دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب : ۶۹۲۱
plusresetminus
اختلال گسترده و قطعی اینترنت در یکی از سرویس‌‌دهندگان اینترنت کشور طی روزهای اخیر باعث حرف و حدیث‌های بسیاری شده است.
اختلال گسترده اینترنت مبین نت/ حق مردم چه می شود؟
اختلال گسترده و قطعی اینترنت در یکی از سرویس‌‌دهندگان اینترنت کشور طی روزهای اخیر باعث حرف و حدیث‌های بسیاری شده است.

به گزارش همشهری، در 2روز گذشته بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی و همچنین سایت‌های خارجی که وضعیت اینترنت در کشورها را رصد می‌کنند، اعلام کردند که اینترنت مبین‌نت با قطعی و کاهش کیفیت قابل توجهی مواجه شده است.

درحالی‌که این قطعی گسترده باعث مشکلات فراوانی برای کاربران شده است این شرکت  اطلاعیه‌ای در حساب توییتری خود منتشر و اعلام کرده از ساعت ۱۷ عصر شنبه اینترنت این شرکت به‌دلیل حمله سایبری گسترده با اختلال مواجه شده و منشأ این حمله‌ها خارجی بوده است.

در نهایت این شرکت اعلام کرده که با کمک تیم فنی خود توانسته این اختلال را در ساعت ۱۸:۴۵ دقیقه رفع کند. همچنین این شرکت ضمن عذرخواهی از کاربران گفته است بسته جبرانی‌ای درنظر گرفته که ظرف ۴۸ساعت آینده به‌حساب کاربری کاربرانش اضافه خواهد شد.

این در حالی است که تماس‌های کاربران با همشهری نشان می‌دهد که مشترکان این شرکت همچنان با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند. یکی از کاربران این شرکت می‌گوید که امکان تمدید سرویس و خرید بسته‌های جدید را نداشته و در تماس با امور مشترکان هم این شرکت اعلام کرده که فعلا این شرکت سرویس جدیدی ارائه نمی‌دهد.

این در حالی است که درصورت برطرف شدن حمله سایبری باید تاکنون سرویس‌های خدمات اینترنت این شرکت به وضعیت عادی باز می‌گشت.

این نخستین بار نیست که اعلام می‌شود حملات سایبری باعث قطعی اینترنت برخی خدمات‌دهندگان شده است.

چند سال پیش هم آپدیت نکردن سوئیچ‌ها و سخت‌افزارهای گروهی از ارائه‌دهندگان اینترنت باعث شد تا سرویس‌های اینترنت برخی کاربران به‌طور کامل قطع شود.

در آن زمان سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد که مهاجمان سایبری با استفاده از یک باگ توانسته‌اند دست به قطع اینترنت این شرکت‌ها بزنند.
https://sobhshod.ir/vdcj.8emfuqehvsfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما