شنبه ۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۵۳۶۳
plusresetminus
نقشه کرونایی ایران نشان می‌دهد سرعت گرفتن واکسیناسیون در کشورمان مؤثر واقع شده و حالا هیچ شهر قرمزی در ایران وجود ندارد.
برخورد شدید با تجمع واکسن‌ستیزان در پاستور
صبح‌شد: نقشه کرونایی ایران نشان می‌دهد سرعت گرفتن واکسیناسیون در کشورمان مؤثر واقع شده و حالا هیچ شهر قرمزی در ایران وجود ندارد. با وجود فروکش کردن ابهامات درخصوص میزان تأثیرگذاری واکسن در مبارزه با ویروس کرونا، اما اقلیتی هستند که این مهم را نپذیرفته و با دلایل غیرمنطقی واکسن ستیزی را تبلیغ می‌کنند.

هرچند رسانه ملی تلاش کرده با برگزاری مناظرات علمی تلویزیونی بین موافقان و مخالفان واکسیناسیون راه را برای شنیده شدن همه صدا‌ها و تحلیل‌ها فراهم کند، اما دست خالی واکسن ستیزان آن‌ها را از تحرکات خیابانی باز نداشته است.

جریانی که سعی دارد مقابل واکسیناسیون عمومی که با سلامت آحاد مردم ارتباط دارد ایستادگی کند، در روز‌های اخیر حاشیه سازی‌های فراوان انجام داده است. مخالفان واکسیناسیون با شعار‌های «نه به واکسن» ‏، «ما واکسن اضطراری نمی‌زنیم»، «از مصوبات سازمان بهداشت جهانی پیروی نمی‌کنیم» و «با واردات فله‌ای واکسن مخالفیم» به تجمع و تحصن در نزدیکی مجموعه حفاظتی نهاد ریاست جمهوری پرداختند.

تحصن و شعاردهی آن‌ها در نیمه شب دو شب گذشته که منجر به آزردگی ساکنان این منطقه همچنین سد معابر منتهی به مجموعه حفاظتی نهاد ریاست جمهوری شد باعث شد تا نیروی انتظامی علیرغم مماشات چند روزه، در نهایت با ورود به موضوع آن‌ها را پراکنده کرده و از هنجارشکنی‌ها جلوگیری کند.

اتخاذ ادبیات و شمایل بعضاً مذهبی این افراد باعث شده تا قبلاً شورای هماهنگی گروه‌های فرهنگی حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای تأکید کند که فراخوان و تجمعات افراد معدود علیه واکسن مورد تأیید حوزه‌ها و حوزویان نیست.

در این بیانیه آمده بود: «لازم است که همگان خصوصاً نیرو‌های امنیتی و انتظامی مراقب افراد انگشت‌شمار نفوذی یا موقعیت شناس مدعی انقلابی‌گری که به اسم طرفداری از طب سنتی یا ایرانی در هر پست و هر لباسی آرامش جامعه را برهم می‌زنند، باشند و با هرگونه تجمع، تحصن، هوچیگری و توهین به مسئولان نظام و کادر زحمتکش درمان که با قصد آشوب و اغتشاش باشد، مقابله نمایند.»

انتهای پیام/
 
https://sobhshod.ir/vdci.qawct1appbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما