دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۹۸۸
plusresetminus
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی می‌گوید: هزینه درمان و حقوق یک ماه افراد بی بضاعت مبتلا به کرونا را به حساب آنها واریز کنید، بعد به آنها بگویید در خانه بمانید!
اول مردم را تامین کنید بعد گلایه کنید/ تیربار کرونا از موشک صدام بدتر است
عبدالحسین روح الامینی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با پایگاه خبری و تحلیلی «صبح‌شد» با مقایسه شیوع کرونا و جنگ تحمیلی می‌گوید: زمانی در تهران موشک صدام می‌آمد، اما توانستیم آرام آرام ورق را برگردانیم، هم اکنون نیز در جنگ و بمباران ویروس کرونا هستیم.

او جنگ با ویروس کرونا را بدتر از جنگ تحمیلی می‌داند و می‌افزاید: در آن زمان صدای موشک شنیده می‌شد، اما هم‌اکنون صدای تیربار کرونا را نمی‌شنویم.

روح الامینی کنترل کرونا را منوط به جدیت بیشتر در تصمیم گیری و اجرا می‌داند و عنوان می‌کند: برای قطع زنجیره شیوع این ویروس باید همت بیشتری برای رسیدگی به مردم داشته باشیم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش است کرونا در کشور، می‌افزاید: فرض کنید از فردی کم بضاعت در یکی از مناطق جنوبی تهران که مجبور است برای رفع مایحتاج زندگی‌اش دست فروشی کند تست گرفتیم و ابتلا او به کرونا مسجل شد، آیا به این فرد که تحت هیچ پوشش درمانی و درآمدی نیست می‌توان گفت در سطح شهر تردد نکند و کارت بانکی و سیم‌کارت او را کنترل کرد که از این موضوع تخطی نکند؟

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه اگر فردی به کرونا مبتلا باشد تنها برای یک روز بستری در بیمارستان باید ۳ میلیون تومان پرداخت کند، می‌گوید: در ابتدا باید هزینه‌های درمان و حقوق یک ماه به حساب او واریز شود و سپس او را موظف کرد تا خود را در خانه قرنطینه کند.

روح الامینی در پاسخ به این سوال که آیا منبع پرداخت این، پیشنهاد وجود دارد و این پیشنهاد شدنی است، می‌افزاید: بله کاملا امکان پذیر و شدنیست.

او با بیان اینکه تعطیلی استان تهران منتظر یک تصمیم قاطع از مراجع بالا دست کشور است، عنوان می‌کند: در اسفند ۹۸ اعلام خطر کرده بودیم که اگر مداخله جدی انجام نشود ممکن است تعداد قربانیان کرونا در کشور به ۸۰ هزار نفر برسد.



انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcicva32t1av.bct.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما