شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب : ۵۲۸۰
plusresetminus
سه تن از خانواده‌های شهدای هسته‌ای با انتشار متن‌هایی از بنیاد شهید به دلیل «توهین» و «تحقیر» این خانواده‌ها انتقاد کردند.
ماجرای توهین معاون رئیسی به خانواده شهدا چه بود؟
صبح‌شد: سه تن از خانواده‌های شهدای هسته‌ای با انتشار متن‌هایی از بنیاد شهید به دلیل «توهین» و «تحقیر» این خانواده‌ها انتقاد کردند. به گفته فرزند شهید فخری زاده، بنیاد شهید دیداری با خانواده شهدای هسته‌ای ترتیب داده بود، اما ضمن لغو آن جلسه، به همسران شهدای هسته‌ای «توهین» کرده است.

بنابر ادعای برخی فعالان توییتری نیز این دیدار، جلسه‌ای برای تجلیل رئیس بنیاد شهید از خانواده شهدای هسته‌ای بوده است. به دنبال تاخیر چند دقیقه ای، رئیس حوزه ریاست، جلسه را لغو کرده و سپس با لحنی تند خطاب به همسران شهدای هسته ای، علت لغو نشست را تاخیر در حضور این خانواده‌ها دانسته است.

مهدی فخری زاده در این باره نوشت: «گل بود به سبزه نیز آراسته شد. بعد از همه اتفاقات عجیب در بنیاد شهید، کار به جایی رسیده که نهادی که موجودیتش را از شهدا و خانواده شهدا می‌گیرد، با کمال وقاحت و بی ادبی دیداری را که خود ترتیب داده و خواهان آن بوده، لغو و به همسران شهدای هسته‌ای توهین می‌کند. آقایان، پدرمان رفت و نیست که در دهانتان بزند. ما که نمرده‌ایم که به مادرمان توهین کنید. ما که حلوای این بنیاد را خوردیم و فاتحه‌اش را فرستادیم.»

منصوره کرمی همسر شهید علی محمدی نیز در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «چقدر سخت است هم عزیزتر از جانت را برای کشور و انقلابت بدهی و هم مورد تحقیر مسئولانی قرار بگیری که قرار است از شهید و شهادت و خانواده شهدا حمایت کنند. خواهش می‌کنم از بالای ما نان نخورید و شعار ندهید و به دروغ شعار حمایت از خانواده‌های شهدا را سر ندهید.»

در این بین، مدیرکل حوزه ریاست بنیاد شهید ضمن عذرخواهی از خانواده‌های شهدای ترور گفت: قاضی‌زاده عصر‌های پنج شنبه به منزل شهدا و ایثارگران می‌رود، چون خانواده شهدای ترور و هسته‌ای در زمان مقرر در محل دیدار حاضر نشدند و از طرفی امکان تغییر زمان دیدار‌های بعدی قاضی‌زاده با سایر خانواده شهدا نبود، این دیدار به زمان دیگری موکول شد.

در مقابل به نوشته رجانیوز، همسر شهید علی‌محمدی ادعای تاخیر خانواده شهدا را رد کرد و گفت: ساعت ۱۴ از منزل در نیاوران راهی جلسه شدم و ساعت ۱۵:۰۶ به دفتر رئیس بنیاد شهید رسیدم. در این دیدار همسر شهید فخری‌زاده، همسر شهید شهریاری و همسر شهید رضایی‌نژاد هم دعوت داشتند. قبل از ورود به ساختمان با خانم شهره پیرانی همسر شهید رضایی‌نژاد تماس گرفتم و پرسیدم شما کجا هستید؟ ایشان گفت خانم دکتر داخل نروید. گفتم چرا؟ همسر شهید رضایی‌نژاد گفت ما قبل از ساعت ۱۵ نزدیک بنیاد رسیده بودیم که گفتند برنامه لغو شده است و این که گفته شده ما دیر به برنامه رسیدیم، صحت ندارد.

همزمان فارس نوشت: «سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران عصر پنج شنبه برنامه دیدار با پنج خانواده شهدای ترور و هسته‌ای و همچنین دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران دیگری را در برنامه داشت، اما همزمانی این دیدار‌ها باعث شد که دیدار با خانواده شهدای ترور و هسته‌ای برای بار سوم به تعویق بیفتد. این در حالی بود که خانواده این شهدا در ساختمان مرکزی بنیاد شهید حضور یافته بودند که ناهماهنگی‌ها موجب دلخوری آن‌ها شد و این دلخوری و ناراحتی حتی به فضای مجازی و رسانه‌های معاند هم کشیده شد.»

کاربری نوشت: ظاهرا آقای قاضی‌زاده فقط برای حل مشکل بورس برنامه سه روزه داشته و اداره بنیاد شهید تو برنامه‌هاش نبوده... نمی‌دونه با خانواده‌های شهدا چه رفتاری داشته باشه!

کاربر دیگری نیز نوشت: دوستان انقلابی! فقط یک لحظه تصور کنید برخورد زشت بنیاد شهید با خانواده‌های شهدای هسته‌ای در دولت روحانی اتفاق افتاده!

کاربر دیگری نیز نوشت: حتی اگر خانواده شهدای هسته‌ای یک ساعت هم تاخیر می‌کردند تنها برای سال‌ها دلتنگی آن‌ها یک ساعت منتظر ماندن چیزی نبود. آقای قاضی زاده حتما باید با رئیس حوزه ریاست یا هرکسی که با ادبیات نامناسب با خانواده شهدا رفتار کرده برخورد کند.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcg.79nrak9xzpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما