شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۳
کد مطلب : ۵۷۵۶
plusresetminus
میخائیل اولیانوف مذاکره‌کننده ارشد روسیه از اظهارات ظریف در فایل صوتی درز پیدا کرده او پیش از انتخابات ریاست جمهوری انتقاد کرد.
آقای اولیانوف! چرا از ظریف ناراحت هستید؟
صبح‌شد: میخائیل اولیانوف مذاکره‌کننده ارشد روسیه از اظهارات ظریف در فایل صوتی درز پیدا کرده او پیش از انتخابات ریاست جمهوری انتقاد کرد. در واقع اولیانوف در پاسخ به توییتی خطاب به او که گفته بود «دکتر ظریف درمورد نقش منفی روسیه در مذاکرات برجام درست گفته بود»، نوشت: «شما مختارید که بر اساس نظرات شخص دیگری که تحت‌تاثیر دندان درد، سردرد یا چیزهای دیگر بوده؛ خود را گمراه کنید.» انتشار این توئیت با موجی از توئیت‌های فعالین رسانه مواجه شد که منجر به عقب نشینی اولیانوف شد که در نهایت توئیت خود را حذف کرد.
در همین راستا دیاکو حسینی کارشناس ارشد سیاست خارجی در واکنش به توئیت اولیانوف نوشت: «میهن پرستان واقعی مانند اولیانوف و ظریف گاهی اوقات دچار سردرد می‌شوند و گاهی اوقات در مواجهه با واقعیت‌های تلخ به شدت توئیت می‌کنند. اما یک تفاوت بزرگ وجود دارد: دیپلمات‌های حرفه‌ای هر آنچه را که اعتقاد دارند در انظار عمومی اعلام نمی‌کنند، به خصوص زمانی که توهین‌آمیز باشد.»
محمدرضا نوروزپور مدیر عامل اسبق ایرنا نیز در توئیتی در پاسخ به توئیت اولیانوف نوشت: «جناب آقای سفیر، هیچ چیز بیشتر از مداخله خارجی، مردم و دیپلمات‌های ما را دچار سردرد نمی‌کند. همچنین وقتی به یکی از بهترین دیپلمات‌های ما توهین می‌شود، ما به خاطر فشردن دندانهایمان بهم از سر خشم، دندان درد هم می‌گیریم. لطفا به عنوان یک دیپلمات سنجیده سخن بگویید و با سخنان زهرآگین خود احساسات مردم ایران را تحریک نکنید.»
اما یکی از کاربران در این باره نوشته است: «قطعا اگر مسئولین و دست اندرکاران ما قدر و منزلت جناب دکتر ظریف را حفظ می‌کردند دشمنانی همچون اولیانوف به خود اجازه همچین جسارتی را نمی‌داد».
کاربر دیگری گفته است: «ولی شما مختار نیستید که بر اساس نظرات شخص خودتان که تحت تاثیر منافع، هوس‌ها یا چیزهای دیگر بوده؛ ما را گمراه کنید».
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «یکی نیست بگه به اولیانوف که تو چرا اینقدر دور برداشتی؟ واضح است که یه عده فرمون رو دادن دست تو... تا وقتی وطن دوستانی همچون ظریف‎ بودند نقش پررنگی نداشتین».
دیگری نوشت: «جناب اولیانوف! این کمال وقاحت است که کسی تصور کند میتواند با سوءاستفاده از دعواهای خانوادگی ما به یک ایرانی توهین کند. آقای دکتر ظریف وزیر امور خارجه ما بوده هرکس درباره ایرانی‌ها اینگونه حرف بزند نامحترم است».
کاربران دیگر نوشته اند: «آقای اولیانوف و طرفداران داخلی‌اش بخوانند: ظریف یک درد داشت، ایران درد» ‎، «هر توئیت اولیانوف نماینده روسیه در مورد برجام و مذاکرات هسته‌ای تیری است بر غرور و حمیت ایرانی بودنم!»، «وقتی مذاکره‌کننده ارشد روس در آن سطح، چنین گاف بزرگی می‌دهد، مشخص می‌شود روس‌ها حتی از شنیدن نام ظریف طوری عصبانی می‌شوند که اول می‌نویسند، بعد فکر می‌کنند!»، «ظریف سر درد امثال تو را داشت ‎اولیانوف! درد تو اما چیز دیگری است!»

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdce.n8nbjh8fp9bij.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما