دوشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب : ۶۶۵۰
plusresetminus
دعوت از ستاره‌های ورزشی جهان برای افتتاح یک باشگاه ورزشی در حالی است که بنا به گفته رییس گروه اماکن ورزشی استان تهران این باشگاه هنوز مجوز فعالیت دریافت نکرده است.
حواشی باشگاه ۳۲۰میلیون تومانی/ باشگاه میلیاردرها مجوز ندارد
 لوتار ماتئوس اسطوره فوتبال و چهره محبوب هواداران در فوتبال ایران بعد از حضور در مراسم قرعه کشی جام جهانی۲۰۲۲ قطر حاضر به بهانه افتتاح باشگاه بدنسازی به همراه تعداد زیادی از چهره های سرشناس فوتبال و ورزش جهان راهی تهران شدند تا در روز راه اندازی یک مجموعه ورزشی با شهریه عجیب ۳۲۰میلیون تومان در سال در ایران حضور پیدا کنند.

در میان این چهره نام های آشنایی مانند لوتار ماتئوس، پیرلوئیجی کولینا، مارکوس مرک و آندریاس برمه به چشم می خورد. حضور این بزرگان و اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال و حمید استیلی مدیرتیم ملی فوتبال ایران در افتتاحیه این باشگاه موجب حیرت شهروندان شد تا جایی که اخبار افتتاح این مجموعه به یکی از سوژه‌های داغ رسانه و فضای مجازی تبدیل شد. اما واقعیت این باشگاه لاکچری چیست و چگونه توانسته با چنین شرایطی مجوز فعالیت دریافت کند؟

طبق آیین‌نامه اجرایی قانون اجازه تأسیس باشگاه ورزشی و ورزشگاه توسط مردم مصوب ۱۳۷۰ مجلس شورای اسلامی و طبق تبصره ماده سه آن؛ اشخاص حقیقی و حقوقی، متقاضی تأسیس باشگاه ورزشی می‌باید درخواست خود را به انضمام مدارک مربوط و تکمیل فرم تقاضا به اداره کل تربیت‌بدنی استان مربوط تسلیم کند و رسید آن را دریافت کنند.

همچنین طبق ‌ماده ۴ این قانون؛ ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها موظفند حداکثر ظرف دو هفته از تاریخ تسلیم تقاضا، امکانات معرفی شده توسط متقاضی را مورد بازدید و بررسی قراردهند و گزارش دقیقی از ویژگی‌های ملک و امکانات آن را به ضمیمه درخواست متقاضی برای بررسی و اظهار نظر هیأت موضوع ماده (۵) این آیین‌نامه ارسال‌کنند.

با این توصیف آیا وزارت ورزش و به طبع آن نماینده آن در استان‌ها(تفحیض اختیار شده) موافقتی با ایجاد این باشگاه شده است یا خیر؟

رضا خرم رییس گروه اماکن ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران در واکنش به این مساله به ایرنا، گفت: این باشگاه ورزشی به تازگی درخواست خود را به این نهاد ورزشی ارائه کرده است. فعالیت این مجموعه ورزشی نیازمند مجوز قانونی بوده که این باشگاه بدنسازی فاقد آن است.

خرم با اشاره به اینکه در افتتاح این باشگاه، هیچ مسئولی در آن شرکت نکرده است اظهار کرد: این موضوع در حال بررسی است چرا که تعرفه قانونی از طریق سایت این نهاد در معرض عموم قرار دارد. میزان تعرفه‌های قانونی باشگاه‌های ورزشی سالانه طبق درجه‌بندی توسط نمایندگان اداره کل ورزش استان تهران، تعزیرات، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و سازمان صمت اعمال می‌شود و قیمت‌هایی که در سایر صفحات مجازی مطرح می شود فاقد ارزش لازم است.

وی در پاسخ به این سوال، آیا این هزینه گزاف باعث ترویج زندگی لاکچری نمی‌شود، گفت: باشگاه مذکور باید در مرحله نخست مجوز قانونی خود را دریافت کند. سپس اگر این مجموعه خدمات متفاوتی را ارائه می‌دهد باید مورد بررسی قرار گیرد. هرگونه اعلام تعرفه‌ بایدتابع دستور العمل ها این اداره کل باشد.

رییس گروه اماکن و فضاهای ورزشی اداره کل ورزش و جوانان تهران با اذعان براینکه هیچ باشگاهی در سطح استان وجود ندارد که هزینه میلیونی را از شهروندان طلب کند و یا اینکه به صورت مختلط فعالیت کند، تاکید کرد: مجموعه های ورزشی برمبنای پروانه قانونی فعالیت کرده ومجوزها در کمیسیون ماده پنج این اداره کل صادر می‌شود.

افتتاح یک باشگاه ورزشی بدون تایید و مجوز نهادهای مسئول در ورزش ایران تخلفی است که مسئولان این مجموعه بدون توجه به سیر قانونی باشگاه داری در کشور آن را مرتکب شده‌اند، تخلفی که رضا خرم آن را تایید و از تذکر اداره کل ورزش استان به دست اندرکاران این باشگاه لاکچری خبرداد. وی در این زمینه گفت: برای پیشگیری از فعالیت باشگاه‌های فاقد مجوز ما ۲ بار به صورت کتبی و شفاهی تذکر خواهیم داد و در صورت تکرار و رعایت نشدن با دستور قضایی آن را پلمب خواهیم کرد.

خرم همچنین به موضوع باشگاه ژیمناستیک که به صورت مختلط فعالیت می‌کرد نیز پرداخت و گفت: موضوع این باشگاه ژیمناستیک مختلط مربوط به یازده ماه پیش باز می‌گردد. چند وقتی است که فیلم‌هایی با تغییر مدیریتی در ورزش استان مجدد بازنشر می شود که مربوط به زمان کنونی نیست. هم اینک پرونده تخلف این باشگاه در مراجع قضایی در حال بررسی است. اداره حقوقی این اداره کل نیز پیگیری های لازم را انجام می‌دهد.

به گفته این مسئول ورزشی، طی هفته جاری سه باشگاه ورزشی خصوصی در رشته بدنسازی که فاقد مجوز قانونی بوده‌اند، پلمب شدند.
https://sobhshod.ir/vdci.waqct1aqubc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما