دوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب : ۶۸۲۳
plusresetminus
شنبه‌شب پیمان جبلی رئیس صداوسیما در حاشیه مراسم یادبود نادر طالب‌زاده، درباره سروش صحت مجری سابق صداوسیما، اظهارنظر عجیبی را مطرح کرد.
چرا سروش صحت ممنوع التصویر شد؟
شنبه‌شب پیمان جبلی رئیس صداوسیما در حاشیه مراسم یادبود نادر طالب‌زاده، درباره سروش صحت مجری سابق صداوسیما، اظهارنظر عجیبی را مطرح کرد. او در گفت‌وگو با مهر و ایرنا در پاسخ به سوالی درباره ممنوع‌الکاری صحت گفت: «چیزی به نام ممنوع‌الکاری در صداوسیما وجود ندارد، برنامه‌ها تغییر می‌کند، تهیه‌کننده تشخیص می‌دهد که با تیم جدید کار کند.» او توضیح داد که در دوره ریاست علی‌عسکری، «کتاب‌باز» تمام شده و حالا مدیران جدید شبکه تصمیم می‌گیرند با آن چه کنند.
جبلی در حالی مسئله «کتاب‌باز» را به ممنوع‌الکاری و تغییر تیم برنامه‌ساز، تقلیل داده که اساساً مسئله چیز دیگری است؛ این که برند «کتاب باز» پس از چهار،پنج فصل با سروش صحت معنا پیدا کرده و با حضور اوست که مخاطب فراوانی جذب کرده و به همین دلیل است که  کنار گذاشتن صحت، جنجال به پا کرده، نه ممنوع‌الکاری احتمالی او. بنابراین منطقاً رئیس رسانه باید درباره حفظ صحت در «کتاب باز» یا حذف او از آن پاسخ گو باشد.
این مدیر تلویزیون در ادامه تغییر تیم سازنده را از اختیارات مدیران شبکه و تهیه‌کننده دانسته، اما مگر وظیفه رئیس رسانه ملی، جز این است که بر عملکرد مدیرانش نظارت کند و از طرفی اجازه ندهد برندهای محبوبی نزد مخاطبان  مثل «کتاب باز» تخریب شوند و از طرف دیگر آن‌ها را تقویت کند؟ چطور جبلی خود را از این ماجرا کنار می‌کشد؟
به نظر می‌رسد صحبت‌های پیمان جبلی، عملاً شبیه مواضع  او درباره بازگشت عادل فردوسی‌پور و برنامه «90» است که با پاسخ‌های دیپلماتیک، خیلی ها  را امیدوار کرد و در نهایت به نتیجه‌ای نرسید. بدیهی است «کتاب باز» برنامه ای است که دوستداران  پر شماری دارد و به  اذعان  اکثر کارشناسان در نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه نیز موثر بوده است. لذا هر گونه تصمیمی در این باره باید با در نظر گرفتن این موارد  لحاظ شود.
 

 
https://sobhshod.ir/vdca.unik49nae5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما