار حزبش را نیز دعوت به مشارکت کرده است.

آزمون و خطا

«جو بایدن» که در این روزها علاوه بر تمرکز بر ایالت‌های قرمز، به کمپین‌های حمایتی مستقل «اوباما» رئیس جمهوری سابق امریکا نیز تکیه کرده است، به باور تحلیلگران «وال استریت» با این برنامه‌ریزی ریسک کرده و تبعاتی نامعلوم را به جان خریده است. چراکه در صورت پیروزی مورد تحسین و تمجید امریکا قرار خواهد گرفت اما اگر او رئیس جمهوری آتی نباشد، به دلیل اتلاف این زمان طلایی برای تبلیغات در ایالت‌های جمهوریخواه به سرنوشتی مشابه «هیلاری کلینتون» دچار شده و مورد نقد هم حزبی‌هایش قرار خواهد گرفت.

در حالی که «مارک ویلکرسون»، مشاور املاک اهل جورجیا شانس «بایدن» برای کسب برتری در ایالت‌های حامی جمهوریخواهان را با توجه به سوءمدیریت کرونا بسیار بالا می‌‌داند اما نتایج نظرسنجی‌های ماه اخیر در این ایالت پیشتازی «ترامپ» در آرای الکترال آن را نشان می‌‌دهد که می‌‌تواند رقابت را برای دو کاندیدا جذاب و در عین حال نفسگیر کند.

در نقطه مقابل «ترامپ» نیز از ظرفیت‌های جدیدی برای تبلیغاتش بهره برده، به طوری که به نوشته «بی بی سی»، در میشیگان علاوه بر حمله به برنامه‌های رقیب، با وعده‌های اقتصادی و اشتغال، مردم را برای انتخاب مجددش ترغیب کرده است. او در این روزها «ملانیا ترامپ» بانوی اول امریکا را نیز با کمپین‌های مستقل به میدان آورده است. در این شرایط حتی اگر او رقابت سه‌شنبه آینده را واگذار کند، می‌‌توان اذعان داشت از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است. به باور تحلیلگران «سی بی اس»، از نگاه هواداران دو نامزد ریاست جمهوری 2020، ویژگی‌های شخصیتی «جو بایدن» می‌‌تواند او را پیشتاز این رقابت کند، این در حالی است که هواداران «ترامپ» همچنان بر برنامه‌های اقتصادی و مهاجرتی رئیس جمهوری امریکا دل‌خوش کرده و به آن امیدوارند و به دنبال برتری او هستند.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdchtvnwd23nm.ft2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما