يکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب : ۵۴۶۷
plusresetminus
از هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر، دو تیم استقلال و پرسپولیس در دربی ۹۷ مقابل هم قرار گرفتند و در نهایت به نتیجه تساوی بدون گل رضایت دادند. قضاوت این بازی را موعود بنیادی‌فر به عهده داشت.
اذان قربانی تبليغات صداوسیما شد!
صبح‌شد: از هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر، دو تیم استقلال و پرسپولیس در دربی ۹۷ مقابل هم قرار گرفتند و در نهایت به نتیجه تساوی بدون گل رضایت دادند. قضاوت این بازی را موعود بنیادی‌فر به عهده داشت.

دربی پایتخت تحت‌تاثیر اتفاقات مربوط به تبلیغات محیطی آغاز شد. از چند روز استقلال اعلام کرد می‌خواهد تبلیغات دور زمین در دربی را در اختیار داشته باشد و سازمان لیگ مخالفت می‌کرد. درنهایت با دستور حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان مقرر شد هم استقلال در دربی تبلیغات محیطی داشته باشد هم سازمان لیگ! نتیجه این شد که وقتی سوت آغاز بازی با ۵ دقیقه تاخیر نواخته شد بینندگان چیزی به جز تبلیغات نمی‌دیدند.
 تبلیغات چندلایه کنار زمین و تبلیغات زیرنویس تلویزیون؛ تبلیغاتی که در ۵ لایه از کف زمین شروع شده بود و تا روی سکو‌ها ادامه داشت.
درحالی‌که استقلال و سازمان لیگ همه تلاش خود را برای بهره‌برداری از حداکثر تبلیغات به کار بسته بودند و گزارشگر بازی نیز مدام به این مساله اعتراض داشت، در بین دو نیمه یک اتفاق عجیب در شبکه سه رخ داد. هنگام پخش اذان مغرب به افق تهران، صداوسیما اقدام به پخش اذانی کرد که به وضوح خلاصه‌شده
به نظر می‌رسید.
به شکلی که وقتی اذان شبکه سه تمام شد در سایر شبکه‌های تلویزیونی اذان تازه به نیمه رسیده بود. صداوسیما برای این کار فاصله‌های بین فراز‌های اذان را حذف کرده بود تا چند ثانیه بیشتر زمان برای تبلیغات بین دو نیمه دربی که تعرفه بسیار بالایی دارد به دست آورد. این اقدام صداوسیما از دید بینندگان تلویزیونی دور نماند و بازتاب وسیعی در شبکه‌های اجتماعی پیدا کرد.
به جرات می‌توان گفت بازی به جز همین حواشی مربوط به تبلیغات محیطی و تبلیغات صداوسیما هیچ چیز دیگری نداشت و دو تیم حتی یک موقعیت خطرناک روی دروازه یکدیگر خلق نکردند. در نیمه نخست استقلال بازی را بهتر آغاز کرد، اما در ادامه همه‌چیز به تعادل کشیده شد و دو تیم بیشتر درگیر برخورد‌های فیزیکی میانه میدان شدند. گاهی هم مربیان دو تیم سر تصمیمات داور جنجال به پا کردند که در یکی از این اتفاقات فرهاد مجیدی که اعتقاد داشت آفساید به اشتباه به ضرر تیمش گرفته شده با کارت زرد داور مواجه شد.
در نیمه دوم روند بازی تغییر محسوسی نکرد و بینندگان شاهد همان اتفاقات نیمه نخست بودند. چند موقعیت کمتر از نصفه و نیمه و فریاد بازیکنان و مربیان سر داور. تعویض‌هایی که گل‌محمدی و مجیدی انجام دادند هم تاثیری در روند بازی به جا نگذاشت و اتفاق خاصی روی دروازه‌ها رخ نداد. تنها در فاصله ۳ دقیقه مانده به پایان بازی نفوذ بازیکنان استقلال از سمت راست خط دفاعی پرسپولیس منجر به خلق موقعیت برای آبی‌ها شد که ژستد مهاجم استقلال در محوطه جریمه پرسپولیس سرنگون شد، اما داور اعتقادی به اعلام پنالتی نداشت. بعد از بازی سعید مظفری‌زاده کارشناس داوری برنامه فوتبال برتر اعلام کرد داور می‌توانست این صحنه را خطا
 اعلام کند.
در نهایت موعود بنیادی‌فر داور بازی برای مسابقه‌ای که در نیمه دوم حداکثر ده دقیقه در جریان بود تنها ۳ دقیقه وقت اضافه اعلام کرد و دربی سرخابی‌ها در پایان ۹۳ دقیقه بدون گل پایان یافت.
بعد از بازی اکثر هواداران و بینندگان تلویزیونی با انتقاد از کیفیت به‌شدت نازل این مسابقه سرمربیان دو تیم را به محافظه‌کاری و ترس از نباختن متهم کردند. در این رقابت هم یحیی و هم فرهاد در بیشتر دقایق بازی با تک‌مهاجم کار خود را دنبال کردند. استقلال هم گرچه پرس بیشتری در زمین پرسپولیس به انجام رساند به دلیل عدم حمایت همه بازیکنان نتوانست فشاری روی دروازه حامد لک ایجاد کند.
در دیگر دیدار مهم روز گذشته گل‌گهر سیرجان تیم سوم جدول موفق شد با نتیجه پرگل ۴ بر ۲ سپاهان صدرنشین را از پیش رو بردارد. گل‌گهر با این برد با ۱۶ امتیاز از ۸ بازی به صدر جدول رسید. سپاهان با همین تعداد امتیاز در جایگاه دوم ایستاد و پرسپولیس با ۱۵ امتیاز در رده سوم قرار گرفت. استقلال هم با ۱۴ امتیاز به رده چهارم رسید و باید منتظر بازی آلومینیوم ۱۳ امتیازی بماند.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcd.90k2yt0o5a26y.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما