سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب : ۵۷۹۴
plusresetminus
 ایرج راد بازیگر و کارگردان تئاتر با ابراز تأسف از درگذشت حمید لبخنده درباره تجربه همکاری‌اش در دو سریال «در پناه تو» و «در قلب من» با وی خاطراتی را تعریف کرد.
چرا حمید لبخنده دیگر کار نکرد؟
صبح‌شد:  ایرج راد بازیگر و کارگردان تئاتر با ابراز تأسف از درگذشت حمید لبخنده درباره تجربه همکاری‌اش در دو سریال «در پناه تو» و «در قلب من» با وی خاطراتی را تعریف کرد. این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره تجربه همکاری با زنده‌یاد حمید لبخنده که شنبه همین هفته دار فانی را وداع گفت، عنوان کرد: من خبر درگذشت حمید لبخنده را همین چند دقیقه قبل شنیدم و بسیاربسیار از درگذشت او متأسفم. حمید لبخنده از هنرمندان عزیزی بود که سال‌های سال بدون هرگونه حاشیه تلاش کرد با آرامش کامل زندگی و کار هنری خود را ادامه دهد. او ادامه داد: حمید لبخنده سال‌ها با استاد سمندریان کار می‌کرد و از هنرمندان بسیار توانای تئاتر بود و در این زمینه فعالیت‌های زیادی داشت. من در دو سریال «در پناه تو» و «در قلب من» با حمید لبخنده همکاری داشتم که هر دو مجموعه از کارهای موفق تلویزیون در زمان خودشان بود. حمید لبخنده چه از نظر اخلاقی و چه رفتاری، انسانی نمونه و هنرمندی توانا و ارزشمند بود. حضور در هر دو سریال و همکاری با لبخنده برای من بسیار پرخاطره است. آرامش و رفاقتی که در گروه وجود داشت، مثال‌زدنی بود. حمید مانند نامش که لبخنده بود همیشه لبخند به لب داشت و با متانت و انسانیت با همه عواملش برخورد می‌کرد. این کارگردان تئاتر یادآور شد: حمید لبخنده از جمله هنرمندانی بود که نظم و انضباط برایش حائز اهمیت بود که این ویژگی‌ها از تربیت تئاتری‌اش نشئت می‌گرفت. تمام برنامه‌ریزی‌ها و انتخاب‌های لبخنده در سر کار از لباس و لوکیشن گرفته تا ارتباط با بازیگران و عوامل همگی حساب‌شده بود که من در طول دوران کاری‌ام بسیار کم فردی را با چنین خصوصیاتی دیدم. هیچ‌گاه پرداخت‌هایی که قرار بود به بازیگران و عوامل بپردازد به تعویق که نمی‌افتاد هیچ، همیشه یک هفته زودتر از موعد مقرر دستمزد بچه‌ها را در پاکت می‌گذاشت و با احترام به تک‌تک عوامل پرداخت می‌کرد. راد متذکر شد: در دو تجربه همکاری که با لبخنده داشتم، هیچ‌گونه برخورد و درگیری در پشت صحنه نداشتیم و همه‌چیز در آرامش انجام می‌شد. حمید لبخنده یک انسان واقعی بود و همیشه سعی کرد خدمتگزار تئاتر باشد و بعد از فوت حمید سمندریان نیز مدیریت آموزشگاه سمندریان را برعهده گرفت. بازیگر نمایش «مرده‌های بی ‌کفن و دفن» در پایان صحبت‌هایش به مهر گفت: لبخنده هنرمندی والا بود که بدون هیچ حاشیه‌ای فعالیت می‌کرد و من بسیار از فوت او متأسف هستم. همیشه این سؤال برایم مطرح بود که چرا کارگردانی به این موفقی و با این‌همه توانمندی و شناخت و دانش دیگر کار نکرد. روحش شاد و یادش گرامی.

مصوبات شورای صنفی اکران 
«عنکبوت» ۲۳ بهمن اکران می‌شود
شرق: با اعلام شورای صنفی نمایش فیلم سینمایی «عنکبوت» ساخته ابراهیم ایرج‌زاد از ۲۳ بهمن‌ماه به نمایش عمومی درمی‌آید. جلسه شورای صنفی نمایش، ۱۹ دی‌ماه برگزار و در آن مقرر شد فیلم سینمایی «مرد نقره‌ای» ساخته محمدحسین لطیفی از ۲۲ دی‌ماه به نمایش دربیاید. همچنین در این جلسه مصوب شد که فیلم سینمایی «بی‌صدا حلزون» ساخته بهرنگ دزفولی‌زاده، «مورچه‌خوار» ساخته شاهد احمدلو، «عاشق‌پیشه» ساخته داوود موثقی و «عنکبوت» ساخته ابراهیم ایرج‌زاد از ۲۳ بهمن‌ماه راهی اکران شوند. در این جلسه بر این تأکید شد که هیچ سینمایی در سراسر کشور حق نمایش تک‌سانس قبل از ساعت ۲۲:00 را ندارد. در‌عین‌حال در این جلسه عنوان شد که به صاحبان فیلم سینمایی «حکم تجدید‌نظر» ساخته محمدامین کریم‌پور که بدون مجوز اقدام به اکران آنلاین این اثر کرده‌اند و پلتفرم‌های مرتبط اخطار داده شده و متعاقبا پیگیری‌های لازم درباره این اقدام به عمل خواهد آمد. چندی پیش خبر اکران فیلم سینمایی «عنکبوت» ساخته ابراهیم ایرج‌زاد در دی‌ماه رسانه‌ای شد اما این کارگردان در چند‌روز گذشته در اینستاگرام خود اعلام کرده بود این فیلم با آنکه دارای پروانه نمایش بوده اما مجددا مشمول اصلاحیه‌هایی شده و همین موضوع اکران «عنکبوت» را به تعویق انداخته است.

اانتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcg.y9nrak9utpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما