دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۵۸
کد مطلب : ۷۰۷۸
plusresetminus
خبر فرار خاوري به کانادا مهر 90 رسانه‌اي شد. فرزندانش قبل از پدر در کانادا مقيم بوده و در آنجا تحصيل‌کرده و مشغول به تجارت و کسب و کار بودند.
از خانواده خاوری چه خبر؟
خبر فرار خاوري به کانادا مهر 90 رسانه‌اي شد. فرزندانش قبل از پدر در کانادا مقيم بوده و در آنجا تحصيل‌کرده و مشغول به تجارت و کسب و کار بودند. وي دو پسر به نام خشايار با نام مستعار خش خاوري و اردوان خاوري و يک دختر به نام پرنديس دارد. اما خانواده او اکنون چه مي‌کنند و چه ثروتي دارند. پرنديس خاوري متولد 1369 است او بر خلاف برادرهايش پي درس‌ و مشق و علم‌آموزي بود اما گويا پدر با بخشش خانه به دختر جبران مافات کرده است. خانه خاوري در تورنتو که از قضا بسيار خبرساز هم شده است، نه متعلق به او که چندي پس از حضور خاوري در کانادا به نام دخترش شد. برخي گزارش‌ها همچنين نشان از آن دارد که خاوري 7روز پس از خروج دائمي از ايران و ورود به خاک کانادا، وام خانه سه ميليون‌ دلاري خود را بازپرداخت کرده و خانه را به دخترش پرنديس انتقال داده است. پرنديس به همين راحتي از قبلِ پدر پولدارِ گريخته از ايران يک‌شبه صاحب خانه شد؛ آن هم خانه‌اي که حالا نه‌ تنها براي ايرانيان که براي خيلي از رسانه‌هاي جهاني محل توجه است. وقتي خبرنگار يک شبکه تلويزيوني براي گفت‌وگو با اعضاي خانواده راهي خانه آنها شده بود، پرنديس تنها عضو خانواده بود که خيلي کوتاه در مقابل دوربين قرار مي‌گيرد؛ هر چند نه حرف خاصي زد و نه نکته‌اي از آن ديالوگ کوتاه منتشر شد. خشايار مدرک مهندسي از يکي از دانشگاه‌هاي تورنتو را اخذ کرده و در کار ساخت و ساز و بساز و بفروشي در کانادا مشغول است. تيپ و چهره پسر خاوري از همان زمان که وي مدير دولتي با تيپ‌هاي مخصوص مديران بود تفاوت داشت و تيپ مدرن و فشني را براي خود انتخاب کرده و خاوري نيز بعد از فرار از ايران با تيپ متفاوتي در کانادا در تردد بود. فرزندان خاوري چند رستوران معروف و لوکس در تورنتو دارند و بنگاه هتلداري را نيز اداره مي‌کند. خشايار درآمد ميليوني دلاري داشته و مانند پدرش مغز متفکر تجاري بوده و خودش را در وب‌سايتش کارآفرين معرفي کرده است.

همسر خاوري هم بي‌بهره نبود

13 فروردين 98 بود که ويدئوي تبليغاتي فروش يک خانه در شبکه‌هاي اجتماعي منتشر شده که گفته مي‌شود متعلق به همسر محمودرضا خاوري است. اين خانه لوکس که در تورنتو قرار دارد، 9ميليون دلار (حدودا 120 ميليارد تومان) قيمت‌گذاري شده است. آن طور که مجله ايرانيان کانادا گزارش داده، طبق مدارک به دست آمده ماندانا خليلي شوريني، همسر خاوري، درگير دادگاهي براي يکي از وام‌هاي درخواستي خود روي اين ملک است. البته اين خانه با مالکيت يک شرکت در استان آنتاريو به ثبت رسيده بود و مدير اين شرکت در مدارک ثبت هم فرد ديگري بود اما از طريق مدارک دادگاه مشخص شد که تنها مالک و سهامدار اين شرکت ماندانا خليلي شوريني، همسر محمودرضا خاوري است. اين خانه تا چند ماه پيش به قيمت 9.3 ميليون دلار براي فروش ثبت شده بود و حالا با فروش نرفتن، مالک قيمت آن را 9ميليون دلار تعيين کرده است. مهم آن است که محمودرضا خاوري سال 2011 و بعد از طرح پرونده اختلاس 3 هزار ميلياردي از ايران به کانادا فرار کرد.

اردي نشان افتخار گرفت

اردي يا همان اردوان خاوري، از سوي مجله تايکون به‌عنوان «تاجر الهام‌بخش» سال معرفي شد!‌مجله تايکون در يکي از شماره‌هاي اخير خود اردوان (اردي) خاوري، پسر محمودرضا خاوري مديرعامل پيشين بانک ملي ايران و از مجرمان محکوم شده در ايران به‌خاطر مشارکت در اختلاس 3 هزار ميليارد توماني را به‌عنوان تاجر الهام‌بخش سال 2022 انتخاب کرده است. در گزارش مجله تايکون درباره اردوان خاوري آمده است: «اردوان خاوري متعلق به خانواده‌اي است که چندين نسل سابقه کارآفريني دارند و تجربه صدها سال کسب و کار و ظرافت‌هاي آن به او ارث رسيده است. » گزارش مجله تايکون درباره ديگر فعاليت‌هاي ديگر اقتصادي اردوان خاوري نوشته است: «ارتباط دايمي اردوان خاوري با صاحبان کسب و کارهاي اماراتي باعث شد تا او در سال 2007 يک شرکت بازرگاني تخصصي در زمينه خريد و فروش مصالح ساختماني در اين کشور راه‌اندازي کند.‌» در بخش ديگري از اين گزارش آمده است: «مشتريان شرکت نيز افراد موفق کارآفرين هستند و ثروت موروثي آن‌ها باعث شده است نيازهاي خاص داشته باشند. آقاي خاوري و تيم او نيز داراي چنين پشتوانه‌اي است و به همين علت مي‌توانند با آن‌ها همذات‌پنداري کنند. در گزارش مجله تايکون درباره اردوان خاوري آمده است: «هنگامي که اردوان خاوري در 18 سالگي تصميم به سرمايه‌گذاري گرفت، کسي به او توجه نکرد؛ زيرا بسيار جوان بود. آنچه ديگران از آن اطلاع نداشتند پيشينه خانوادگي خاوري جوان بود. اردوان خاوري متعلق به خانواده‌اي است که چندين نسل سابقه کارآفريني دارند و تجربه صدها سال کسب و کار و ظرافت‌هاي آن به او ارث رسيده است. فرارو نوشت: اين گزارش درباره فعاليت‌هاي اقتصادي اردوان خاوري از 18 سالگي چنين شرح داده است: «اردوان خاوري در سال 2005 شروع به فعاليت در صنعت سفر و گردشگري کرد. او طي 3 سال فعاليت، تبديل به يکي از 3 شرکت بزرگ فعال در آژانس‌هاي مسافرتي در کانادا شد و شرکت او 11 دفتر در سراسر کشور تاسيس کرد و خدمات فروش عمده خدمات مسافرتي به بيش از 25 آژانس در کشور ارائه داد. افراد و شرکت‌هاي ثروتمند و برجسته در زمره مشتريانش بودند و به همين علت شرکت او جزو نخستين آژانس‌هاي مسافرتي غربي بود که بسته کامل تور گردشگري دبي را به مشتريان ارائه داد. پدر اردوان يعني محمودرضا خاوري، در سال 2005 شهروندي کانادا را دريافت کرده است. خانواده خاوري دست‌کم از سال 2001 در کانادا زندگي مي‌کنند. محمودرضا خاوري در مهر 1390 به بهانه «مشکلات عصبي حادث‌شده و بيماري مزمن» از مقام خود استعفا داد و به کشور کانادا که تابعيت آن را دارا بود گريخت. خاوري توسط دادگاه انقلاب جمهوري اسلامي ايران به اتهام اخلال در نظام اقتصادي به 20 سال حبس و بابت دريافت رشوه به 10 سال حبس محکوم شده‌است. نام خاوري براي مدتي در ليست افراد تحت تعقيب اينترپل وجود داشت.
https://sobhshod.ir/vdcd.5052yt0zja26y.html
نظرات منتشر شده : ۱  | 
در صف انتظار : ۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

شاعرِ پیر
گر ستاره شود خاوری و
رود آسمان
و یا ماهی شود در بحر گران
بزودی درآید به چنگالِ
سربازان گمنام امام زمان