کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قهوه‌چی معروف تهران از اعدام گریخت!

22 ارديبهشت 1401 ساعت 8:21

عمویحیی، قهوه‌چی محبوب سلبریتی‌ها و چهره‌های معروف که به اتهام قتل به قصاص محکوم شده بود، با کمک خیرین و رضایت خانواده مقتول از مجازات قصاص گریخت.


عمویحیی، قهوه‌چی محبوب سلبریتی‌ها و چهره‌های معروف که به اتهام قتل به قصاص محکوم شده بود، با کمک خیرین و رضایت خانواده مقتول از مجازات قصاص گریخت.

به گزارش همشهری، عمو یحیی و قهوه‌خانه معروف او در دربند برای خیلی از بازیگران و چهره‌های معروف کاملا شناخته شده است و تا سال‌ها پاتوقی برای تفریح و خوردن یک صبحانه دل‌انگیز بود. اما شهریور سال‌98 حادثه‌ای رخ داد که خیلی‌ها ازجمله سلبریتی‌ها را شوکه کرد. حادثه در همان قهوه‌خانه معروف رخ داد و در جریان آن عمو یحیی با شریکش درگیر شد که این درگیری منجر به جراحت شریک او با ضربه چاقو شد. مرد مجروح به سرعت به بیمارستان انتقال یافت اما تلاش برای نجات او بی‌فایده بود و این مرد به‌دلیل شدت خونریزی جانش را از دست داد.

پس از این اتفاق بود که عمو یحیی قهوه‌چی به اتهام قتل عمد دستگیر شد. او در تحقیقات به ارتکاب جنایت اقرار کرد و گفت:‌ من صاحب قهوه‌خانه‌ای زیر پله‌ای در خیابان دربند هستم. مقتول ۳۵سال شریکم بود و قهوه‌خانه ما به پاتوق بازیگران و سلبریتی‌ها تبدیل شده بود. او قول داده بود که سرقفلی مغازه را به من برگرداند اما هر بار طفره می‌رفت. روز حادثه از او خواستم که به قولش عمل کند اما گفت که تصمیم ندارد سرقفلی را به من برگرداند و به همین‌خاطر عصبانی شدم و با چاقویی که در دست داشتم،‌ یک ضربه به او زدم که متأسفانه باعث مرگش شد. او ادامه داد:‌ باور کنید نمی‌دانم چرا دست به چنین کاری زدم. من آن موقع فشار خون بالا داشتم و در آن لحظه تعادلم را از دست داده بودم. حتی به‌خاطر ندارم که ضربه را چطور به مقتول زدم. من سال‌ها مقتول و خانواده‌اش را می‌شناختم و خانواده او همیشه به من لطف و محبت داشتند و من شرمنده آنها هستم و هرگز نمی‌خواستم که جان مقتول را بگیرم.

متهم مدتی بعد در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه قرار گرفت. آن روز پسر و مادر مقتول که اولیای‌دم او بودند، با حضور در دادگاه برای متهم درخواست صدور حکم قصاص کردند و با توجه به شواهد موجود در پرونده و اعترافات متهم، قضات دادگاه رأی به قصاص این مرد دادند.

با وجود صدور حکم قصاص برای این قهوه‌چی معروف اما تلاش‌ها برای جلب رضایت اولیای‌دم و بخشیده‌شدن او از سوی تعدادی از خیرین آغاز شد. مسئولان صلح و سازش دادسرای جنایی و گروهی از خیرین طی 8جلسه با اولیای‌دم تلاش کردند آنها را برای بخشش راضی کنند. هرچند آنها ابتدا راضی نمی‌شدند اما در نهایت با پادرمیانی چهره‌های سرشناس قبول کردند که به شرط دریافت وجه‌المصالحه از خون مقتول بگذرند. از آن زمان بود که خیرین برای فراهم‌کردن مبلغ دیه به تکاپو افتادند و بعد از هفته‌ها تلاش سرانجام موفق به جمع‌آوری این مبلغ شدند و به این ترتیب عمو یحیی قهوه‌چی از قصاص نجات پیدا کرد. براساس این گزارش، به‌دنبال بخشیده‌شدن متهم از سوی اولیای‌دم قرار است او به‌زودی در دادگاه کیفری یک استان تهران به لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شود.


کد مطلب: 6873

آدرس مطلب :
https://www.sobhshod.ir/news/6873/قهوه-چی-معروف-تهران-اعدام-گریخت

صبح شد
  https://www.sobhshod.ir