سه شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۳۱
کد مطلب : ۶۸۳۴
plusresetminus
به‌تازگی تصاویر و خبرهایی از فروریختن «روزنه دریا»، از جاذبه‌های گردشگری جزیره هرمز، در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شد. هرمز که در سال‌های اخیر ازقضا به‌شدت هم مورد استقبال گردشگران در سطح ایران و حتی توریست‌های خارجی قرار گرفته بود، حالا گویا آسیب دیده است.
جزیره هرمز نابود شد؟
به‌تازگی تصاویر و خبرهایی از فروریختن «روزنه دریا»، از جاذبه‌های گردشگری جزیره هرمز، در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شد. هرمز که در سال‌های اخیر ازقضا به‌شدت هم مورد استقبال گردشگران در سطح ایران و حتی توریست‌های خارجی قرار گرفته بود، حالا گویا آسیب دیده است. براساس این اخبار دلیل فروریختن این پدیده زیبا، حضور گردشگران و بی‌توجهی و تخریب با برپایی کمپ از سمت آنها عنوان شد، اما سرپرست بخشداری هرمز بندرعباس این مسئله را صحیح نمی‌داند.

او می‌گوید: این صخره‌ در اثر رخ‌دادن یک پدیده طبیعی فروریخته و هیچ‌گونه دخالت انسانی در فروریختن آن دخیل نبوده است.

محمد زرنگاری در گفت‌وگو با ایرنا ادامه می‌دهد: به دلیل ارتفاع زیاد و مناسب‌نبودن فضا در بالای این جاذبه گردشگری، امکان برپایی کمپ و چادر از سوی گردشگران ورودی به جزیره هرمز روی این صخره وجود نداشته است که این صخره توخالی نتواند وزن آنان را تحمل کند و فروبریزد.

به گفته او این صخره در جایی قرار دارد که دریا در حال حرکت و پیشروی است و رفت‌وآمد آب و هجوم امواج به ساحل سنگی باعث فرسایش بخش‌های ضعیف‌تر روزنه دریا و فروریختن آن شده است.

روزنه دریا صخره‌ای بسیار بزرگ بود که به مرور زمان و در اثر فرسایش توسط آب، دایره‌ای در وسط آن ایجاد شده و چشم‌انداز دلپذیری از دریا را به نمایش گذاشته بود. انگار که تصویر ساحل زیبا و تمیز دریا را به وسیله‌ گِل، قاب گرفته باشند.

گردشگران ورودی به جزیره هرمز، ساحل روزنه دریا را به ساحل محیط زیست، صخره روزنه دریا و روزنه دریای هرمز می‌شناختند. این صخره‌ در ضلع جنوب شرقی جزیره‌ هرمز، در فاصله‌ یک کیلومتری ساحل لاک‌پشت‌ها و غار رنگین‌کمان قرار دارد.
https://sobhshod.ir/vdcc.1qea2bq40la82.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما