کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رشد تصاعدی تذکرات به دولت

23 دی 1400 ساعت 8:55

‌تذکرات به دولت در‌حال زیادشدن است. نزدیک به بیش از 20 تذکر یکجا روز سه‌شنبه و 25 تذکر یکجا هم دیروز از تریبون مجلس خوانده شد.


صبح شد:  ‌تذکرات به دولت در‌حال زیادشدن است. نزدیک به بیش از 20 تذکر یکجا روز سه‌شنبه و 25 تذکر یکجا هم دیروز از تریبون مجلس خوانده شد. این جدای از هشت تذکری بود که از طرف نمایندگان به صورت انفرادی پشت تریبون خوانده شد. 36 تذکر یکجا هم هفته پیش یعنی 12 دی‌ماه از تریبون مجلس خطاب به دولت خوانده شده بود. این جدای از تذکرهای جسته‌وگریخته دیگر است که هرروز از تریبون مجلس اعلام می‌شود. مانند تذکر هشت روز قبل روح‌الله نجابت که گفته بود: «تذکر بنده به برخی از وزراست مبنی بر اینکه باید هر‌چه سریع‌تر مدیران ناکارآمد دولت قبلی را تغییر دهند؛ چرا‌که این افراد انگیزه کافی برای انجام امور را ندارند». یا تذکر دو روز پیش 48 نماینده به وزیر دفاع. یا تذکر به خاندوزی بابت تورم و گرانی.‌با این وصف تعداد تذکرات به دولت تنها طی کمتر از یک‌ماه حتما از عدد 100 تجاوز خواهد کرد. دیروز هم روح‌الله متفکرآزاد در جلسه علنی تذکرات کتبی نمایندگان را خطاب به مسئولان اجرائی کشور به شرح زیر قرائت کرد:
تذکر مهرداد گودرزوندچگینی، نماینده رودبار به وزیر صمت؛ درباره علت عدم فعال‌سازی معدن زغال‌سنگ شهرستان رودبار.
- تذکر عباس مقتدایی، نماینده اصفهان به همراه 65 نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت و درمان؛ درباره ضرورت مدیریت صحیح داروهای بیماران مختلف، گرانی شدید دارو، همچنین تذکر این نماینده به وزیر نیرو‌ درباره لزوم نظارت بر بارگذاری‌ها بر روی زاینده‌رود.
- تذکر معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار، نیک‌شهر، کنارک و قصرقند به همراه 54 نفر از نمایندگان به وزیر آموزش‌و‌پرورش‌ درباره ضرورت بازنگری در دستورالعمل ممنوعیت پرداخت ساعت مازاد بر 24 ساعت تدریس نیروهای خرید خدمات.
- تذکر عباس گلرو، نماینده سمنان، مهدی‌شهر و سرخه به وزیر علوم؛ لزوم رسیدگی به عملکرد غیرقابل‌قبول پارک فناوری استان سمنان.
- تذکر احمد مرادی، نماینده بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر به همراه 42 نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت و درمان درباره لزوم رسیدگی به کیفیت و مشکلات دستگاه‌های دیالیز ساخت داخل.
- تذکر محمدرضا احمدی، نماینده رشت به وزیر راه‌و‌شهرسازی‌ درباره علت لغو امتیاز حرکت قطار چهار‌ستاره نوین از رشت به مشهد و بالعکس و لزوم تسریع در رسیدگی بر وضعیت جاده مرگبار خمام و خشکبیجار.
- تذکر یعقوب رضا‌زاده، نماینده سلماس به وزیر امور خارجه و وزیر کشور درباره ضرورت فعال‌کردن‌ کارگروه مرزی ایران و ترکیه در‌خصوص رسیدن به موافقت‌نامه رسمی برای بازگشایی بازارچه مرزی کوه‌رشت شهرستان سلماس و بازارچه مرزی کچلیک در استان وان ترکیه.
- تذکر سید‌سلمان ذاکر نماینده ارومیه به وزیر صمت‌ درباره لزوم رسیدگی به گرانی خودرو و اقلام معیشتی.
- تذکر احمدحسین فلاحی، نماینده همدان و فامنین به همراه 29 نفر از نمایندگان به رئیس‌جمهور؛ درباره علت به‌کارگیری مدیران ناکارآمد در دولت سیزدهم.
- تذکر سارا فلاحی، نماینده ایلام، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان به همراه 37 نفر از نمایندگان به وزیر راه‌و‌شهرسازی‌ درباره لزوم آغاز به‌کارگیری عملیات اجرائی راه‌آهن ایلام- حوزه شمالی.
- تذکر علی‌رضا پاک‌فطرت، نماینده شیراز و زرقان به وزرای اقتصادی و صمت‌ درباره ضرورت ساماندهی به بازار سرمایه و لزوم نظارت بر شهرک‌های صنعتی به‌خصوص شهرک صنعتی شیراز.
-تذکر امیرحسین بانکی‌پور، نماینده اصفهان به همراه 49 نفر از نمایندگان به وزیر آموزش‌و‌پرورش‌ درباره ضرورت جلوگیری از کاهش مزایای بیمه‌ای و حقوق معلمان طرح خرید خدمات آموزش‌و‌پرورش.
-تذکر علی حدادی، نماینده ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان به وزرای کار و بهداشت‌ درباره ضرورت ارتقای درمانگاه شبانه‌روزی در شهرستان ساوجبلاغ به درمانگاه پلی‌کلینیک، همچنین تذکر این نماینده به همراه 15 نفر از نمایندگان درباره ضرورت ارتقای درمانگاه تأمین اجتماعی شهرستان نظرآباد به درمانگاه پلی‌کلینیک، همچنین تذکر این نماینده به همراه 13 نفر از نمایندگان به وزیر بهداشت و کار‌ درباره لزوم تسریع در احداث بیمارستان تأمین اجتماعی شهرستان هشتگرد، همچنین به همراه 21 نفر از نمایندگان به وزیر راه‌و‌شهرسازی‌ در‌خصوص رسیدگی به مشکلات مسکن مهر‌شهر جدید هشتگرد.
- تذکر جبار کوچکی‌نژاد، نماینده رشت به همراه 22 نفر از نمایندگان به رئیس‌جمهور‌ درباره ضرورت توجه به تخصص در انتصاب مدیران ارشد دولتی.
- تذکر محمدرضا احمدی به وزیر راه‌و‌شهرسازی درخصوص ضرورت ترمیم و بهسازی راه‌های سانحه‌خیز روستایی به‌خصوص جاده رشت به سنگر.
- تذکر مالک شریعتی و 56 نماینده به وزرای صمت، نفت و نیرو درخصوص ضرورت توجه بیشتر به تحقق کاهش شدت انرژی در کشور.
- تذکر احمد مرادی به وزیر ارشاد درخصوص لزوم تکمیل کتابخانه مرکزی بندرعباس.
- تذکر فاطمه رحمانی و 48 نماینده به رئیس‌جمهور درخصوص لزوم پاسخ‌گویی و جبران خسارت ناشی از برگشت محصولات کشاورزی صادرشده، تذکر رحمانی و 33 نماینده به رئیس‌جمهور درخصوص علت به‌کارگیری افراد ناکارآمد در دولت سیزدهم و لزوم جبران خسارات ناشی از تصمیمات دولت گذشته.
- تذکر کمال حسین‌پور به رئیس‌جمهور درخصوص ضرورت توزیع عادلانه بودجه 1401 و توجه بیشتر به استان‌های مرزی و محروم از جمله استان آذربایجان غربی.
- تذکر معین‌الدین سعیدی به وزیر بهداشت درخصوص ضرورت تسریع در تجهیز بیمارستان‌های نیروی دریایی کنارک.
- تذکر حسن نوروزی و 45 نماینده به وزیر کشور درخصوص لزوم تسریع در تحویل شناسنامه به فرزندان دارای مادر ایرانی
- تذکر جلال محمودزاده و 33 نماینده به رئیس‌جمهور درخصوص دلیل سهم بیمار پایین استان‌های آذربایجان غربی، قزوین، اردبیل، کرمانشاه، خراسان شمالی، کردستان، گلستان، لرستان، ایلام و سیستان‌و‌بلوچستان در بودجه 1401.
- تذکر سید‌جلیل میرمحمدی‌میبدی و 33 نماینده به رئیس‌جمهور درباره اینکه چرا به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه نصب دوربین‌های جدید در مجتمع کرج داده شده است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 5822

آدرس مطلب :
https://www.sobhshod.ir/news/5822/رشد-تصاعدی-تذکرات-دولت

صبح شد
  https://www.sobhshod.ir