دوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب : ۵۳۰۵
plusresetminus
دانستنی های جالب درباره یک بازی نوستالژیک که لیگ جهانی دارد.
دانستنی‌های جالب بازی سنگ، کاغذ، قیچی
صبح‌شد: حتما شما هم تا به حال با دوستان یا اعضای خانواده دست‌های تان را روی سرتان گرفته و با شعار «سنگ، کاغذ، قیچی» آن‌ها را پایین آورده اید. بازی ساده‌ای که خیلی‌ها به عنوان تفریح و سرگرمی و بعضی‌ها هم به عنوان روشی برای انتخاب در ابتدای بازی‌های دیگر به کار گرفته اند. اما همین بازی ساده لیگ جهانی دارد و در برخی از کشور‌ها به صورت مسابقات رسمی و حرفه‌ای انجام می‌شود. امروز می‌خواهیم درباره تاریخچه بازی «سنگ، کاغذ، قیچی» بیشتر برای تان بنویسیم که به نظر خواندنش خالی از لطف نیست. در ضمن به شما روش‌هایی را برای پیروزی در این بازی ارائه داده ایم که می‌توانید با استفاده از آن‌ها از این به بعد برنده مسابقات «سنگ، کاغذ، قیچی» باشید.
تاریخچه
این بازی اولین بار در قرن ۱۸ در ژاپن با نام «جان، کِن، پون» به وجود آمد. اما بعد‌ها در چین رواج پیدا کرد تا این که به آمریکا رسید. از سال ۲۰۰۰ این بازی در آمریکا مورد توجه قرار گرفت و از سال ۲۰۰۱ مسابقات رسمی «سنگ، کاغذ، قیچی» به در نوادای شمالی برگزار شد که طی آن ۱۰۰ شرکت کننده برتر از مناطق مختلف کشور با هم به رقابت پرداختند، اما از سال ۲۰۰۶ این بازی‌ها جهانی شده و فینالیست‌ها در لاس وگاس آمریکا با هم به رقابت می‌پردازند و به برنده جایزه‌ای معادل ۵۰ هزار دلار اهدا می‌شود.
چطور برنده شویم؟
شاید تصور کنید بازی نوستالژیک «سنگ، کاغذ، قیچی» به شانس بستگی دارد و هر چه خوش شانس تر، احتمال برنده شدن بیشتر. اما این طور نیست و بخش بزرگی از این بازی هم مانند دیگر بازی ها، به دانستن روش درست و ترفند‌های آن وابسته است. مثلا بد نیست بدانید به طور متوسط در این بازی، «کاغذ» ۶/۲۹ درصد، «قیچی» ۳۵ درصد و «سنگ» هم ۴/۳۵ درصد مورد استفاده بازیکن‌ها قرار می‌گیرد و این یعنی شما اگر سنگ بازی کنید در ۷۰ درصد مواقع بازنده نخواهید بود. البته دانشمندان با بررسی رفتار بازیکنان در این بازی متوجه شدند بیشتر آن‌ها رفتاری پیش‌بینی‌پذیر دارند و بر اساس آن، می‌توان در بیشتر بازی‌ها برنده شد. به گفته دانشمندان، وقتی کسی برنده می‌شود، معمولاً همان حرکت پیشین را تکرار می‌کند و اگر کسی بازنده شد، معمولاً به سراغ الگوی بعدی در توالی «سنگ، کاغذ، قیچی» می‌رود. به عنوان مثال، اگر در مرحله اول، فرد «الف» دست مشت کرده‌اش را به نشانه سنگ و فرد «ب» دست بازش را به علامت کاغذ پایین بیاورد، فرد «ب» برنده می‌شود. در مرحله دوم، فرد «ب» همان حرکت را تکرار می‌کند و کاغذ را نشان می‌دهد. فرد «الف» نیز به سراغ گزینه بعدی «سنگ، کاغذ، قیچی» یعنی کاغذ می‌رود و کاغذ می‌آورد که نتیجه مساوی می‌شود. اما اگر فرد «الف» از این قانون مطلع باشد، می‌تواند حدس بزند که فرد «ب» همان کاغذ را می‌آورد بنابراین او می‌تواند با انتخاب قیچی برنده شود!

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdce.78nbjh8xn9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما