سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۴۲
کد مطلب : ۵۸۰۲
plusresetminus
تصادف واژه‌اي تكراري است كه به قدري در هر ساعت چندين بار رخ مي‌دهد و از آن گفته مي‌شود كه ديگر عادي جلوه مي‌كند.
تصادف 59 خودرو در جاده بهبهان/ باز هم خطاي انساني، باز هم مرگ
صبح‌شد: تصادف واژه‌اي تكراري است كه به قدري در هر ساعت چندين بار رخ مي‌دهد و از آن گفته مي‌شود كه ديگر عادي جلوه مي‌كند، برخي آن را سهل‌انگاري مسوولان مي‌دانند و برخي ديگر هم بي‌احتياطي راننده اين خودروهاي سانحه‌ديده، اما اين‌بار مه غليظ علت تصادف اعلام شده است. روزي نيست كه تصادفي رخ ندهد. اما تعداد كشته‌هاي بعضي از اين تصادفات بسيار زياد است و مصدومانش نيز زيادتر. درست در همين نقطه است كه خبر تصادف رسانه‌اي مي‌شود، بزرگ مي‌شود و گوش به گوش مردم در سراسر كشور مي‌چرخد. 

پس از واژگوني وحشتناك ميني‌بوس در محور مريوان- كامياران كه حدود چهار، پنج ماه از آن مي‌گذرد و نزديك به 16 كشته و 12 زخمي برجاي گذاشته بود؛ ديروز در محور جاده بهبهان- رامهرمز تصادف زنجيره‌اي شديدي بين خودرو‌هاي سبك و سنگين رخ داد. گفته مي‌شود اين تصادف تا لحظه نگارش اين گزارش (3 بعدازظهر) 46 نفر كشته و زخمي داشته است. تاكنون ۱۰ نفر از اين مصدومان از بيمارستان ترخيص شده‌اند. رييس دانشگاه علوم پزشكي جندي‌شاپور اهواز عنوان كرد كه در ميان اين مصدومان يك خانم باردار بوده است و دو نفر نيز احياي قلبي شدند. اين تصادف زنجيره‌اي بين 59 خودرو به صورت زنجيروار اتفاق افتاده است كه سه تيم عمليات امداد از سوي جمعيت هلال احمر جهت كمك به آسيب‌ديدگان به منطقه اعزام شده بودند.  علت اين تصادف از سوي پليس راهور خوزستان، غلظت بالاي مه در اين جاده عنوان شده است. 
«روح‌الله رحمتي» يكي از مصدومان اين تصادف لحظه اين تصادف شديد را براي «اعتماد» روايت مي‌كند.
33 سال دارد و متاهل است. ترس عجيبي در صدايش رخنه كرده و سريع از لحظه حادثه مي‌گويد: «خواست خدا بود كه من زنده ماندم. من خودم كارمند خانه بهداشت هستم. صبح زود از بهبهان به سمت روستاي «بدلي» در حركت بودم. شانس آوردم همسرم با من نبود. او هم پرستار است. نزديك روستا شده بودم و فقط يك دوربرگردان مانده بود كه جاده را دور بزنم و به روستا برسم. قبل از پل مارون در جاده مه غليظي نبود، اما حدود 20 متر كه از همين پل رد شدم يك دفعه مه غليظي جاده را فرا گرفت. ناگهان ديدم ماشين‌ها پشت سر هم با هم برخورد كرده‌اند و من فقط وقتي را يادم هست كه ترمز كردم. اصلا يادم نيست كه به ماشين جلويي برخورد كردم، نكردم كه صداي ترمزهاي ماشين‌هاي ديگر را پشت سرم شنيدم. ماشين پشت سر من يك پرايد بود و يك پژو پشت همان پرايد. در همين حين يك كاميون به همان پرايد پشت سر من برخورد كرد و پرايد افتاد جلوي كاپوت ماشينم. ماشين من هم پرايد بود. راه خروج به بيرون از ماشين را نداشتم. از درب پشت ماشين به سختي خارج شدم. صندوق عقب هم جمع شده بود. وقتي به سختي از ماشين خارج شدم صداي يك نفر را از بالاي سقف ماشينم شنيدم كه ناله مي‌كرد؛ «كمك». دو تا ماشين روي سقف ماشينم افتاده بودند. بنزين پژويي كه گفتم با پرايد پشت سر من برخورد كرده بود، روي صورت همان مردي كه بالاي ماشين من در خودرواش گرفتار شده بود، مي‌ريخت. در خصوص آن ماشيني كه هر سه نفرشان درجا جان‌شان را از دست دادند بايد بگويم به دليل ارتباط كمي كه با خانواده آنها داشتم، مي‌دانم آنها هم به همان روستاي بلدي مي‌رفتند كه من مي‌خواستم بروم. مانند اكثر روزها مي‌خواستند فرزندشان را نزد مادربزرگش بگذارند كه اين اتفاق افتاد.» دوباره اين جمله را تكرار مي‌كند: «خواست خدا بود كه من زنده ماندم. خدا را شكر هيچ كدام از قسمت‌هاي بدنم نشكسته ولي سرم و يكي از پاهايم ضربه ديده است.»
سرهنگ رضا دولتشاهي، رييس پليس راهور خوزستان، در ارتباط با جزييات اين حادثه به «اعتماد» مي‌گويد: «از چند روز قبل هشدارهاي لازم در خصوص مه‌آلوده بودن جاده به شهروندان اعلام شده بود. اين جاده به لحاظ تردد، جاده شلوغي است. در محور بهبهان تا به حال چنين تصادفي را نداشته‌ايم.» سرهنگ دولتشاهي دليل ديگر اين حادثه را سرعت بالاي خودروها مي‌خواند و جاده را بي‌نقص مي‌داند: «اتفاقا اين جاده به لحاظ هندسي بسيار عريض و بدون مشكل است. اين تصادف يك خطاي انساني بوده است.» او معتقد است شايد اين خودروها در اين جاده با سرعت 70 كيلومتر بر ساعت در حركت بودند اما اين سرعت با توجه به هشدارهايي كه از قبل اعلام شده بود، زياد بوده است.  اين تصادف در ساعت 7 و 40 دقيقه صبح ديروز در محور بهبهان به اهواز در كيلومتر 10جاده اتفاق افتاد. اين سانحه دو تصادف جداگانه و مجزا از هم بوده كه در دو لاين مخالف صورت گرفته است. در يك لاين اين تصادف حدود 9 دستگاه خودرو با هم تصادف كردند كه در اين لاين خسارت جاني به هيچ فردي وارد نشد. در لاين مخالف اين تصادف كه حدود 200 متر با اين سانحه اختلاف داشت، 50 دستگاه خودرو با هم برخورد كرده بودند و 3 دستگاه خودرو دچار حريق شدند. در اين حريق در يكي از اين خودروها يك خانواده سه نفره درجا جان خود را از دست دادند. يك نفر ديگر نيز در يك خودرو سمند جان خود را از دست داد. علت اين سانحه مه آلودگي شديد در اين جاده اعلام شد كه در روزهاي گذشته نيز چند تصادف ديگر به دليل همين مه گرفتگي در شهرهاي مختلف خوزستان را شاهد بوديم.»
عليرضا قاسمي، دادستان عمومي و انقلاب شهرستان بهبهان نيز از صدور دستورات قضايي لازم براي رسيدگي به اين تصادف زنجيره‌اي خبر داد و گفت: «اقدامات لازم در خصوص رفع انسداد جاده صورت گرفته است.»

انتهای پیام/
https://sobhshod.ir/vdcg.z9nrak97xpr4a.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما