يکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : ۵۴۷۴
plusresetminus
در بانک رفاه دقیقا چه خبر است؟/ جولان گوگلی لله‌گانی!
صبح‌شد: اواسط دهه نود بود که ماجرای فیش‌های حقوقی نجومی در رسانه‌ها منتشر شد. بر این اساس، بسیاری از مدیران ارشد در بخش‌های مختلف حقوق‌های چند ده میلیونی دریافت می‌کردند که همین موضوع با توجه به فشار اقتصادی موجود، سبب خشم افکار عمومی شده بود.
 
نام اسماعیل لله گانی در میان نجومی بگیران دهه ۹۰
 
نام یکی از افرادی که در میان نجومی بگیران به چشم می‌خورد، فردی به نامه اسماعیل لله گانی، مدیرعامل بانک صادرات در آن زمان بود که با حقوق ماهانه ۶۵ میلیون تومان نام وی در میان نجومی بگیران به چشم می‌خورد.
 
این موضوع در نهایت سبب استعفای اسماعیل لله گانی از بانک صادرات شد و در نهایت لله گانی در واکنش به این ماجرا اعلام کرد کرد که به بانک جهانی شکایت خواهد کرد.
 
استعفای لله گانی در پی افشای ماجرای فیش حقوقی ۶۵ میلیونی
 
در
بخشی از استعفانامه اسماعیل لله گانی آمده است: خداوند متعال را شاکرم که در طول این مدت تمامی امور بر طبق ضوابط و مقررات صورت پذیرفته و کلیه پرداخت‌ها به کارکنان، مدیران و اینجانب کاملاً با مصوبات قانونی مجمع و رویه ٦٣ ساله فعالیت این بانک و افزایش ضرایب سالانه مطابق بوده و در چارچوب ضوابط و مقررات حاکم محقق شده است.
 
ماجرای قرارداد ۹۵ میلیونی لله گانی با موسسه اعتباری و توسعه و تعاونی وحدت.
 
اما این پایان ماجرای حقوق‌های عجیب و غریب اسماعیل لله گانی نبود؛ چرا که لله گانی در قراردادی با موضوع مشاوره و مدیریت موسسه اعتباری و توسعه و تعاونی وحدت میلیون‌ها تومان برای اینکه ادغام موسسه توسعه و تعاونی وحدت را انجام دهد، دریافت کرده است.
 
 
بنا بر ادعای بانک مردم، لله گانی در ماده ۹ قرارداد سه جانبه‌ای که با موسسه اعتباری توسعه و تعاونی اعتباری وحدت داشته، ماهانه معادل ۹۵ میلیون تومان دریافت می‌کرده
است که از این میزان، به طور خالص شامل مبلغ ۲۵ میلیون تومان در موسسه اعتباری مشترک توسعه و وحدت و مبلغ ۷۵ میلیون تومان به عنوان مشاور شرکت‌های شخصی کارفرمایان توسط کارفرما بوده است.
 
تبرئه شدن لله گانی از اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع
 
علی رغم همه این ها، در نهایت اسماعیل لله گانی طی دادنامه شعبه ۶۷ دادگاه تجدید نظر استان تهران در خصوص تحصیل مال از طریق نامشروع تبرئه شد.

 
بازگشت لله گانی به چرخه مدیریت کشور
 
در نهایت، اسماعیل لله گانی بار دیگر به چرخه مدیریت بانکی کشور بازگشت و از سوی مدیرعامل وقت تامین اجتماعی به سمت مدیرعاملی بانک رفاه منصوب شد.
 
پشت پرده فعالیت زنجیره‌ای سایت‌های همسان در خصوص اسماعیل لله گانی

 
اما موضوعی که طی روز‌های اخیر در فضای مجازی در خصوص اسماعیل لله گانی مطرح شده و شدیدا جلب توجه می‌کند، فعالیت چندین سایت با اسامی نزدیک به هم است که اقدام به انتشار مطالب حمایتی تحت عنوان مدیر نمونه و مدیر برتر در خصوص اسماعیل لله گانی می‌کنند.

 
تلاش برای پاک کردن اخبار منفی در مورد اسماعیل لله گانی در گوگل
 
موضوعی که در این زمینه قابل توجه است، تلاش شدید تیم فنی این سایت‌ها برای در صدر جستجو قرار گرفتن در خصوص کلماتی همچون فیش حقوقی اسماعیل لله گانی است که این موضوع به خودی خود قابل تامل است. نکته قابل توجه دیگر این است که تمامی این دامنه‌ها
با اسامی تامل برانگیز با معادل بهترین مدیر، مدیر پاک و... توسط فردی به نامه امیر شفیعی در یک بازه زمانی تقریبا یکسان ثبت شده است.


بودجه سایت‌های زنجیره‌ای از کجا می‌آید؟
 
به نظر می‌رسد شخص یا اشخاصی سعی دارند با انتشار هدفمند مطالب در خصوص اسماعیل لله گانی ماجرای تلخ فیش‌های حقوقی نجومی را به دست فراموشی بسپارند؛ اما به دلیل عملکرد ناشیانه و گل درشت شخص یا اشخاص ذی نفع در این موضوع، اکنون در فضای مجازی بحث در خصوص فعالیت این سایت‌ها بالا گرفته است.

موضوع قابل توجه دیگر در این زمینه این است که چه شخص یا اشخاصی و با کدام بودجه سعی در انتشار هدفمند مطالب در مورد اسماعیل لله گانی را دارند؟

برای اینکه روال را دست خودمان بگیریم، این کار را کردیم

با توجه به اینکه تمامی این دامنه‌ها به نام فردی با هویت امیر شفیعی است، با وی تماس گرفتیم و در خصوص فعالیت این سایت‌ها با وی گفتگو کردیم.
 
امیر شفیعی با بیان اینکه این دامنه‌ها ماجرای خاصی ندارد، اظهار کرد: شما صد در صد کار‌های سئو انجام دادید و یا شنیده اید که دوستان انجام می‌دهند. اولا که یک استاندارد سئو و تکنیک
سئو است که دارد استفاده می‌شود و یک چیز معمول است و تکنیکی است که همه استفاده می‌کنند.
 
وی عنوان کرد: این بنده خدا تبرئه شده است و اگر تبرئه نمی‌شد حق کاملا با آن فعالان رسانه‌ای بود. این افراد دارند روند را به جهت خاصی سوق می‌دهند و با اهداف خاصی این کار را انجام می‌دهند. اینکه شخص تبرئه شده و دست به جوسازی در فضای رسانه‌ای می‌زنند و اخبار زرد تولید می‌کنند، بحث دیگری است و قابل پیگیری و شکایت است.
 
شفیعی خاطرنشان کرد: این اقدام یک موضوع کاملا تکنیکی و استانداردی است که اکثر سئوکاران از آن استفاده می‌کنند.
 
وی در پاسخ به این سئوال که چرا تعداد سایت‌ها این قدر زیاد است، گفت: همین طور است؛ برای اینکه بتوانیم روال را رقم بزنیم و دست خودمان بگیریم. از طرفی، خرید دامنه آی آر چهار هزار تومان است و طراحی سایت ورد پرس به صورت کاملا رایگان می‌تواند روی هاست‌های رایگان انجام شود.
 
شفیعی بیان کرد: این‌ها با جوسازی و خبرپراکنی خط روندی را پیگیری می‌کنند و قبلا هم باعث شدند که آقای لله گانی استعفا دهند. این اتفاق جهت دار است.

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcb.zbsurhbaaiupr.html
منبع : حادثه نیوز
نظرات منتشر شده : ۲۸  | 
در صف انتظار : ۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

اووووووه
چه خبر!!!!!!!!!!!!!!!
لله گانی اسمو
لله گانی یعنی چی؟
نجومی بگیر کی بودی تو!
آقای لله گانی استعفا
حرفهایتان بوی رائفی پور می‌دهد
هیییییییییس بابا
😂😂
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
🙈
🙈🙈🙈🙈🙈🙈🙈
😐
😐😐😐😐😐😐
😜
اسماعیل لله‌گانی (زاده ۱۳۵۰ شهرکرد)، نایب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک رفاه کارگران[۱]که دارای مدارک دکتری رشته مدیریت بازرگانی، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و کارشناسی مدیریت دولتی است.[۲][۳] رئیس هیئت مدیره شرکت داده پردازی ایران، مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره بانک صادرات ایران، مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره بانک قرض الحسنه مهر ایران[۴] و رئیس هیئت مدیره بانک رفاه کارگران، برخی از سمت‌های اجرایی لله گانی پیش از این بوده‌است.
در پی افشای فیش حقوقی اسماعیل لله‌گانی، به دستور طیب‌نیا پیش از برکناری به صورت داوطلبانه از مدیرعاملی بانک صادرات استعفا داد.
در سال ۹۸ در حکمی که از سوی شعبه ۶۷ دادگاه تجدید نظر استان تهران صادر شده است لله گانی بابت اتهام تحصیل مال نامشروع تبرئه شده است. وی مدعی شده است که این حقوق با تایید مجمع عمومی بوده است و از این رو حقوق ۶۵ میلیون تومانی در سال ۱۳۹۵، مصداق تحصیل مال از طریق نامشروع نیست.
طی حکمی از سوی دکتر سالاری مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، اسماعیل لـله گانی به عنوان مدیرعامل بانک رفاه کارگران منصوب شد.
درپی انتشار خبر عزل مدیرعامل بانک صادرات توسط وزیر اقتصاد، اسماعیل لله‌گانی استعفای خود را مربوط به سه روز پیش و داوطلبانه اعلام کرد.
همانطور که اشاره شد اولین مورد از انتشار فیش های نجومی به مدیران بیمه مرکزی ایران تعلق داشت. درنیمه دوم اردیبهشت ماه انتشار فیش حقوقی بیش از50 میلیونی حداقل 5 تن از مدیران بیمه مرکزی در فضای مجازی و پیگیری آن در رسانه ها باعث شد در نهایت محمد ابراهیم امین که از شهریور ماه سال 92 ریاست بیمه مرکزی را برعهده داشت اولین قربانی این افشا گری ها لقب بگیرد و از سمتش استعفا کند.
مدتی بعد انتشار فیش حقوقی علی صدقی مدیر عامل بانک رفاه کارگران با دریافتی بیش از 200میلیون تومان باعث شد موضوع فیش های حقوقی که با استعفای مدیر کل بیمه مرکزی ایران در مسیر فراموشی قرار گرفته بود جانی تازه بگیرد. بعد از جنجال های فروان و اظهارات رییس سازمان بازرسی کل کشور در مورد صدقی و ارتباطش با برادر رییس جمهور این موضوع به شدت از سوی رسانه ها دنبال شد.
سراج رییس سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه همایش سراسری هفته قوه قضاییه در رابطه با موضوع فیش های حقوقی گفته بود، اولین بار موضوع در رابطه با بانک رفاه کارگران مطرح شد. زمانی که مدیر عامل این بانک رئیس بانک ملی بود، پرونده سنگینی داشت که پرونده وی هنوز هم در دادسرا مطرح است. همان زمان آقای حسین فریدون اصرار کرد که ایشان بیاید و رئیس بانک رفاه شود حتی بنده مخالفت کردم و گفتم که وی پرونده سنگینی دارد، ولی متاسفانه با اصرار و لابی ایشان، وی رئیس بانک رفاه شد.
پس از کش و وقوس های فراوان، علی صدقی مدیر عامل بانک رفاه کارگران با دستور طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی برکنار شد تا دومین قربانی رسوایی بزرگ فیش های حقوقی رقم بخورد.
همزمان با پی گیری فیش حقوقی علی صدقی، فیش های حقوقی مدیران عامل بانک های ملت،صادرات و قرض الحسنه ایران هم منتشر شد که همه برکنار شدند. در این بین اسماعیل لله گانی مدیر عامل بانک صادرات با دریافت حقوق 65 میلیونی در مصاحبه ای اعلام کرده بود، در صورت دچار شدن به سرنوشت مدیر عامل بانک رفاه به بانک جهانی شکایت می کند.
نکته ی جالبی که در مورد مدیر عامل بانک ملت وجود داشت، این بود که علی رستگار سرخه از محل دو شرکت در خارج از کشور طی 11 ماه در سال 94 حداقل مبلغ 125 هزار دلار و 200 هزار پوند دریافت کرده که بالغ بر 1 میلیارد و 400 میلیون تومان می شود. این در حالی است که ماهانه 37 میلیون تومان هم حقوق از بانک ملت می گرفته است. مبلغ 125 هزار دلاری که رستگار تنها از یک شرکت دریافت کرده، بابت حضور در 16 جلسه بوده است که جزئیات آن در ادامه می آید.
شاید جنجالی ترین مورد فیش های نجومی که در هفته های اخیر منتشر شد مربوط به اسناد دریافتی صفدر حسینی رییس صندوق توسعه ملی کشور بود. چرا که این اسناد نشان می‌داد که رئیس این صندوق حدود 57 میلیون حقوق دریافت کرده و 300 میلیون وام قرض‌الحسنه گرفته است.
موضوع فیش های حقوقی نجومی به شرکتهای بانکی و بیمه ای محدود نماند بلکه رسانه ها اسنادی را منتشر کردند که نشان میداد 50نفر از مدیران نفتی حقوق بیش از 50میلیون تومان در یافت کرده اند. همچنین غلامرضا جوکار مدیر عامل پتروشیمی مروارید، حقوق یک میلیارد تومانی در بازه یک ساله دریافت کرده است.