شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب : ۲۳۲
plusresetminus
فکرش را بکنید با مترو به محل کار رفته اید و مشغول کار هستید که پیامک می‌آید «به خاطر توقف در محل ایستادن ممنوع در غرب تهران جریمه شدید و برگه جریمه هم الصاق شده»
آقای راهنمایی رانندگی چه خبرتونه چه خبرتونه!
صبح‌شد: احسان گل محمدی مدیر مسئول پایگاه خبری و تحلیلی صبح‌شد  در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: فکرش را بکنید با مترو به محل کار رفته اید و مشغول کار هستید که پیامک می‌آید «به خاطر توقف در محل ایستادن ممنوع در غرب تهران جریمه شدید و برگه جریمه هم الصاق شده»

با خود فکر کردم که چگونه است خودرویتان در شمال شرق تهران پارک است؛ خودتان هم که هم اکنون در جنوب غرب تهران حضور دارید؛ جریمه در غرب تهران دیگر چه صیغه‌ای است؟

این اتفاق تنها در یک صورت امکان پذیر بود آن هم اینکه خودرو به سرقت رفته باشد؛ حالا فکرش را بکنید خودرو شما را به سرقت بردند پول جریمه را هم باید پرداخت کنم! به قول مهران مدیری پول آب را باید بدهیم پول برق را جدا!

کلام را کوتاه می‌کنم؛ این اشتباهات سیستمی راهنمایی و رانندگی تا چه زمانی قرار است ادامه داشته باشد؟ چرا فکری برای اصلاح این سیستم نمی‌شود؟ اینکه پلاک خوان‌های دقیق‌تر خریداری شود خیلی کار سخت و غیرممکنی است؟

جدا از بحث‌های حق الناس و اینکه جریمه‌ای برای فردی در نظر گرفته شده که اصلا روح او هم از این ماجرا خبر ندارد؛ قطعا این رویه به حس بی اعتمادی میان مردم و پلیس دامن می‌زند!

پیش‌تر در برخی کانال‌های تلگرامی از قول یکی از مسئولین پلیس مطلبی عنوان شده بود که به دروغ بودن آن شکی نیست؛ در آن مطلب سراسر دروغ از قول یکی از مسئولین پلیس خطاب به ماموران راهنمایی و رانندگی گفته شده بود «اگر پلاک یک خودرو را اشتباه نوشتید نگران نباشید چرا که بالاخره هر ایرانی روزانه یک تخلف را انجام می‌دهد!» باید نگران بود از روزی که اشتباهات از این دست باورپذیری این مطالب کذب کانال‌های تلگرامی را باورپذیر کند!

به قول معروف «از ما گذشت و رفت ولیکن تو "روزگــار" فکری به حال خویش کن. این روزگار نیست!» مخلص کلام اینکه بد و خوب این ماجرا بر ما گذشت، اما به مسئولین محترم راهور توصیه می‌شود فکری به حال این ماجرای جریمه‌ها کنند و سیستم‌های نظارتی خود را هرچه بیشتر افزایش دهند.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcakunu149ne.5k4.html
گزارشگر : احسان گل محمدی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما