يکشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب : ۶۸۱۲
plusresetminus
قیمت انواع ساندویچ و فست و فود طی روزهای گذشته چقدر افزایش داشته است؟
قیمت انواع ساندویچ چقدر افزایش یافت؟
یادش بخیر، آن زمانی که ساندویچ‌های نوستالژیک با نوشابه‌های شیشه‌ای را با 4-5 هزارتومان پول‌های باقی مانده ته جیب مان می‌خریدیم. حالا قیمت یک نان باگت به قیمت ساندویچ رسیده است و غذاهای فست فودی به خوراکی‌های لاکچری تبدیل شده‌اند که خریدن شان از توان بسیاری از مردم خارج شده است. درخورذکراست که کمبود گندم و به‌دنبال آن آرد در کشور، سبب شده تا قیمت نان‌های فانتزی با افزایش ناگهانی با شیب زیاد همراه شود. هر چند که رئیس این صنف به تازگی اعلام کرده بازار رقابتی است و ممکن است قیمت‌ها در برخی مواقع پایین‌تر از نرخ اتحادیه باشد، اما افزایش یک‌باره قیمت نان باگت در کشور سبب آشفتگی در بازار فست‌فود‌ها شده و برخی از آن‌ها را به تعطیلی موقت کشانده است. آن طور که بعضی کاربران توییتر نوشته‌اند درحالی‌که قیمت ساندویچ فلافل، ارزان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ترین ساندویچ در بسیاری از شهرهای کشور بین ۱۰ تا ۲۰‌هزار ‌تومان بود، طی چند روز اخیر قیمت این غذای جنوبی به بیش از ۳۰هزار‌تومان افزایش یافته است، به‌همین‌دلیل بعضی از واحدهای فست‌فود فروش آنلاین خود را متوقف کرده و از عدم‌خدمت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌رسانی آنلاین به مشتریان خبر دادند.
یک همبرگر ساده 50 هزارتومان ناقابل!
برای بررسی قیمت‌ها لازم است ابتدا تغییرات قیمت انواع ساندویچ در تهران را ملاحظه کنیم. آن طور که سایت قرن نو نوشته قیمت همبرگر ساده در اغلب ساندویچی‌ها در مناطق میانی شهر تهران به بیش از پنجاه هزار تومان رسیده است. قیمت همبرگر ساده در اول هفته چهل هزار تومان بود اما امروز قیمت این ساندویچ که شامل نان، همبرگر ساده، گوجه و خیارشور است، به پنجاه و پنج هزار تومان رسیده است. قیمت همبرگر ساده و چیزبرگر هر چند در مناطق میانی شهر در حدود 50 تا 60 هزار تومان است اما در مناطق بالاتر شهر تهران به بیش از 120 هزار تومان رسیده است. یک فست فودی در منطقه نیاوران قیمت هر ساندویچ همبرگر را 114 هزار تومان اعلام کرد و گفت ابتدای هفته قیمت این ساندویچ 90 هزار تومان بود. کف قیمت همبرگر ساده در ساندویچی‌ها امروز پنجاه هزار تومان بود اما بازه قیمتی این ساندویچ بین 50 تا 150 هزار تومان است. در عین حال قیمت همبرگر با قارچ و پنیر به 145 هزار تومان رسیده است. قیمت ساندویچ‌هایی چون کوکوسبزی، بندری و سوسیس که غالبا خریداران فراوان در میان طبقات کم درآمد جامعه داشت نیز در اغلب مناطق تهران از 50 هزار تومان فراتر رفته و رشدی نزدیک به 20 هزار تومان را تجربه کرده است.
کمبود و گرانی روغن را هم به جنجال نان باگت اضافه کنید!
 نکته مهمی که در این گزارش آمده این جاست که جدا از گرانی قابل توجه نان باگت که یک‌دفعه قیمت هر ساندویچ را ده هزار تومان بالا برد، افزایش قابل توجه قیمت روغن نیز مشکل مهم دیگر برای فست فودی‎هاست.  این وب سایت خبری نوشته: در این دو هفته بهای همه چیز از سس و رب تا نان و گوشت افزایش یافته و در نتیجه چاره‌ای جز رشد قیمت نیست. بررسی‌های خبرنگاران خراسان هم حاکی از آن است که در بیشتر فروشگاه‌ها و میادین انواع روغن خوراکی با کمبود و گرانی عرضه می‌شود. به نحوی که بعضی فروشگاه‌ها مشتریان خود را مجبور می‌کنند برای تهیه روغن چند قلم کالای دیگر هم بخرند و همین موضوعات گلایه کسبه را به دنبال داشته است. مردم هم از چندروز پیش در شوک افزایش 3 برابری نان باگت و انواع و اقسام گرانی‌های دیگر هستند و در خیلی از موارد از خرید ساندویچ منصرف می‌شوند و پول آن را برای خرید سایر مایحتاج زندگی شان خرج می‌کنند! تلخ است اما پس از حذف تدریجی گوشت، برنج، ماکارونی، مرغ و.. . از سفره مردم، رفته‌رفته ممکن است شاهد حذف جایگزین‌هایی نظیر ساندویچ، کیک، بیسکویت و.. . هم باشیم.
ارزان‌ترین ساندویچ‌ها در مشهد چقدر است؟
خوراک هندی 25 هزارتومان، هات داگ 35 هزارتومان، ساندویچ پیتزا 30 هزارتومان، همبرگر ساده 25 هزارتومان، چیزبرگر 30 هزارتومان و... این‌ها قیمت‌های ارزان‌ترین ساندویچ‌ها در یکی از اغذیه‌های معمولی و حتی درجه چندم مشهد است. قیمت‌هایی که تا قبل از گران شدن نان باگت و کمبود روغن و... به گونه دیگری بود. مثلا تا یکی، دو هفته قبل خوراک هندی ساده را می‌توانستید با 15 هزار تومان بخرید، هات داگ را می‌توانستید با 18 هزار تومان و همبرگر ساده را می‌توانستید با 18 هزارتومان تهیه کنید اما حالا ارزان‌ترین ساندویچ‌ها در ارزان‌ترین اغذیه فروشی‌ها هم بالای 25 و 30 هزارتومان است. هر چند که هنوز برخی فروشگاه‌ها ساندویچ‌های خود را افزایش قیمت نداده‌اند.

 
https://sobhshod.ir/vdci.zaqct1avrbc2t.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما