دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۱۰۹۳
plusresetminus
تحلیلی درباره حمله ایران به پایگاه آمریکا در عراق
صبح‌شد: محمد ایمانی روزنامه نگار در یادداشتی در مورد برداشت غلط برخی از سخنان امیر عبداللهیان، که نوشته اند "ایران، حمله به پایگاه عین الاسد را به مقامات آمریکایی اطلاع داد و این یعنی نرمش و عقب نشینی از انتقام خون سردار سلیمانی؛ عاقلانه‌تر و قهرمانانه‌تر این است که وارد چنین نزاع‌هایی نشویم". نوشته:

۱- آقای امیر عبداللهیان نگفته "آمریکایی‌ها را مطلع کردیم"، که نتیجه گرفته شود "کوتاه آمدیم". مطلع کردن دولت عراق نیم ساعت قبل از موشکباران عین الاسد، از باب احترام به تمامیت ارضی همسایه و متحد ایران است.

۲- ما در کناراین احترام، امن‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه را به دقت موشک باران کردیم؛ یا به عبارتی شخم زدیم. این، همان پایگاهی است که وقتی ترامپ خواست دزدانه به عراق برود، آنجا را انتخاب کرد؛ چون امن‌ترین نقطه به لحاظ پدافندی تلقی می‌شد. آن حمله، حیثیت نظامی و قدرت رادارای و پدافندی آمریکا را از نابود کرد.

۳- ایران ابتدائا وارد نزاع ادعایی نشد. آن ضربت، اولین فاز از عملیات پاسخ به یک جنایت بزرگ بود. با این دلالت قطعی و روشن که مجازات آمران و عاملان قاتلان، قطعی است و ایران با وجود التماس آمریکا کوتاه نخواهد آمد.

۴- چنان که رهبر انقلاب و سید حسن نصر الله و رزمندگان عراقی گفته اند، تاوان واقعی و برابر آن جنایت، اخراج آمریکا از عراق است؛ بعون الله تعالی. رهبر معظم انقلاب اواخر تیر ماه در دیدار نخست‌وزیر عراق فرمودند: «جمهوری اسلامی ایران هرگز این جنایت را فراموش نخواهد کرد و قطعاً ضربه متقابل را به آمریکایی‌ها خواهد زد».
۵- ایشان در روز موشکباران عین الاسد هم تاکید کردند: «بحث انتقام بحث دیگری است، دیشب]در حمله موشکی به پایگاه آمریکایی عین‌الاسد یک سیلی به آن‌ها زده شد، اما در مقام مقابله، این اقدامات نظامی به این شکل کفایت نمی‌کند بلکه باید حضور فسادبرانگیز آمریکا در منطقه تمام شود.»

۶- بر اساس همین قطعیت تصمیم است که پنتاگون اخیرا، تصمیم ایران برای انتقام خون سردار سلیمانی را جدی اعلام کرد. "پنتاگون در نشستی توجیهی با حضور مقامات ارشد درباره خطرات انتقام ترور سلیمانی هشدار داد.

به گزارش NBC NEWS در این جلسه درباره تهدید علیه مقامات حتی زمانی که درآمریکا هستند، هشدار داده شد. هدف، مقاماتی هستند که در تصمیم گیری و عملیات ترور نقش داشتند". کجای این خبر و اخبار مشابه، بوی عقب نشینی ایران را می‌دهد؛ چنان که آقایان خیال کردند؟!

انتهای پیام/
 
https://sobhshod.ir/vdce.o8zbjh87x9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما